Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

200:een 6 gang

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 200:een 6 gang

    Tarinan mukaan :
    Audi V8 4,2L Schalter Kardanwelle (für A200 Umbau auf 6-Gang gut geeignet)
    Aika loogista type 44-korissa. Tosin noita kardaaneja ei kasva joka puussa.

  • #2
    Tohonkun sotkee sen et yleensä kun 200 20V on 6vaihdetta, niin on myös uudempi RS2 tai 100s4 Moottorikin. Muistelen etten ole yhtään 6v nähnyt internetissä 3B koneen jatkona(ainakaan sakemannien vehkeitä). Ja tärkein syys 6v käyttöönhän oli se et jos voimaa yllin kyllin, loppuu välitykset 200 20V vakiolootasta. Ja taitaa tuo V8 loota olla kestävämpikin.

    Offtopiccina Tommylle, se tärkein rauta V8 4.2L takavaakajan käyttämiseksi maksaa about 800eur uutena. Onneksi noita 4.2L V8 alkaa olla purettuinakin jo jonkin verran.
    Edit: takavakaajan osat+vakaaja n.1350eur saksassa, saattaa tuosta vielä jotain pikkutarvikkeita puuttuakkin.

    Comment


      #3
      Eikös toi V8:sin kardaani ole muuten samanlainen, kuin 200:sen vakiokardaani, paitsi pituus on erilainen. Jos näin, niin luulisi ammattitaitoisen kardaanipajan rakentavan 200:sen akselista sopivan.

      Comment


      • #4
        Harvinaisuudesta puheen.... - mulla olisi tarvetta tuolle urV8 4,2:n keskipöntölle.
        Mistä kyselit takavakaajaa ? vois saada samasta paikasta keskipönttöä. Tosin ne taitaa olla aika rapeita. Ja Suomesta ei löydy keneltäkään edes läpimätää 4,2:n keskipönttöä "&&%#/ !

        Comment


        • #5
          Ruotsista melkein noita katottava. Vaikka Saksassa lienee edullisimmat. Toi yllämainittu takavakaajan hinta on uusilla osilla, ei käytetyillä.

          Comment


          • #6
            Eipä tuo kardaanin lyhentäminen tai pidentäminenkään niin mahdoton homma ole. Itse olen tehnyt useampia, tasapainotuksen joutuu kuitenkin teettämään nivelakseleihin erikoistuneessa pajassa. Omani kiikutin aikoinaan Hardy Spicerille, näkyy tuo pulju vielä tuossa olevan mutta en tiedä tekevätkö enää akseleiden tasapainotuksia.

            Miksi hankkia originaali takavakaaja, näppärä kaveri saattaa saada jopa paremman lopputuloksen soveltamalla jonkun muun auton vakaajaa. Joskus noita rakentelin ja Coupessanikin oli takavakaaja joka oli toisen merkin etuvakaajasta rakennettu laakerinivelillä. Olihan se vähän järeä mutta hyvin toimi, vetävien pyörien pito parani kaarteissa. Kiinnityspisteellähän on suuri vaikutus haluttuun toimivuuteen.

            Comment


            • #7
              En viittis protoilla,kun tarjolla on bolt on.

              Comment


              • #8
                Kerro kun olet jostain löytänyt takavakaajia, tarvitsisin itsekin pariin koppaan. Tuo kiinnostaisi kun nykyisin on pakko tyytyä bolt on vakiokamaan ajan puutteen vuoksi.

                Comment


                • #9
                  Kyseessä siis V8 4.2L orkkisvakaaja(+quertraeger ja muuta sälää). Pelkkä vakaaja on kait saksassa 120e kpl. Suomesta en tiedä, en ää jaksanu tapella hinnaston kanssa. Tuo quertraeger on se järjettömän hintainen.

                  Comment


                    #10
                    kotimaassa 144,20.

                    Comment


                    • #11
                      441 505 099F ?? Onkohan mulla oikea numero/osa :D
                      Edit. siis joo, liian nopea olin, eli vakaajan hinta varmaan tuo. Haaveilin jo et kyseessä oli tuo arvokkaampi osa.

                      Comment


                        #12
                        toi oli siis pelkkä vakaaja. Apurunko kotimaas vaivaset 1358 ?....

                        Saksassa ovh 796 ?

                        Comment


                          #13
                          Ero apurungossa on siis vakaajan kiinnikkeen puute? Sitä saa ihan laillisesti hitsata eli eiköhän kannata patentoida siihen ne kiinnikkeet ihan itse? Järjetön hinta maksaa siitä, että saa vakaajan kiinni.

                          Comment


                          • #14
                            Noinhan se varmaan on tehtävä,jollein törmää kohtuuhintaiseen apurunkoon.

                            Comment


                            • #15
                              Täydennetään nyt hiukan, oma projekti uhkaa paisua käsistä, lootakin pukkaa öljyä pihalle jostain,tämä tästä vielä puuttuikin.
                              Eli 200 20V tarvii V8/100S4/S6 6-v lootan lisäksi, apurunko(vaihdelaatikon kiinnikkeet), kardaani/jatkopala, vaihdekeppihässäkkä 6-v +pitemmät tangot, vetarit. Mitä unohtui?

                              Comment


                                #16
                                vauhtipyörä

                                Comment


                                • #17
                                  Miksi? (s2 vauhtipyörä (3B) on siis erilainen??)

                                  Comment


                                    #18
                                    200 3b on erilainen ja s2 3b passaa tuohon yhdistelmään.

                                    Sanotaan taas että 200 ja s2 moottorien koodien pitäisi kyllä olla eri koska eroja on melko paljon.

                                    Comment


                                      #19
                                      vakaaja

                                      jos joku tarvii noita hilppeitä takavakaajaan niin pari takavaunua löytyy vakaajalla (urs4)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Siis tuosta UrS4 paketista käy vakaaja(sama kuin V8), mutta ei ilmeiseti muuta modifioimatta.

                                        Comment


                                          #21
                                          200 3b on erilainen ja s2 3b passaa tuohon yhdistelmään.

                                          Sanotaan taas että 200 ja s2 moottorien koodien pitäisi kyllä olla eri koska eroja on melko paljon.
                                          Mahtaako jotenkin liittyä siihen, että 200 3B:n perässä on erilainen aski, kun S2 3B:n perässä?

                                          Comment


                                            #22
                                            Nimenomaan, mutta eroja on siis muitakin moottorien välillä. Huohottimet ja ja ahtoputket jne.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X