Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Millä bensalla ajat?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Millä bensalla ajat?

Olen tässä bensan hintoja seuraillessa pohtinut että esim. onko hyötyä 2.8 aah koneessa käyttää 98 nestettä vai olisko ihan sama mennä 95:sella. Aah koneessahan on aika kovat puristukset ,muistaakseni 10.9 mutta onko siis kuitenkaan mitään eroa ajaako kummalla polttoaineella.

Kokemuksia / mielipiteitä?

Sitten katsoin A studiota ja siellä oli juttua ruotsin poikien metanol polttoaineesta jossa oli 15 prossaa bensaa joukossa. No heti heräsi mielenkiinto et mitenköhän ne tehot etanolilla...

//lisäsin äänestyksen -Heikki K.
    10
    rakettibensa
    0,00%
    0
    Avgas 100LL
    0,00%
    0
    98
    50,00%
    5
    95
    50,00%
    5
    2-tahti
    0,00%
    0
    Diesel
    0,00%
    0
    tupaöljy
    0,00%
    0
    rypsi, sinappi tms. luonnontuotteet
    0,00%
    0
    muu, mikä?
    0,00%
    0

Koitin tässä köyhyyksissäni ajaa 95:lla, mutta sitä meni kaupungissa litran verran enemmän ja maantiellä n. 7dl enenmmän, kuin 98:a. Tulin siihen tulokseen, että enää en 95:sta tankkaa.

Comment

Kyllä mullakin AAHssa meno oli aika puutunutta tietyllä alueella jos kokeili 95:llä ajella paria tankilista. Ennakkokartasssa on aikamoinen monttu keskikierrosluvulla 95:ttä käytettäessä. Vaikka paperilla häviää vain 5Nm vääntöä on ajaessa tunne kyllä toinen. Kyllä se sen verran kireä on että 98a vaan tankkiin!

Comment

Niin joo, ton tehottomuuden tunteen unohin mainita.

Comment

entäs 2.7t motilla ajelevat(s4/a6), eroa havaittu 95-98 välillä?

itse sanoisin, että en ole huomannut eroa (ilmamassamittarin lukema parhaimmillaan 232g/s, fmic, miltek kateista taaksepäin).

Comment

Minulla on pientä tehottomuuden tunnetta 2000-3000rpm kierrosalueella. Pitääpä kokeilla 98:ia jos auttais. Onko muilla kutosen omistajilla kokemusta 95 ja 98 eroista?

Comment

entäs 2.7t motilla ajelevat(s4/a6), eroa havaittu 95-98 välillä?
              Jos on lastutettu auto, niin en itse ainakaan tolla matalaoktaanisella mehulla ajelisi. Taitavat yleensäkkin lastun valmistajat suosittaa 98.

Comment

98E:ta vaan. 95e:tä en taida edes koskaan kokeillut omiin lötköihin.. Toi hinta ero 98e vs. 95e on kuitenkin aika pieni.. jos esim. tankkiin laittaa 70 litraa polttoainetta, niin hinta eroa 95e:n hyväksi tulisi luokkaa 2,5 eur. Eli...

Comment

Täällä on jotain aiheesta aiemmin käytyä keskustelua. Itse ajelen 98:lla, jota moottoriin suositellaankin, kulutus on pienempi ja käynti tasaisempi, vääntöäkin ihan inasen enemmän 95:een verrattuna.

Comment

Ei voi vastata äänestyspainikkeilla, sillä olen sekakäyttäjä. 95, 98 ja diesel - kaikki menee. Ei sentään kaikkia laatuja sekaisin, vaan jokaiseen jotakin :)
                    Audiin 98, pakuun disua ja jäljelle jäävään 95:sta.

Comment

Lastutettu 1.8T AEB. 98:ia tankkiin. Toimi vakionakin paremmin.

Comment

95E:a olen aina autoon tankannut. Mitä on tuo Avgas 100LL, joku kisabensa vai mikä? Vai onko se Long Life-bensaa, jota tankataan vain huoltovälimittarin niin näyttäessä;-) Edit: Google löys heti...

Moottoripolttoainetta menee jonkin verran ja 2tahtia kanssa, sekin tehty 95:sta.

Comment

Tuo avgas on niin hyvää "kisabensaa" että sillä lennetään ;)

Comment

LL tarkoittaa hyvästit katalysaattoreille :) , eli ko bensaa käyttää Finnairi noissa koneissaan, jotka lentää.

edit: Ja kyseinen bensa tais olla hintapiikin aikana halvempaa kuin 98E :D

Comment

eipäs käytä finski tuota ainetta. toimii ainoastaan mäntämoottorikoneissa, suihkumoottorit ja potkuriturbiinit (mitä on siis finskin kalustossa) käyttää Jet A1 -nimistä ainetta, eli lentopetrolia. ominaisuudet on samankaltaiset kuin polttoöljyllä.

Comment

...paitsi että JetA1 on "hieman" puhtaampaa ja se ei ole rasvaista.

Ja sitten kun JetA1:een sotketaan JP48-lisäainetta niin Hornetitkin tykkää :)

Comment

Bensakorkin läpän sisäpuolisessa tarrassa lukee se mitä bensaa tulee käyttää:)

Comment

98 , nesteeltä. sieltä saa niitä palloja..:-)

Comment

Vaikee sanoo tuon 98: sin vaikutuksista, aina oon ajanu 95: sella tällä myllyllä. Ei nyi, kulkee nätisti eikä nyt voi sanoa että olis tehottomankaan tuntunen. Enkä varsinaisesti käytä mitään tiettyä asemaakaan, st1 etukortti, nesteeltä plussia, esso työmatkan varrella, jetti lähin.

Comment

98:a joutuu kyl laittamaan...laittaisin vaikkei ohjekirjassa lukisikaan niin...ja kun vielä ohjekirja ehdottaa 98:a...toisaalta olis hauska nähdä kulutus 95:lla

Comment

Working...
                                        X