Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 1.8t AEB 2wd kone quattroon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B5 1.8t AEB 2wd kone quattroon

    Onko kenelläkään kokemusta siitä, käykö 1.8t AEB etuvetoisen moottori suoraan
    1.8t quattron laatikkoon??
    Minulla oli tuossa pari vuotta projetkina AEB kone kiinnileikkauksen jälkeen josta saatiin rapiat 400hyppivää hevosta etupyöriltä Harisella Hestec.32bit ohjelmalla. Moottoriin on vaihdettu ihan kaikki osat kestävämpään tehonlisäyksen lisäksi.

    Kestääkö quattron laatikko tai muut kilkkeet tuollaisia lukemia? Olisi kiva tietää
    niin pääsisi ennakkoon vahvistelemaan tarvittavia puutteita.

    Eli seuraavana olisi projektina tehdä A4 B5 etuvedosta neliveto, joko koneen siirto toiseen autoon tai nelivedon kilkkeitten siirto nykyiseen autooni.

  • #2
    Tai onko tietoa käykö AEB kone V6 manuaali guattron voimansiirtoon?

    Comment


    • #3
      Sama kone se on laatikosta riippumatta, eli kyllä pitäisi sopia suoraan 1.8T nelikkoon. V6sessa voi olla jo eroa ja todennäköisesti onkin.

      Comment


      • #4
        Ja juurikin niinpäin tuo on helpompi saada leimalle, että siirrät sen koneen quattro koriin. Etuvetokorin muuttamisesta nelikoksi löytyy parikin spekulaatio topiccia ja ei siinä järkeä ole, eikä taida kilpiinkään mennä

        Comment


        • #5
          Kiitos vinkistä! Eli siis 1.8tq metsästämään -> se V6 tosiaan on varmaan mahdottomuus saada leimalle. Ja 1.8 vaparin
          Kanssakin voi olla ongelmia.
          Viimeksi muokannut Mnzer0; 4.7.2012, 13:08.

          Comment


          • #6
            Vielä olisi kiva tietää tuosta nelivedon kestävyydestä? Alkaako takaperä paukkumaan jo noilla tehoilla.. Etuvetoisen ainakin pitäisi kestää niin paljon mitä neloskoneesta voi irti saada. Tietysti kohtuulliseen kilometrilukemaan asti.

            Comment


            • #7
              Ei tarvitse murehtia perän kestävyydestä, ei ole ensimmäisenä hajoamassa.

              Comment


              • #8
                Etuvedon 012 ja nelivedon 01A vaihteistot ovat käytännössä melkein sama asia. Toiseen on vain kytketty torsen jatkoksi ja se syöttämään myös etupään vetoa. Kestävyyseroa 012/01A välillä ei ole.

                012 saa varmasti rikki neloskoneella kuten kaiken muunkin saa rikkomalla rikki.

                Vääntömomentti on määräävä tekijä kestävyyksissä, ei teho.

                V6 autoon 1.8t:n sovittaminen on katsastusteknisesti helpompaa kuin 1.8 vaparin tilalle koska V6 on aina vähintään 150hv ja jos AEB on sovituksessa, ei tarvita muuta kuin todistukset moottoritehoista ja vaihto on selvä homma. Tehokkaamman (2.8) tai samantehoisen (2.6) tilalle voi ongelmitta laittaa AEB:n.

                Moottoriin on vaihdettu ihan kaikki osat kestävämpään tehonlisäyksen lisäksi.
                Tuo oli hauskasti sanottu. Epäilen että esimerkiksi kampiakseli on kyllä vakio.. ja lohko.. ja moni muukin osa.

                Comment


                • #9
                  Kiitos tiedosta! kyselen tarkemmin vielä paikalliselta katsastuskonttorilta mitä mieltä ovat asiasta.

                  Tosiaan lohko on vakio, mutta lausetta voidaan muuttaa niin että kaikki tehoihin/vääntökäyriin vaikuttavat osat
                  on vaihdettu. 7,9k edestä löytyy kuitteja koneistuksista ja osista. Flektiä en kylläkään vaihtanut sähköiseen joka vaikuttaa ihan vähän niihin viimosiin rutistettaviin mehuihin mitä koneesta voi ottaa. Itse kun en maksimitehoa tuosta hakenut, vaan kestävyyttä
                  Viimeksi muokannut Mnzer0; 6.7.2012, 08:31.

                  Comment

                  Working...
                  X