Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 2.0TFSI BUL käy kolmella.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B7 2.0TFSI BUL käy kolmella.

    Auto:
    Audi A4 2.0TFSi quattro
    BUL -moottori
    vm.2007

    Eli eilen vaihdoin tähän uuden venttiilikopantiivisteen, xenonien korkeus-säätö anturin ja moniurahihnan. Auto läjään ja eikun peruuttamaan autoa ulos hallista, niin rupesi käymään kolmella pytyllä. Lukasin siinä vikakoodit, mutta mitään ei tullut. Kun nostaa kierroksia niin käy kohtuu hyvin, hieman kierrokset seilaa. Kävin myös ajamassa pikku lenkin, eikä mitenkään isommin huomannut ajossa älytöntä rykimistä, vaikka 2 vaihteella kiihdytti vähän reilummin. Heti kun pysähtyi ja kierrokset tippui tyhjäkäynnille nii rupee rykimään.

    Tänään sitte kävin hakemassa marmorilta uudet tulpat ja yhden uuden puolan. Vaihdoin tulpat ja kokeilin
    uutta puolalaa joka pytyssä vuoron perään, mutta sama vajaalla käyminen jatkui. Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen mitä tuon kanssa kannattaisi tehdä? Vikakoodeja ei anna, luettu VCDS:llä.

    Ei oikein keksi mikä olisi tuossa remontissa voinut mennä mönkään? Kaikki putket ja letkut pitäisi olla paikallaan ja ei mikään johtokaan näyttäs roikkuvan irtaallaan.
    Viimeksi muokannut Killeri; 14.10.2024, 16:47. Perustelu: Aiheet yhdistetty.

    #2
    Ilmamäärämittari? Katso liitin, avaa laita uudelleen kiinni...voi oireilla noinkin.

    Comment


    • #3
      Käytin sitäkin irti ja kokeilin käyntiin ilman liitintä, mutta sama vika jatkui.

      Comment


        #4
        elä ajele pitkään, todennäköisesti tuhoaa katalysaattorin jos bensa tulee koneen läpi palamatta ja palaa sitten katissa. BTDT. Jos siis on sytytyspuolen vika ja ruiskutus kuitenkin työntää ainetta joka sylinteriin.

        Comment


        • #5
          Joo, tiedetään. Eilinen testi lenkki oli varmaan 800m. Ihmettelen vielä sitä, että olisiko tässä bensan saannin kanssa ongelmaa, kun ei haise bensa ja tulpatkin olleet kuivan näköiset. Pitää nuo huohotus putketkin katsoa vielä läpi..

          Tulipa tuossa tutkittua taas autoa, mutta ei vaan vikaa löydy. Katsoin jakopään, joka oli ihan niinkuin pitääkin. Tutkin myös letkuja ja putkia, muttei vaan mitään silmään pistänyt.

          Tuleeko kenelläkään mieleen mitään anturi arvoja mitä kannattaisi vcds:stä katsoa tai testejä mitä suorittaa? Tai voisiko tuota bensa puolta jotenkin testata, kun ei tämä kastele tulppia tai haise bensalle vaikka käykin miten sattuu.

          Tänäänki tovi vietetty auton parissa.

          *Painetesti tehty = ei vuotoja
          *Moottorin arvoja vähän tutkailtu. Bensan paineita lähinnä tarkastelin, kun auto rupeaa pätkimään. Fuel rail pressure oli n.48-52 bar:ia ja Current fuel pressure oli n.4,5 bar:ia
          *Yksi vikakoodi tullut ABS-moduulissa
          18265 - load signal: error message from ECU
          p1857 - 000 - Intermittent

          Ihme vika kyllä kun ei rupea selviämään. Tänäänkin kun auton laittoi käyntiin niin lähtee "rikastin" päälle ja kierrokset kun nousevat hetkeksi korkeammalle, niin auto käy kohtuu nätisti. Pientä värinää on havaittavissa muttei mitenkään isommin, stten kun kierrokset laskevat alle tuhannen, niin rupeaa vatkaamaan ja käymään huonosti.

          Huomenna vaihtuu kaikki puolat ja pystyn lokittamaan toisesta 2.0 tfsi:stä arvoja ja vertaamaan niitä tähän autoon.
          Viimeksi muokannut Sleepy2; 11.7.2012, 06:47. Perustelu: Yhdistetty.

          Comment


            #6
            Eikö sytytyskatkoslaskuri näytä mitään? Oliko kanavat 13-15.
            Onko huohotusventtiili koneen päältä uusittu?
            Aktiivihiilisäiliön magneettiventtiili tulpattu?

            Jaa jos on venakoppaa irroiteltu, niin ääni tuolle huohotusventtiilille. Onhan putket kunnolla kiinni ja tiivisteet välissä?

            Comment


            • #7
              Ei näytä sytytyskatkolaskuri mitään. Ei oo uusittu venttiiliä, putket kunnolla kiinni ja tiivisteetkin välissä. Ei oo Aktiivihiilisäiliön magneettiventtiiliä tulpattu. Olisko syytä tulpata? Missä sijaitsee?

              edit: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=84437 -tuolla onkin juttua huohotuksesta ja magneettiventtiilistä.

              edit2: Näkyykö magneettiventtiili räjäystyskuvassa? osa 25?
              Viimeksi muokannut j_pt; 8.7.2012, 23:22.

              Comment


              • #8
                Vika ratkaistu! Vaikka usko meinasi jo välillä loppua.. Eli Pullan mainitsema huhotusventtiilihän se olikin rikki.

                Ilmeisesti tässä kävi niin, että venttiilikopantiiviste vuoti, koska huohotusventtiili ei toiminut oikein. Kun vaihdoin uuden tiivisteen koppaan niin paine ei päässytkään tiivisteen välistä enää pihalla ja auto rupesi rykimään.

                Iso kiitos Pullalle neuvosta!

                Venttili maksoi 38 € ja tiiviste 34 €. Venttiilin osanumero: 06F 129 101N ja tiivisteen 06F 103 483E. Liitteenä kuva vielä itse venttiilistä ja sijainnista.
                Attached Files

                Comment


                  #9
                  A4 2.0 TFSI käy kolmella tyhjäkäynnillä

                  Tästä aiheesta on useita topiceja, mutta lisätään vielä uusi.

                  Auto siis 2007 A4 2.0TFSI 162kW BUL-moottorilla.

                  Jo ostovaiheessa auto veti hieman heikonlaisesti alakierroksilla ja jossakin 4500rpm kohdalla tuli sellainen aasin potku ja lähti vetämään. Ei kuitenkaan ihan niin hyvin kun pitäisi. Alkoi sitten satunnaisesti käymään kolmella esim. liikennevaloissa. Nyt käy kolmella tyhjäkäynnillä oli kone kylmä tai lämmin.

                  Kokeilin aluksi vaihtaa tuon huohotinventtiilin, mikä on monella aiheuttanut samanlaisia oireita. Ei vaikutusta tässä autossa.

                  Vikakoodeja ei anna, mutta VCDS meas. blocksista katsottuna antaa sylinteri 4 misfireä.
                  Tarkastin tulppien kireyden -> sylinteri 4 tulppa hieman löysällä, mutta kiristys ei auttanut asiaan. Tämän jälkeen kokeilin vaihtaa puolia sylinteristä toiseen. Ei vaikutusta. Sen jälkeen vaihdoin tulppia ristiin ja aina vaan tuo sylinteri 4 antaa misfireä. Havaitsin myös, että 4 sylinterin tulppa on melko kuivan oloinen.

                  Onkohan tässä suutinvika, vai onko muita mahdollisia vikoja mitä voisi tutkia?
                  Voiko imusarja tukkoisuus aiheuttaa misfireä ja pelkästään yhdelle sylinterille?

                  Comment


                    #10
                    Nyt on tehty seuraavaa:
                    -N80 vaihdettu
                    -Lämpötila-anturi vaihdettu
                    -MAF ja MAP puhdistettu
                    -Kaasuläppäkotelosta sormella pyyhkimällä todettu läppä puhtaaksi

                    Näillä toimenpiteillä käynti ehkä vähän parani, ei rynkytä niin selvästi koko ajan. Misfiret on vähentynyt. Käy kuitenkin selvästi huonommin kuin pitäisi. Välillä ravistaa koko autoa.

                    Kuvassa tyhjäkäynniltä vähän bensapainearvoja.

                    Nuo - arvot mietityttää. Serkun autossa arvot ihan erilaiset.
                    Voiko vika olla tuossa paineenrajoitusventtiilissä (06D130757C)? Tai jossakin anturissa (G410, G247) tai mahdollisesti N276 joka tarkottaisi korkeapainepumpun vaihtoa?
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Suutin vika. Jos ois mekaaninen vika ni sillo ois kyl koko ajan käynti huonoa.

                      Comment


                        #12
                        Päivitetäänpäs tätä.

                        Tarkastin kameralla imukanavat. Oli aika järkyttävän näköiset, joten irrotin imusarjan. Puhdistin imusarjan/venttiilit ja kasasin. Käynti oli edelleen huonoa.

                        Tilasinpa siis Saksasta uudet suuttimet (kaikki 4kpl) ja purin taas imusarjan ja vaihdoin ne. Nyt käy nätisti! Vika siis oli tosiaan suuttimessa.

                        Suuttimia odotellessa tein vielä polttoöljy liotusta männänrenkaille. En tiedä onko mitään hyötyä, mutta tuskin mitään haittaakaan..

                        Vihdoin sain auton kilpiin!

                        Comment


                        • #13
                          Mittasitko puristukset?

                          Comment


                          • #14
                            Paljonkos suutinkierros maksoi? Vaihtotyön hankaluus?

                            Comment


                              #15
                              En mitannut puristuksia. Polttoöljy valui erittäin hitaasti läpi, eli vaikuttaisi olevan männänrenkaat kunnossa.

                              Suuttimet maksoi 39€/kpl + postikulut.
                              Ilmoituksessa luki original ja valmistaja vw. Epäilin kuitenkin hinnan perusteella alkuperäisyyttä, mutta kaikki merkinnät vastasi alkuperäistä suutinta kiinnitys holkkia myöten.

                              Suutinten vaihdossa meni ehkä 3 tuntia. Imusarja irti ja sen jälkeen vanhat suuttimet. Kannen puhdistus suutinreikien kohdalta ja uudet paikoilleen ja kasaus.

                              Nyt on tankillinen ajettu autolla ja toimii edelleen hyvin. Vielä vähän paremmin nyt kun on tuoretta bensaa tankissa. (Edelliset bensat elokuulta..)
                              Viimeksi muokannut Killeri; 10.2.2018, 11:33. Perustelu: Älä tee heti perään uutta viestiä, vaan editoi vanhaa.

                              Comment


                              • #16
                                Kohtalontoveri tässä eli harraste TFSI 2.0 BUL pukkaa misfireä pyttyyn 4 erittäin sitkeästä yrittämisestä huolimatta. Bensaa, kipinää ja puristuksia on, mutta misfireä pukkaa. Vaiva on pahentunut tässä kesän aikana ja oikeastaan auto on nyt melkein ajokelvoton. Johtoja mittailtu, osia vaihdeltu, karstat poisteltu, akku kunnossa eli oikeastaan kaikki perusasiat pitäisi olla kunnossa. Mitään muuta koodia ei heitä kuin P0304.

                                Itse ajattelin kaivaa ECUN tänään esille ja katsellaan nyt sieltä niitä pinnejä. Kåytettyjä ECUja tähän löytyisi(8E1910115A), mutta itsellä ei ainakaan ohjelmointi vielä suju vaikka osiakin saa.

                                Jos Oulusta löytyy pätevä Audimanaaja saa ilmoittautua :)
                                Viimeksi muokannut Killeri; 14.10.2024, 14:42. Perustelu: Viesti palautettu.

                                Comment


                                • #17
                                  Onko suuttimia vaihdeltu tai muuten testailtu? Mulla oli BWA-koneessa tuollaista hiljalleen pahenevaa misfireä yhdessä sylinterissä. Testailin ja tarkistelin ensin kaikki helpommat ja halvemmat vikapaikat ja sitten lopulta vaihdoin suuttimet uusiin (tai siis kunnostettuihin vanhoihin). Sillä korjaantui.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Suutinvialtahan tämä haisi mutta kun ei vaan vikaa ollut valitettavasti siellä. Suuuttimet vaihdettu, koitettu vielä uusiakin eri pyttyihin, mitattu suutinjohtojen resistanssit ja tarkastettu värit. Nyt ajattelin mitata suuttimet liittimeltä ECU:lle ja katsella mahdolliset hapettumat.
                                    Viimeksi muokannut Killeri; 14.10.2024, 16:43. Perustelu: Viesti palautettu.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nyt piti taas ihmetellä vcds kanssa.

                                      Kun koneen käynnistää Lambda bank 1 arvo ~17-20% eli kone rikastaa startissa -> Ei nelospytyn misfireä

                                      Kun kone käy hetken Lambda arvo menee 0% ja misfiret alkaa tyhjäkäynnillä.

                                      Kun myllylle antaa kaasua ~3000 Lambda bank 1 arvo menee 23% ja missfiret taas loppuu.

                                      Hieman on hakusessa mitä arvoja kannattaisi logitella ja ilmeisesti tässä nyt nelospytty saa liian vähän fuilia ilman rikastamista. Mutta miksi ihmeessä?

                                      Pitäisikö tässä nyt sitten vielä epäillä bank 1 lambdaakin?
                                      Viimeksi muokannut Killeri; 14.10.2024, 14:45. Perustelu: Viesti palautettu.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Täälläpä taitaa olla jakohihnassa ongelmaa. Eihän sen nyt hemmitti noin laidassa pitäisi olla. Saakohan tuota ilman keulan purkua katsottua?
                                        Viimeksi muokannut Killeri; 14.10.2024, 14:45. Perustelu: Viesti palautettu.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Voisiko tuo vaikuttaa misfire ongelmaan? Jos hihna ei lähde tuosta enempää reunaa vasten hinkkaamaan niin en tiedä onko siitä haittaa.
                                          Viimeksi muokannut Killeri; 14.10.2024, 16:51. Perustelu: Viesti siirretty.

                                          Comment


                                          • #22
                                            No nyt hyppäsi P1093.

                                            http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...1/P1093/004243

                                            Olen kokeillut toisella käytetyllä HP pumpulla ja samaa koodia.

                                            Group103 4.78bar
                                            Group 106 field 2 60.4%
                                            Groupit 140 ja 230 speksissä...

                                            Mitähän tässä sitten keksisi..
                                            Viimeksi muokannut Killeri; 14.10.2024, 14:46. Perustelu: Viesti palautettu.

                                            Comment


                                              #23
                                              Jos nokan seuraaja ja itse nokka kunnossa, niin tuo matalapainepolttoainepumpun käyttösuhde on tosi suuri etenkin tyhjäkäynnillä.

                                              Viimeksi muokannut Killeri; 14.10.2024, 16:48. Perustelu: Asia selvä, kiitos vinkistä!

                                              Comment


                                              • #24
                                                Matalapainepumppu tilattu, joten seuraavaksi taas odotellaan.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja leoporsti Näytä viesti
                                                  Jos nokan seuraaja ja itse nokka kunnossa, niin tuo matalapainepolttoainepumpun käyttösuhde on tosi suuri etenkin tyhjäkäynnillä.
                                                  No niin matalapainepumppu vaihdettu ja Group 106 field 2 tippui 60.4% -> 48.6%.

                                                  Koodit edelleen päällä eli P1093 ja sitten se nelospytyn misfire. Eli ei oikeastaan vaikutusta mihinkään.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Hieman tästä innostuneena https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...15#post1940015

                                                    Kun nyt vaikuttaa siltä että korkeammilla kierroksilla ei misfireä tule olisiko mahdolista että läppien asennon muuttuessa imuvuoto poistuisi ja imuvuoto sitten olisi läppien akselissa?

                                                    Akselihan tulee näissäkin juuri tuolta nelossuuttimen kohdalta imusarjan läpi.

                                                    Taidan yritellä suihkuttaa vaikka pillillä brekleeniä akselin tyveen ja katsotaan mitä tapahtuu.

                                                    Kovastihan se houkuttelisi aliexpressitä tilata joku savukone kun näitä projekteja tuntuu olevan :)

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Tuossa voisi olla perää!

                                                      Savukoneesta tuli sellainen mieleen, että VEVOR:lla on edullisia vaihtoehtoja tuohon, esim: https://eur.vevor.com/fuel-leak-dete...cy=EUR&lang=fi

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tuohan voisi olla ihan ok kampe. Autoholistilla saattoi olla joku alennuskoodikin youtubessa.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Pelkkää bräkleeniä ruiskimalla ei tullut viisaammaksi. Pitänee tilata se savukone. Omasta mielestäni katselin että läppien liikkeen ja misfiren välillä on yhteys, mutta toki se voi olla vain että kierrosten noustessa näin vain tapahtuu muutenkin.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Mulla on tommonen savukone, enemmän sitä on tullu käytettyä pimeeseen aikaan taskulampun strobon kanssa autotallissa musiikinkuuntelun tueksi. Hyvä ostos yhtäkaikki :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X