Audi Quattro vm.89 ei käynnisty. Koneena on 2.3 litranen, 5 sylinterinen vaparikone. Kone pyörii normaalisti mutta ei käynnisty, joka tulpalle tulee kipinä. Onko kellään ilmennyt samanlaista ongelmaa ja miten siitä ollaan selvitty?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 7A 2.3 litranen, 5 sylinterinen vaparikone ei käynnisty?
Collapse
X
-
Jep, eli autosi on malliltaan Audi Coupe quattro. Audi Quattro on yhtäkuin: http://fi.wikipedia.org/wiki/Audi_Quattro
Jos kipinä ja polttoaine tulee, niin jako tarkistukseen, kuten jta tuolla vähän vinkkas. Puristukset ois kans hyvä mitata.
Comment
-
-
Ei pitäisi boksin antaa bensaa koneeseen, jos ei kipinää tule eli hallissa olisi jotain vikaa. Boksi tietää ylä- ja alapään asennot. Sitä en muista, että haittaako boksia, jos anturitiedot tulevat, mutta väärässä kohtaa. :) Joten sen puolesta jakopää kannattaa varmistaa. Kampiakselin asento vauhtipyörältä edestä katsottuna klo 13 kohdalla olevasta aukosta. Vaihda tulpat ja tarkista tulpanjohtojen järjestys, virranjakajan kansi ja pyörijä.
Eräs 7A teki uskomattomia temppuja viallisella virranjakajan kannella: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...7&postcount=30
Edit: Kyllä boksi varmistaa jakopään kohdallaan olon, joten sen tarkistaminen ei tässä kohtaa ole välttämätöntä, mutta suositeltavaa.Viimeksi muokannut pasi_; 25.6.2012, 21:50.
Comment
-
Joo, lukihärö, etsiskelin tietoa tuleeko kipinä, mutta olikin jo ekassa kysymyksessä.
Miulla oli yksi Hitachin purkki jossa bensareleen ohjaus oli kärähtänyt, selvisi jälkeenpäin, edellinen omistaja oli virittänyt bensapumpun releen vedon toista kautta, tällöin tuli kipinää ja bensaa.
Comment
-
Vaihdettiin mm. tankki ja kytkimen pääsylinteri ja hitsailtiin ja nyt auto ei enää käynnisty. Kipinää ei tule. Kaikki sulakkeet konepellin alla ovat ehjiä. Tulikohan jarrunestesäiliön vieressä olevat liittimet oikeaan järjestykseen: punainen punaiseen, musta mustaan, valkoinen valkoiseen ja jäljelle jäi vihreä siniseen liittimeen? Vai olisko hitsatessa voinut hajota jotain (akun plusnapa oli irti)?
Mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään? Puolan kolmesta liittimestä yhteen tulee virta kun virtalukosta laittaa virrat päälle, yksi on maissa ja kolmanteen ei tule virtaa startatessakaan, pitäiskö tulla?
Comment
-
Ei saa varmaan käyntinopeustietoa. Näkyykö kierroslukumittarissa tai VCDS ruudulla kierrosluku kun starttaa?
Voi olla puolavikakin, en tunne 7A konetta mutta yleensä jäljet johtaa sylttytehtaalle. Joku liitin huonosti kiinni tai kokonaan auki kun on remontin ajaksi irrotettu.
Comment
-
Taas on käyntinopeusanturin suunnalla ongelmaa: kone alkoi ajossa pätkimään ja pikkuhiljaa paheni niin että alkoi sammuilemaan ja lopulta ei aina edes käynnistynyt. Vikakoodi kertoi syyksi käyntinopeusanturin ja se vaihdettiin, jonka jälkeen toimi hetken, kunnes samat oireet palasivat. Nyt käyntinopeusanturi on vaihdettu uudelelleen ja samalla myös kampiakselin asentotunnistin. Sama anturi käynee molempiin?
Taas käynnistyy vain joskus ja pysyy käynnissä vain vähän aikaa. Vikakoodiksi tarjoaa edelleen käyntinopeusanturia. Johdot ovat ainakin liittimen lähettyviltä ehjät. Kampuran hammaskehällä näkyy olevan hampaita tallessa ja mekaaninen vika tuskin olisi hetkeksi parantunutkaan anturin vaihdolla. Mistähän vikaa kannattaisi seuraavaksi etsiä?
Comment
Comment