Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100:sen PX koneesta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100:sen PX koneesta

    Tulipa tuossa naapurista ostettua -86 vuosimallinen CS quattro avant. Moottorina 2.2litrainen PX, eli ruiskuna KE-jetti, lambda ja katti löytyy myös. Rekisteriotteessa lukee tehoiksi 88kw. Eli onko tää jotenkin matalapuristeisempi motti, päästömalli tai joku sellainen?

    Katti lähtee kyllä kävemelään ainakin, kun otteessaakaan ei mainintaa.

  • #2
    Moottori lienee suunnilleen sama G-kattiversio kuin coupe quattroon sai myös vuonna -86 (moottorikoodi JT). Puristussuhde 8,5:1 kun ilman kattia se oli 10,0:1 ja 91oktaaninen kelpasi tälle saasteversiolle.

    Comment


    • #3
      Okei. Onko toi puristusten lasku tehty erilaisilla palotiloilla, vai millä? Kovasti tekis kyl mieli vähän erilaista konetta tilalle. Toisessa satkussa olis KU ihan vielä ihan iskussaan, ja alakerrassa olis 1b valmiina keulalle myös. Toisaalta tekisi mieli pitää alkuperäisenä.

      Comment


      • #4
        Männäthän ne tuossakin taitaa sen puristussuhteen ratkaista. Ainakin noi turbolliset 10-tappiset on käsittääkseni kaikki samalla kannella keskenään (nokka toki erilainen ainakin MC1 ja MC2 välillä). Itse asiassa myös NF ja NG kansia on laitettu (ainakin jenkkien toimesta) turbokoneisiin isompien imuventtiilien (40mm, kun MC kansissa 38mm) takia. Niin siis selvennyksenä tarkoitin että 82mm porauksella olevat ovat keskenään samoilla kansilla.

        offtopic edit: Tosin NG ja myöhemmän (89-91) NF koneen suuttimet on imusarjassa eikä kannessa, joten tuon osalta vaatii vähän kikkailua.
        Ja itse kyllä pitäisin alkuperäisenä, jos vaan kestää ajella laiskahkolla autolla, museoinnilta pelastettuja lötköjä on riittämiin ;)
        Viimeksi muokannut markush; 24.6.2012, 19:43.

        Comment


        • #5
          Mutku se 1bertta menis aika vaivattomasti tuonne.. No katsellaan :) Myyjä kertoi kyllä että tässä on vähän erikoisempi kone, kun merkkiliikeen varaosapalvelukaan ei kyseistä mottia tunnistanutkaan.. Talviautoksi tämä on tosin tulossa niin tuntuuhan sitä voimaa olevan ihan hirmuisesti, jos jäällä vaikka ajaa :)

          Ja onhan tässä tuo 200:sen keulakin, niin miksei sitten tekisi 200:sta farmaria itselleen :)
          Viimeksi muokannut Quattro_4; 25.6.2012, 11:51.

          Comment


          • #6
            Sinne vaan ja PX:llä vesilintua. Turhaan afroamerikkamalleja on kaikkia säilöä :)
            Viimeksi muokannut jasso; 25.6.2012, 21:40.

            Comment


            • #7
              Juurikin näin. Kulku parani kyllä huomattavasti kun vaihdoin suodattimet, tulpat, virranjakajankannen ja johdot:). Huomattavasti kuitenkin rauhallisemman oloinen kuin tuo KU koneinen.

              Mut koitetaan nyt eka talvi pärjätä tällä :)
              Viimeksi muokannut Quattro_4; 25.6.2012, 18:45. Perustelu: korjauksia..

              Comment


              • #8
                Nyt on jotain askarreltu. Esim kardaani vaihdettu ja katin eläkkelle jättäminen.

                Vähän ehkä noobie kysymys koskeekin nyt siis lambdaa.

                Eli onko tuiki tarpeellinen ke-jetin toimivuuden kannalta? Ku pitäs tehdä putkeen joka tapauksessa reikä sille ja hommata toki myös uus lambda, kun tosta nykyisestä katissa tiukasti kiinni olevasta ei tiedä että posahtaako se heti seuraavaksi..

                Meininkihän oli vaihtaa tähän tulevaisuudessa se 1bertta kone, mut jos tän talven viel selviäis vakio tekniikalla.

                Comment

                Working...
                X