Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 7A 2.3 litranen, 5 sylinterinen vaparikone ei käynnisty?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 7A 2.3 litranen, 5 sylinterinen vaparikone ei käynnisty?

    Audi Quattro vm.89 ei käynnisty. Koneena on 2.3 litranen, 5 sylinterinen vaparikone. Kone pyörii normaalisti mutta ei käynnisty, joka tulpalle tulee kipinä. Onko kellään ilmennyt samanlaista ongelmaa ja miten siitä ollaan selvitty?

    #2
    Audi quattroa ei ole tehty 2.3 vaparilla ikinä. Korjaa kysymyksesi oikealla automallilla.

    Comment


    • #3
      Kyseessä on 7A-moottori

      Comment


        #4
        Eipä täsmää vieläkään automalliin. Mutta tuohon voisi kysyä, että miten tuo alkoi, oliko esim. jakopään remppaa tms.

        Comment


        • #5
          Ostin auton tuossa kunnossa, itse epäilen sähkövikaa.

          Comment


            #6
            Melko laaja analyysi:) Onko tulpat kuivat, eli tuleeko polttoainetta?

            Comment


            • #7
              Selvittelin asiaa: auto on B3-typ89Q

              Kone saa polttoainetta

              Comment


                #8
                Jep, eli autosi on malliltaan Audi Coupe quattro. Audi Quattro on yhtäkuin: http://fi.wikipedia.org/wiki/Audi_Quattro

                Jos kipinä ja polttoaine tulee, niin jako tarkistukseen, kuten jta tuolla vähän vinkkas. Puristukset ois kans hyvä mitata.

                Comment


                • #9
                  Ei noissa vanhoissa ja vielä laadukkaissa Audeissa ole oikein muuta hajoavaa kuin hall-anturi ja bensapumppu. Milläs tavalla se on todettu, että bensaa saa?

                  Comment


                  • #10
                    http://images.search.conduit.com/Ima...start=0&pos=12
                    kyseinen korimalli

                    Comment


                    • #11
                      Tulpat kastuu

                      Comment


                        #12
                        Ok. En teidä mistä tuon coupen tähän repäsin:) Eli korjataan sen verran että tuo on Audi 90.

                        Comment


                        • #13
                          Kyllä sen unohdin sanoa. Auto on joskus mällätty ja siihen on sorvattu s2 keula. Pientä speksiä.

                          Comment


                          • #14
                            No sitten jako, puristukset, ruiskun järjestelmäpaine. Noista aloittaa.

                            Comment


                            • #15
                              Okei, kiitoksia vihjeistä!! :D

                              Comment


                                #16
                                Ei pitäisi boksin antaa bensaa koneeseen, jos ei kipinää tule eli hallissa olisi jotain vikaa. Boksi tietää ylä- ja alapään asennot. Sitä en muista, että haittaako boksia, jos anturitiedot tulevat, mutta väärässä kohtaa. :) Joten sen puolesta jakopää kannattaa varmistaa. Kampiakselin asento vauhtipyörältä edestä katsottuna klo 13 kohdalla olevasta aukosta. Vaihda tulpat ja tarkista tulpanjohtojen järjestys, virranjakajan kansi ja pyörijä.

                                Eräs 7A teki uskomattomia temppuja viallisella virranjakajan kannella: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...7&postcount=30

                                Edit: Kyllä boksi varmistaa jakopään kohdallaan olon, joten sen tarkistaminen ei tässä kohtaa ole välttämätöntä, mutta suositeltavaa.
                                Viimeksi muokannut pasi_; 25.6.2012, 21:50.

                                Comment


                                • #17
                                  Pystyykö tosta koneesta lukea jotenkin vikakoodia? Onko sellaista mahdollisuutta?

                                  Comment


                                    #18
                                    Muutama kirja kieltämättä vielä lukematta... :) Vikakoodit saa luettua vaikka pelkkä moottorin boksi irrotettuna tallin pöydällä ja loppuauto paaluna.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Niin tässä alan ensimmäistä autoa itse ruuvaamaan, enkä alaa edes opiskele :)

                                      Comment


                                        #20
                                        Luepa nyt tuo miun viesti ennen kuin alat sen suurempia vikoja etsimään. :)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Juu luetttu jo :)

                                          Comment


                                            #22
                                            Jos kipinää ei tule, niin virranjakaja käteen ja tarkista on hammaspyörä ehjä, jos se on ehjä, niin tarkista vauhtipyörällä olevan pinnin olemassaolo, helpoiten löytyy startin reiästä konetta pyörittämällä.

                                            Comment


                                              #23
                                              Bensaa ei edelleenkään syötetä, jos moottorinohjaus ei tiedä, että missä mennään. Ja aiemmassa viestissä lukee, että kipinä tulee. Mutta tuleeko se sitten paineen alla sylinterissä.

                                              Comment


                                                #24
                                                Joo, lukihärö, etsiskelin tietoa tuleeko kipinä, mutta olikin jo ekassa kysymyksessä.

                                                Miulla oli yksi Hitachin purkki jossa bensareleen ohjaus oli kärähtänyt, selvisi jälkeenpäin, edellinen omistaja oli virittänyt bensapumpun releen vedon toista kautta, tällöin tuli kipinää ja bensaa.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Vaihdettiin mm. tankki ja kytkimen pääsylinteri ja hitsailtiin ja nyt auto ei enää käynnisty. Kipinää ei tule. Kaikki sulakkeet konepellin alla ovat ehjiä. Tulikohan jarrunestesäiliön vieressä olevat liittimet oikeaan järjestykseen: punainen punaiseen, musta mustaan, valkoinen valkoiseen ja jäljelle jäi vihreä siniseen liittimeen? Vai olisko hitsatessa voinut hajota jotain (akun plusnapa oli irti)?

                                                  Mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään? Puolan kolmesta liittimestä yhteen tulee virta kun virtalukosta laittaa virrat päälle, yksi on maissa ja kolmanteen ei tule virtaa startatessakaan, pitäiskö tulla?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Ei saa varmaan käyntinopeustietoa. Näkyykö kierroslukumittarissa tai VCDS ruudulla kierrosluku kun starttaa?

                                                    Voi olla puolavikakin, en tunne 7A konetta mutta yleensä jäljet johtaa sylttytehtaalle. Joku liitin huonosti kiinni tai kokonaan auki kun on remontin ajaksi irrotettu.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Sylttytehtaaltahan se vika löytyi: käyntinopeusanturi oli kytketty väärään liittimeen. Valkoinen ei mennytkään valkoiseen vaan vihreään ja sininen valkoiseen liittimeen. VCDS:äänhän näin vanhaa vehjettä ei saa kiinni.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Saa, tarvitset vain 2x2-adapterin.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Taas on käyntinopeusanturin suunnalla ongelmaa: kone alkoi ajossa pätkimään ja pikkuhiljaa paheni niin että alkoi sammuilemaan ja lopulta ei aina edes käynnistynyt. Vikakoodi kertoi syyksi käyntinopeusanturin ja se vaihdettiin, jonka jälkeen toimi hetken, kunnes samat oireet palasivat. Nyt käyntinopeusanturi on vaihdettu uudelelleen ja samalla myös kampiakselin asentotunnistin. Sama anturi käynee molempiin?

                                                          Taas käynnistyy vain joskus ja pysyy käynnissä vain vähän aikaa. Vikakoodiksi tarjoaa edelleen käyntinopeusanturia. Johdot ovat ainakin liittimen lähettyviltä ehjät. Kampuran hammaskehällä näkyy olevan hampaita tallessa ja mekaaninen vika tuskin olisi hetkeksi parantunutkaan anturin vaihdolla. Mistähän vikaa kannattaisi seuraavaksi etsiä?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Anturin koodi tulee aina, kun koodit luetaan auto sammuksissa. Oireet voisi kuulostaa esim. vialliselle bensapumpulle.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X