Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT oikkuilee - taas

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    TT oikkuilee - taas

    Minulla on 165 kW:n TT ja siinä on ollut jos jonkinlaista ihmeellistä, mutta toistaiseksi vain tilapäisiä häiriöitä. Joka keikan olen kuitenkin päässyt ajamaan.
    Nyt viimeisimmät:
    - pyörittää reippaasti, mutta ei käynnisty. Virrat katkaisemalla käynnistyy (vaatii joskus lukuisia yrityksiä). Tyhjäkäynti heijaa n. 200 kierrosta käynnistymisen jälkeen, kun on lämmin kone
    - merkkivalojen puolesta kaikki näyttää olevan kunnossa. OBD -maailmasta ei ole tietoja, kun ei ole lukulaitetta.
    Löytyisikö jotakin vinkkiä?

    #2
    Vikakoodien luku.

    Comment


      #3
      Vikakoodeista olisi hyvä aloittaa. Veikkaukseni kampiakselin asentotunnistimelle, oma roadster pääsi viime kesänä hinurin kyytiin tuosta syystä.

      Jos auto vielä liikkuu niin Paippisissa onnistuu koodien luku, yhteyksiä vaikka yksityisviestillä.

      Comment


        #4
        Tänään jäi reissu tekemättä, kun ilmestyi moottorin kuvatus mittaristoon. Kone käynnistyi toisella yrittämällä, mutta siihenhän se jäi. Onneksi oli Mini tallissa!
        Olen ollut monta kertaa jo tilaamassa vikakoodien lukulaitteen, mutta kun ei ollut oikein tietoa, mistä ja minkä laitteen tilaisin.

        Comment


        • #5
          Tuosta kaapeli http://www.turbotec.com/_cs/cat/product_details.php?p=1

          Ja tuosta softa http://www.ross-tech.com/vcds/download/current.html

          Comment


          • #6
            Ei viitsi uutta threadia tehdä, niin jatketaan tähän..

            Kyseessä Audi TT -98/99 jonka olen omistanut vasta vajaat pari kuukautta.

            Nyt kun ilmat on käyneet lämpiämään, niin autoa ei ole välillä meinannut saada käyntiin. Eilen aamulla se lähti kotipihasta käyntiin, ajoin noin 5km ja jätin parkkiin. Reilun tunnin kuluttua ei mitään jakoa saada käyntiin (ulkoilman lämpötila näytti 24c). Sahaa kyllä hyvin ja jos kaasupolkimeen koskee niin käy vähän nykimäänkin, muttei millään käyntiin asti. Odottelin jonkun aikaa (ovet lukkoon) aina 5min - tunnin ajan, ei auttanut. Jätin sitten paskan siihen parkkikselle odottamaan ja joskun 4 tunnin päästä kävin uudestaan ja laakista käyntiin (ulkoilman lämpötila näytti 28c).

            Mistä etsiä vikaa?
            Faijalla teki uusi Volvo joskus aikoinaan samaa, ei lähtenyt helteillä käyntiin ja vika taisi olla ajonestossa. Tämä kävi itsellä ensimmäisenä tässäkin tapauksessa mielessä, mutta eipä se ulkolämpötila ainakaan merkittävästi ollut laskenut ja siinä paahteessa auto seisoi koko ajan.

            Jos en väärin muista, niin nyt Audissa noilla kerroilla kun yritin saada sitä käyntiin eikä lähtenyt -> virrat päälle, niin veden lämpömittari nousi jonkun verran. Myöhemmin, kun sain sen kerrasta käyntiin -> virrat päälle, lämpömittari ei noussut ollenkaan. Voisiko moottorin lämpötila-anturissa olla vikaa?

            Auton mittaristo on myöskin korjautettu (legendaariset veden ja bensan mittarit) kuukausi sitten.

            Comment


              #7
              Vikakoodien luku. Ja measurin blokeista lämpötilan tarkistus.
              Epäilen moottorin lämpöanturia.

              Comment


              • #8
                Mulla oli samaa vikaa omassa s4:ssa eli kylmänä käyntiin ja kun lämmöt nousi nii sammui yhtäkkiä eikä kirveelläkään käyntiin ennen kuin kone jäähtyi taas kunnolla ja syyksi löytyi g28 anturi eli siis kampiakselin asentotunnistin sen vaihtamalla vika hävisi.

                Comment


                • #9
                  Onko Lahden alueella ketään foorumilaista, kuka pystyisi tsekkaamaan vikakoodit?

                  Comment


                    #10
                    ...jatkoa!
                    Kun se moottorikuvatus alkoi loistaa mittaritaulussa, niin soitin Audin liikkumaturvaan. Hakivat auton torstai-iltana Lahden Laakkoselle, mutta ihmetys oli suuri, kun seuraavana päivänä soitettiin, että auto toimii. Vikakoodeissa oli ollut ainoastaan nokan säädön häiriö ja merkkivalokin oli sammunut. Hain auton eilen ja kyllä se nyt on toiminut.
                    Positiivisinta oli, että kuulemma monen tunnin työstä laskutettiin 64€. Mutta kyllähän se taas joskus jättää käynnistymättä - odotellaan!

                    Comment


                    • #11
                      "monen tunnin työstä" Epäilen :) Jos laakkonen pyytää monen tunnin työstä 64e niin joko ne on laittanu sieltä paskaks jotakin, tai sitten vaan mittaristosta ottanu moottorinvikavalon polttimon pois.

                      Comment


                        #12
                        Mittaristosta ei ole ainakaan "lamppuja" irroiteltu, koska panemalla virrat päälle ko. merkkivalo palaa ja sammuu, kun moottori käynnistyy.

                        Comment


                          #13
                          Mulla saman tyyppistä käyntiongelmaa ja vikakoodeina kaikkea kivaa, mut lopulta bensapumpun rele viallinen sen jälkeen ei mitään häikkää.

                          Comment


                            #14
                            Minullakin oli erään aiemman auton kanssa samanlainen ongelma ja bensapumppu oireet aiheutti.

                            Toisen kerran kyydittiin TT Lahteen hinurin kyydillä. Nyt vikakoodeista löytyi sellainen vika, joka estää koneen kjäynnistämisen (aiempi vikakkoodi kertoili kampiakselin asentotunnistimen viasta, mutta se ei kuulemma estä koneen käynnistämistä. Siksi vika jäi ensimmäisellä vierailulla mysteeriksi). Kyse oli nokka-akselin asentotunnistimen viasta. Kun osa vaihdettiin, niin ongelmat ovat pysyneet pois. TT on ollut aina valmis palvelukseen ja Mini on joutunut seisomaan tallissa joutilaana.Kuitenkin joka kerta startatessa on pieni jäännitys päällä!
                            Viimeksi muokannut Ministi; 1.8.2012, 16:04. Perustelu: lisäselvitys ongelmaan

                            Comment


                              #15
                              Jep, nyt jätti sitten TT työpaikan pihaan. Mittaristossa kaikki normaalia, mutta ainoastaan sahaa eikä käynnisty. Koskaan aiemmin ei ole ollut mtn käynnistysongelmaa. Ajonesto varmaan palaisi mittaristossa jos ois se onkelmana. Käytin akun kenkiä irti 15min, niin ei se auttanut sekään.

                              Comment


                                #16
                                TT oikkuilee - taas

                                Kampiakselin tunnistinta veikataan.
                                Viimeksi muokannut TDIq; 8.3.2014, 13:18.

                                Comment


                                  #17
                                  Bensapumpusta ei kuulu ääntä virtoja päälle laitettaessa, eikös sen pitäisi ilmoittaa itsestään. Irrotin takapenkin ja myös metalliluukun pumpun päältä irroitin, sieltä ei kuulu inahdustakaan virtoja päälle laitettaessa/käynnistäessä. Rele ei näyttäisi olevan kallis, mutta on vaikeassa paikassa jaloissa ratin alla muovien takana. Hall anturi voisi olla seuraava tarkistelun kohde,


                                  http://www.ecstuning.com/Audi-TT_MKI...Fuel/ES296358/

                                  Autoliike Miettisellä 37€
                                  Viimeksi muokannut Audiowille; 7.3.2014, 14:08.

                                  Comment


                                    #18
                                    TT lähtee käyntii vaikka Hall olisikin rikki/liitin irti. Hall irti menee vain hukkakipinä moodiin samalla vetäen ennekoita pois, ja taisi ahtoohjainkin heittäytyä peruspaineelle
                                    Bensapumppu on ilmeisesti siis joskus pitänyt selvää ääntä? Jos näin niin voisin veikata siihen suuntaan syytä. Kunnossa olevan ei pitäisi juurikaan kuulua kaikki verhoilut paikoillaan, luukku auki kyllä ääni kuuluu jos pyörii.

                                    Comment


                                      #19
                                      TT oikkuilee - taas

                                      Muokattu.
                                      Viimeksi muokannut TDIq; 8.3.2014, 13:20.

                                      Comment


                                        #20
                                        Kampuralla on induktiivinen anturi ja nokalla hall. Koodeja ei välttämättä jää, jos sopivasti rikki.

                                        Comment


                                          #21
                                          Jep, mulla termit sekaisin. Täytynee editoida ettei jää virheellistä tietoa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ei siihen pumpun releeseen ole vaikea päästä käsiksi, en nyt ulkoa muista mutta hetken kun tuumailee niin saa muovit lähtemään ehjänä irti. Tietty työasento on vähän hankala.

                                            Comment


                                              #23
                                              Pumpun releeseen ei ollut kovin vaikea päästa käsiksi, mutta ongelma ei ratkennut kyllä sen vaihdolla. Nyt alkaa akusta tehot loppua. EPC valo kyllä palaa käynnistellessä. En vain nyt tiedä jääkö se palamaan, koska kone ei tosiaan käynnisty. Muilla foorumeilla oli veikkailuja myös kampiakselin asentotunnistimen ongelmista... Vakuutus kyllä kattaisi hinailun korjaamolle. Vikokoodit voisi ihan oikeasti kyllä ekana lukea, ennenkuin sijoittelee isompia satasia vasta vuonna 2050 rikki meneviin osiin :D

                                              Comment


                                              • #24
                                                Herääkös siinä kiekkamittari kun pyörittelee?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Ei heräile ollenkaan. Äsken kävi hinuri hakemassa TT:n pajalle. Tuntuu olevan tuohon APX koneen pumput olevan paljon kalliimpia kuin laimeampien versioiden pumput. Jos se edes on lopulta se pumppu joka on rikki. Korjaamolta tullee sitten tuomio viasta, en hinauttanut Laakkoselle vaan pienemmälle pajalle. Kerron sitten tänne mitä autosta selvisi...

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Audi kävi sitten Puijon Autohuollossa ja bensapumppuhan se oli rikki mennyt. Sen hinta oli tarvikkeena 260€ joutui pari päivää sitä odottamaan ennen asennusta. Laakkosella kuuluma ois ollu tarjolla 470€. Työt maksoi satkun. Suosittelen Puijon Autohuoltoa - hyvää ja rentoa palvelua! Homma hoitui nopeasti ja hienosti myös. Samalla poistivat airbagin merkkivalo mittaristosta, erikseen pyytämättä

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Saanko kysyä miten nollasivat vikakoodit jolla saattiin airbagin merkkivalo "poistetuksi" mittaristosta?
                                                      Toivottavasti ei poistettu sitä lopullisesti ranettamalla :( .

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Eipä tullut kysyttyä miten, mutta ainakin vikakoodilaitteiden kanssa asentaja autosta juuri tuli, kun saavuin autoa hakemaan. Kertoi, että sen palaminen johtui vänkärin turvavyöstä (eli???). Tarkotatko ranettamalla polttimon poistoa vai mustaa teippiä päälle laiitamalla?

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X