Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

tyhjäkäynnillä täristää.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • tyhjäkäynnillä täristää.

    elikkä mulla on tollane typ 89 90 audi. Koko auto tärisee tyhjäkäynnillä. kierroksia noin 800-1000. moottorin tukikumit hyvät. ajoitus säädetty kohdalleen. ja jos kierroksia nostaa vähänkään yli 1000 niin tärinä loppuu. ottaa hyvin kierroksia ja pelaa muuten täysin.

    missä vika?

  • #2
    Onko sulla ilmastointi? täristääkö vain silloin kun se on päällä? Siiinä voi olla yksi syy.

    Tai onko muuta sähköä paljon kuluttavaa laitetta. Joku laite antaa vastusta moottorille.

    Comment


    • #3
      ei oo ilmastointia tai mitään muutakaa paljon virtaa syövää laitetta.

      Comment


      • #4
        Mulla on aivan sama vika, tyyjäkäytikierrokset normaalit, mutta silti ravistaa. Auto tosin typ89 80 2.0E. Tulpat on vaihdettu just boschin neljäkärkitulppiin. ISV:n kanssa olen kans joutunut pelailemaan, kun käynnistettäessä tuppaa kierookset heittelemään välillä ~400-2000, tätäkään ei tapahdu aina. Ravistaminen kuitenkaan tuskin johtuu ISV:stä, vai voisko johtua? Ei ilmastointia.

        Comment


          #5
          mulla myös vähän samaa vikaa. tyhjäkäynti kierrokset ihan normaalit ja ilmastoinnilla ei vaikutusta asiaan.

          Comment


          • #6
            Tulapan johdoille tein resistanssimittauksen ja kaikki näytti suunnilleen 6 kilo ohmia, joka lienee normaali, vain onko? Lisäks vaihdoin virranjakajan kannen ja pyörijän, nuo perusjutut jotka saattaa tärinää aiheuttaa. Vika ei kuitenkaan näilläkään korjaantunut.

            Tulpan johtoja nypin vauhdista irti ja huomasin että ei sillä ny ihan hirveetä eroa saanu moottorin käyntiin aikaseks, sen verran pahasti se ravistaa. Eron kuitenkin huomasi jokaisella sylinterillä, eli ei siä täysin pimeenä mikään sylinteri ainakaan ole.

            Jotenkin tuntuis että vika olisi kuitenkin sytytyspuolella, koska kun painaa kaasua niin että kierrokset on esim 1800 pätkintä koneessa tuntuu edelleen. Vaikka kori ei tärisekään enää noin korkeilla kierroksilla. Kulutus on normaali ja moottori vetää tietääkseni ihan niin kuin pitääkin.

            Oisko kellään mitään ehdotuksia mitä kannattaa tarkistaa, koittaa tai jopa vaihtaa uuteen?

            Comment


            • #7
              Olisikohan pakoputki tukossa/vaimentimen tai kat:in sisuskalut väärässä osoitteessa?

              Comment


              • #8
                No nyt selvis luultavimmin vika. Se on kuin onkin ilmavuoto. Ilmamäärämittarin jälkeen oleva paksu putki joka menee imusarjalle ym. on halki yhestä mutkasta. Täytyy sikaliimalla koittaa jos sais kunnolla paikattua. Tietysti jos jollain on myydä sellasta ehjää putkee ni voin halvalla lunastaa. Laakkoselta ei viitti lähtee ostaan, ja purkaamoissa ei tunnu olevan.

                Comment


                • #9
                  Täristää minun Audi A4 1.8TQ.Tyhjä käynti on alkanut seilata 800-2000R/min ajoittain.sitten jos 800 r/min täristää ilman ilmastoimmin päällä oloakin.En ole kerinnyt tutki, mikä vikana.

                  Comment

                  Working...
                  X