Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 2.0TFSI BUL käy kolmella.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Pääsin leikkimään savukoneen kanssa. On kyllä niin pahan hajuista että pitänee nesteet hakea vapekaupasta?

    Totaalisena aloittelija ihmettelen kun pukkaa savua ja painetta kaasuläpältä se tulee ulos jostain ilmanputsarikotelon alta :) Nyt pitää varmaan kaivaa mitä siellä on, öljynlauhdutin?

    Comment


    • #32
      Huohotinputki taitaa mennä ilmanputsarin koteloon.

      Comment


      • #33
        Vuotoja tuntuu löytyvän ainakin ahtopuolelta. Pitääpä leikkiä tämä päivä savun kanssa ja paikkailla, mitä saa esille. Välijäähdyttimien väliputkessa ainakin jotain häikkää.

        Comment


        • #34
          Näemmä kun savua pukkaa imusarjasta, pukkaa todella reilusti savua ilm. huohottimen kautta tuonne ilmanputsarille. Kai tämä on sitten ihan normaalia?

          Click image for larger version  Name:	20241103_113018.jpg Views:	0 Size:	85,2 Kt ID:	1979045
          Viimeksi muokannut Kema; 3.11.2024, 12:31.

          Comment


          • #35
            On sulla ainakin toimiva savukone, ostikko muuten sen itselle vai saitko lainaan jostakin?

            Comment


            • #36
              Ostin se Vevorin, kun ovat yleensä toimittaneet kohtuu nopsaa tavarat ovelle.

              Comment


              • #37
                Nyt on etsitty vuotoja niin viimeisen päälle, että pakko se on uskoa että sähkö tai ecuvikaa tässä pitää alkaa kaivamaan.

                Comment


                • #38
                  No niin palasin takaisin panemittarin pariin ja kyllähän se tietysti nyt jotain kertoo.
                  Otin nelosen tulpan pois ja löin käyntiin.

                  ~6bar tyhjäkäynnillä kun lämmennyt
                  ~11 bar kun antaa kaasua

                  Kumpi se nyt on, männänrenkaat vai venttiilit?

                  Comment


                  • #39
                    Nyt pitää kyllä ihmetellä kun kaivoin vanhat kuvat painetestistä.
                    Tässä testi otettu kaikki tulpat irti ja paine 13.5 bar. Minkähän mystisen pähkinänkuoren olen saanut koneeseen poikittain.

                    Comment


                      #40
                      Lurauta pieni tilkka öljyä tulpanreiästä ja mittaa uudestaan, jos paranee selvästi niin männänrenkaat.

                      Comment


                      • #41
                        No piti palata rikospaikalle kahvien jälkeen ja nappasin taas kaikki tulpat irti ja mittasin paineet.

                        1. ~12bar
                        2. ~12bar
                        3. ~12bar
                        4. 13bar

                        Eli aikas lailla samat kuin ennen operaation aloittamista ja juuri tuossa "hajalla" olevassa nelosessa kovimmat puristukset. En nyt oikein taas ymmärrä mtn \o/

                        Tulpat aiheuttivat sitten taas vähän päänvaivaa:
                        Vasemmassa laidassa 4. josta kuivailin bensoja pois, kolmonen selvästi karstainen, kakkonen about oikean värinen ja ykkönen taas sitten oikeassa reunassa laihan oloinen.

                        Eihän tässä nyt taas kyllä mitään tolkkua ole saatu...

                        Jotenkin voisi ajatella että 4-> saa liikaa soppaa ja ei sytytä, kolmonen saa hieman liikaa fuilia mutta sytyttää, kakkonen suunnilleen sopiva ja ykkönen liian laihalla.
                        Mites hemmetissä se sitten näin voisi mennä. VCDS ei taida näyttää TFSI koneissa yksittäisille suuttimelle aukioloaikoja?
                        Attached Files

                        Comment


                        • #42
                          Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                          Lurauta pieni tilkka öljyä tulpanreiästä ja mittaa uudestaan, jos paranee selvästi niin männänrenkaat.
                          Tuo yllä oleva testi ilman öljyjen lorautusta.

                          Comment


                          • #43
                            No niin nyt olen yön yli mietiskellyt ja vähän päätynyt siihen että pitänee seuraavaksi tarkistaa ajoitus.

                            Jos nyt olen oikein tulkinnut niin EA113 moottorissa tunnistajat on kampiakselilla ja pakoakselilla ja sieltähän ei koodia tule joten voisi olettaa että jakohihna on oikein asennettu.

                            Tästä nyt seuraisi että vika olisi tuolla pakoakselin ja imuakselin ketjun suunnalla ja/tai mahdollisesti VVT pyörällä.
                            - Imunokan väärä asento selittäisi P1093 koodia, kun pulssi tulee väärässä paikassa(pumppu siinä päässä)
                            - Kierroksilla misfiren poistuminen voisi johtua siitä että VVT muuttaa ajoitusta "oikeaan" suuntaan
                            - Selittäisi pyttyjen välistä eroa laihalla / rikkaalla käymisestä.

                            Voihan se tieten olla kun saa ketjun esille olla vaikka täynnä palasia :)

                            Ilmeisesti tämä työkalu tarvitaan?
                            https://www.vwgtiparts.co.nz/product...2-0fsi-vw-golf

                            Millä hylsyllä muuten tuota kampuraa voi pyöritellä? Tuntuu ylhäältä päin olevan varsin ahdasta.

                            Comment


                              #44
                              Joo tuollaisen työkalun se tarvii. Minä taisin pyöritellä kampuraa alakautta ihan tavallisella hylsyllä ja pitkällä vääntimellä.

                              Comment


                              • #45
                                No niin nyt on pyöritelty kampuraa ja päässä oli 21mm kanta.

                                Laittelin pyörässä olevan merkin nuolen kohdalle, alamerkkiä en vielä tarkastanut, jos edellinen tusaaja olisi jakohihnan kuitenkin tehnyt oikein. Onhan se hihna kyllä ihan hemmetin laidassa, jota en oikein ymmärrä.

                                Lukitustyökalua minulla ei ole, joten en nyt ihan varma ole mahtuisiko se lukitsemaan nokat. Hieman tuntuu olevan V-kulmaa noitten nokkien välillä, kun uraan sovittelin tangonpätkää. Mittasin nelosen nokkien eron toisiinsa ja se oli noin 0.5mm eli varmaan ihan toleranssissa, kun se mitataan vain nokkaa pyörittämällä.

                                Nyt kyllä taas hieman mietityttää alanko avaamaan ketjukoteloa ja kaivanko jakohihnan alamerkkiä esille? Ilmeisesti muovien purku alaosasta on aika persiistä ilman keulan avausta?

                                Jos posin kautta mennään niin kulumia ei tunnu olevan nokissa.
                                Attached Files

                                Comment


                                  #46
                                  Minkälaista korjausarvoa nokka-akselin säätö näyttää, eli moottorin ohjausyksikön kanavan 93 kolmannen kentän arvo?

                                  Comment


                                  • #47
                                    Unohdin että logitin nekin eli -1.

                                    Attached Files

                                    Comment


                                      #48
                                      Ei liity etsittyyn vikaan, mutta jotain tuolla jakopäässä on pielessä kun hihna kulkee noin reunassa.

                                      Comment


                                      • #49
                                        No samaa olen ihmetellyt kanssa. Puuttuisikohan jostain joku prikka tai sitten ostettu liian halpaa kiinanosaa.

                                        Sen sijaan ecuboksista löytyi yllätys kun aloin mittailemaan puolien signaalijohtoja. Oli ilmeisesti väärä sähkökaaviokin taas kun pinnit olivat vähän mitä sattuu.
                                        Attached Files
                                        Viimeksi muokannut Killeri; 12.11.2024, 21:40. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                        Comment


                                          #50
                                          Oho! Joko putsasit liittimet? Releet ovat kyseisenlaiset:

                                          Click image for larger version

Name:	Screenshot_2024-11-13-07-13-06-07_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
Views:	170
Size:	159,9 Kt
ID:	1979282

                                          Comment


                                          • #51
                                            Ei valitettavasti vielä työhommilta joutanut ja oikea puhdistusainekin pitää varmaan kipaista kun wd40 contact cleaner ei tehonnut. CRC oxide clean on loppu ja sen valmistuskin kai lopetettu niin pitänee kipaista bilteman vastaavaa jos se tehoaisi.
                                            Katsotaan vaikuttaako puhdistelu mihinkään, mutta kyllähän tämä jotain taas edistää. Releet tuskin ovat rikki?

                                            Comment


                                              #52
                                              Rikki tuskin, sillä J757 syöttää edellisen kuvan sulakkeen B läpi mm. N75, N80 ja N249 venttiileitä, ja J271 sulakkeen D läpi jokaisen sylinterin puolaa, molemmat pinnien no. 2 kautta.

                                              Josko misfire vian aiheuttaa tämä rele J271?
                                              Attached Files

                                              Comment


                                              • #53
                                                Jos häiriöt on yhdessä tai kahdessa sylinterissä niin tuskin yhteinen syöttö voi olla aiheuttaja, silloin häiriöt pitäisi näkyä kaikilla satunnaisesti.
                                                Misfire ei ole sama asia kuin sytytys häiriö vaan enemmänkin "palotapahtuma häiriö"

                                                Comment


                                                • #54
                                                  https://youtu.be/fy06FrZoeOY

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Olen jo aikaisemmin puhaltanut kanavat pähkinällä ja se ei auttanut.

                                                    Nyt on liittimet puhdisteltu, pitää tehdä vielä varmistusmittaukset, mutta ei tunnu auttavan. Bensapuolen koodia ei tosin ole näkynyt että sinneppä se taisi vaikuttaa kuitenkin.

                                                    Jotenkin vaikuttaa siltä että suutin on liikaa auki, pitää mitata johdot eculle. Oskilloskooppia ei valitettavasti ole. ECU:n kuntoahan tässä alkaa kanssa epäilemään.

                                                    Ohivuotomittauskin pitäisi varmaan jossain teettää. Alkaa kyllä vähän rahkeet loppua, valitettavasti Oulussa ei taida mitään audiguruja olevan.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      No niin kaikki suuttimien johdot mitattu eculle saakka ja kaikki OK. Resistanssit kohdillaan eikä muutakaan omituista, liittimet vielä puhdistettu kertaalleen. Samoin kävin sytytyspuolien signaalikanavat läpi ja nekin OK. P1093 on loistanut poissaolollaan joten releiden puhdistelu auttoi siihen. Yksi asia ainakin taas poissa.

                                                      Seuraavaksi logittelin kanavia 003, 032 ja 033. Tämähän on nyt vähän hankalaa kun misfire vikakoodi taitaa nakata lambda arvot nollaan. Sinänsä aloin miettimään pitäisikö tiputtaa katalysaattori pois ja ihmetellä onko se ihan tukossa ja heittäisi lambda arvot sekaisin. Kerran sain ruudulle P1114 koodin, mutta se ei toistunut. Vaikeaa kyllä ajatella miten tukossa oleva katti sitten vain nelospyttyä laittaisi liian rikkaalle.
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Lambda-arvoissa tosiaan näyttäisi jotain outoa olevan. Kun kyseessä etulambda, ei katilla suoranaisesti pitäisi olla vaikutusta.

                                                        Etulambdan vaihto ei iso homma ole eikä nuo ole pahan hintaisiakaan. Hieman vaikea tosiaan keksiä yhteyttä vain nelospytyn misfireihin.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Lambda on alle vuoden vanha Bosch ja takalambdakin on uusi(en muista merkkiä kun en itse vienyt korjaamolle). Takalambda vaihdettiin koska tuli P0420 joka pysyi hetken aikaa poissa tällä operaatiolla kunnes palasi. Siitä mentiin kesän yli ja sitten alkoi tämä nelospytyn misfire kummittelemaan. Kuskin mukaan tilanne koko ajan paheni. Voihan se toki olla että menee se uusikin lambda rikki.

                                                          Tässä mietiskelin tuota ECU:a, että onko mitään palvelua mihin sen voisi lähettää testattavaksi? Voihan se olla että sisällä on vaikka joku viallinen virisofta tai ajaa siihen päälle uuden softan(toki sellaisen vakion koska laki) ja katsoo korjaako se tilanteen. En tunne miten tuo koodaus tehdään ja paljastuisiko siellä sitten viallinen ECU? JS-tuning olisi tuossa mökkimatkalla tai postilla erikoismoottori.fi?

                                                          Ohivuotomittarin voisin pistää tilaukseen niin tutustutaan nyt siihenkin hommaan :)

                                                          Voiko katalysaattorin virtaus vaikuttaa lambdan arvoihin?

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Postiteitse onnistuisi varmaan myös VAG Tech:lla https://vagtech.fi/

                                                            Tosin itsestään ECU ei vikaannu, olettaen siis että mahdollinen virisofta ollut siellä koko ajan.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Joo pitää vkl puntaroida mitä tekee.

                                                              Ajoitus näyttää logitiedoston mukaan heittelevän 3000 kierroksen alla melkeisesti ja varsinkin tyhjäkäynnillä. Toki jos kone yrittää pärjäillä vain kolmella pytyllä niin seilaahan se.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X