Onko kellään tietoa että käykö 2.8 ack koneen suuttimiin minkään muun auton suuttimien o-renkaat? Tarvikkeena ei ilm taida saada ja alkuperäiset melk. 6e kipale ja ei haluttas maksaa ihan nuin suolasia hintoja (70e) jos kaikki vaihtaa kerral
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ruiskusuuttimien o-renkaat
Collapse
X
-
Taitaa olla samat kaksi o-rengasta melkein kaikissa tuon ikäluokan suuttimissa ja varmasti löytyy tarvikkeena. Joku enemmän noiden kanssa ropannut varmaan muistaa jopa koodit tarvikkeille.
edit: ETKA antaa kooksi 7,52x3,53mm. Ei muuta kuin varaosakauppaan kyselemään.Viimeksi muokannut jasso; 27.6.2012, 17:40.
-
Saman kokoiset hain aikoinaan Oulusta paikallisesta tiivistepuodista. Koko setti alle kolmen euron ja olivat vielä "kalliit", koska olivat jotain bensaa ja lämpöä kestävää kumia. Marmorilta tosiaan olisi setti maksanut reilut 60e. Sitä en tiedä miten perus tarvikkeet sitten kestävät bensaa tms.?
Comment
-
Mulle tuli Siemensin suuttimien mukana pieni tuubi silikonirasvaa. Motonetista saa tuubissa josta riittää loppuiäksi kaikille tutuillekin http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=60-0101
Comment
-
No eihän tuo suuttimien irroittaminen ja takaisin laittaminen mitään aivokirurgiaa tai " kuivalla kakkoseen" laittamista ole. Kun sen polttoainekiskon irroittaa, niin sieltä sitä bensaa valuu imusarjan holeen aivan riittävästi ja uuden o-renkaan suuttimeen kiinnittämiseen ei kyllä mitään rasvoja tarvitse. Voihan sitä polttoainetta siihen rinkulaan pyyhkäistä, mutta suuttimet menevät imusarjaan, kuin vanhaan naiseen ilmankin. Toki rasvoilla ja öljyillä saa läträtä mielensä mukaan, mutta rajansa kaikella. Tämä "tieto" tulee omista kokemuksista, kun tuon etanolipelleilyn taka, sitä suutinjumppaa on harrastettu riittävästi. Öljyä voi siihen suuttimen juureen sipaista, kun vuotoja etsii, mutta aika hätävarjelun liioittelua on muuten.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viestiKun sen polttoainekiskon irroittaa, niin sieltä sitä bensaa valuu imusarjan holeen aivan riittävästi ja uuden o-renkaan suuttimeen kiinnittämiseen ei kyllä mitään rasvoja tarvitse.
Kevyesti moottoriöljyyn kostutetulla sormenpäällä pyyhkäisin renkaat ympäri, ja vaivatta upposivat. Siksi alunperin kysyin, koska irroitettaessa irtosivat kiskosta hyvin nihkeästi. Varsinkin bensanpaineensäädin pisti aika hyvin vastaan, kun tuli senkin o-renkaat vaihdettua.
Comment
-
Ensimmäistä kertaa suuttimia irroittaessa nuo suuttimet nousivat pa-kiskon mukana kaikki. 3 ylemmistä o-renkaista jäivät pa-kiskon "hattuihin" kiinni. Niitä rukarilla kaivaessa vaurioitumisriski on taattu. Kun suuttimet irroitin, niin pa-kiskosta tulevan polttoaineen ohjasin imusarjaan. "Uusia" suuttimia asettaessa sutaisin E85:sta niiden renkaisiin ja hyvin upposivat. Myöhemmillä kerroilla pa-kiskoa irroittaessa, osa suuttimista irtosi hyvin yläpäästä. Mielestäni kannattaa asentaa ensin suuttimet paikoilleen ja sitten pa-kisko, niin ei tule ongelmia. Veikkaisin, että eka kerralla irroittaessa nuo suuttimet jäävät kiinni yläpäästään lähes aina. Itsekin suunnittelin öljyn sipaisua o-renkaisiin, mutta 10m:n matka oli liikaa.
Comment
-
o-renkaat tuli vaihdettua(p-säätimeen myös) samalla putsasin valvolinen carb cleanerilla suuttimet.
9v paristo kiinni suuttimeen,välissä painokatkaisin, cleaneri pullosta suutin pois ja pullon suuttimen jämään pieni pätkä kutistesukkaa tiivisteeksi, painat suuttimen pullon suutinta vasten samalla naputtelet katkaisijaa ja pian sumut kohillaan.
Kaikissa suuttimissa oli huono sumu/roiske, parantui silmin nähden em. operaatiolla, moottori pyörii "siistimmin"
Kannattaa tehdö ulkonä...Viimeksi muokannut Juha E; 14.11.2012, 11:23.
Comment
Comment