Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 AEB tyhjäkäynti korkealla ja rykimistä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 AEB tyhjäkäynti korkealla ja rykimistä.

    Kylmänä tyhjäkäynti n.700rpm lämmetessä nousee n.1100rpm ja samalla tyhjäkäynti alkaa hieman heilumaan (50-100rpm). Lisäksi kun ajaa tasaisella tai loivassa alamäessä pienellä pintakaasulla n.2000rpm tienoilla, alkaa auto nykimään. Kaasua siis vain sen verran että jalka lepää polkimen päällä.
    Moottorijarrutuksella esim.3000rpm alaspäin on huomattavissa 2000rpm kohdalla pieni vedon palaaminen, jonka jälkeen moottorijarrutus jatkuu tavallisesti.

    Vikakoodeja ei pysty lukemaan koska autossa Hestec.
    Tulpat vaihdettu, vapari pesty ja öljytty ja huohottimesta vaihdettu nuo perus rapeat osat.

    Edit. Startti on myös pitkä. Kylmänä ja lämpimänä.
    Viimeksi muokannut Lare86; 24.6.2012, 10:09.

    #2
    Täältä löydät apuja heikosti, koska Hestec. Onko joskus toiminut virheettömästi?

    Comment


    • #3
      Tuohon en osaa sanoa kun auto ollut mun omistuksessa vasta tämän kesän alusta. Mutta siis yleisesti voiko imu tai pakovuodot aiheuttaa moista, kaasuläpän likaantuminen tai joku heikosti toimiva anturi. Painetestin teen jahka kerkeän, mutta jos epäilyjä anturivammalle tulee niin sit suuntaan Hariselle ja auto piuhan päähän.

      Startti on kyllä mielestäni pidentynyt entisestään.

      Comment


      • #4
        Mulla täysin sama auto ja täysin samat ongelmat, mutta autossa on Vems.

        Heikko tyhjäkäynti johtuu siitä, että tyhjäkäynnin ohjausta ei ole toteutettu Hestecin kautta, ja kaasuläppä on asettunut vikatilaan. Tuossa vikatilassa läppä on jotenkin mekaanisesti hieman raollaan jatkuvasti, josta johtuu että kylmänä käy huonommin tyhjäkäyntiä, ja lämpimänä turhan korkealla.

        Tuohon pintakaasulla pätkimiseen en ole vielä löytänyt selitystä, mutta saattaisi johtua myöskin tuosta aiemmasta.

        Vedon palaaminen 2000rpm kohdalla moottorijarrutuksessa taas johtuu siitä, että suuttimet avataan uudelleen tyhjäkäyntiä varten. Tuon voi asettaa halutulle kierrosnopeudelle, itse laittaisin hieman alemmas.

        Itse joudun startatessa antamaan aina hieman kaasua, mutta myös likainen kaasuläppä saattaa vaikuttaa tuohon huonoon käynnistyvyyteen.

        Tässä pdf:ssä on sivulla 2 selitetty tuo kaasuläpän vikatilan toiminta.
        Sekä tämän ketjun loppupuolella on mietitty aiheeseen ratkaisua.

        Comment


        • #5
          Elikkäs soittoa Hariselle päin, josko sieltä löytyis ratkaisua.. Tarviikos tuota kaasuläppää jotenkin sopeutella putsausten jälkeen? Vai onko tuo sopeutus vaan Motronicin ja kaasuläpän synkkaus?

          Comment


          • #6
            Kerro ihmeessä tännekin, mitä mieltä Harinen on asiasta. Kaasuläpän sopeutus on vain Motronicin heiniä.

            Comment


            • #7
              Eipä ollut Harisella tuohon mun mallin Hestecciin mitään yksinkertaista (ohjelmallista) ratkaisua. Uuteen Hestec 32 versioon ovat tuota kaasuläpän servopuolen ohjausta tekemässä. Mitäköhän katsuri tuumaa jos tyhjäkäynti 1100rpm? Paukahtaako hylsy jo tuosta syystä? Sytytysennakkoja nostamallahan nuo kierrokset saisi alemmas, mutta vaatisi käynnin Tampereella ennen ja jälkeen katsastuksen.

              Comment


              • #8
                Pakokaasu mittaus tehdään alle 2000 kierroksilla itsellä auto käy kuumalla moottorilla 900-1100 ja katsastuksesta meni läpi pakokaasu arvot oli kylläkin rajoilla

                Comment


                • #9
                  Tyhjäkäynnillä katsastuksessa kierrokset pitäisi olla alle 1000rpm. Mulla pajalla päästömittausta ottaessa se väänsi puhaltimen täysille, ja tarvittaessa pitkät päälle niin kierrokset laski alle 1000rpm, koska mitään ohjaustahan tossa ei ole. Päästöarvot vaan saattaa vääristyä, kun kone pakotetaan käymään tollai, mutta laput saatiin kun pienensin syöttöä sopivasti samalla.

                  Helpoimmalla tän ongelman kanssa varmaan pääsisi kun asentaisi erillisen lisäilmaluistin. Sellainen löytyis jo, ja on vakavan harkinnan alla.

                  Comment


                  • #10
                    Syöttöjen pienentäminenkin vaatisi käynnin tampereella, mulla kun ei ole softaa tohon Hestecin säätöön eikä kyllä kokemustakaan prosessista.. Mietin itekkin lisäilmaluistia, mutta jos tuo läppärungon vikatila aiheuttaa jatkuvaa läpän aukiolemista niin vaatisi kait sit läppärungon vaihdonkin..

                    Edellinen omistaja kyllä kovasti väitti saaneensa leiman noilla kierroksilla.. Tiedä sitten olisko ollu tuttu inssi.. Niin ja kait ne siellä konttorilla huomaa jos tyhjäkäynti ihan jotain muuta kun päästölapussa. Tietysti jos puukottais lämpöanturin johdot, lisäis potikan väliin ja huijaisi ecua luulemaan moottoria kylmemmäksi kuin on katsastuksen aikana. Seoksethan tuossa menee aivan perseelleen, mutta jos olisi jo päästölappu taskussa..

                    Comment


                    • #11
                      No nyt on kiertopalkinto mulla ja tyhjäkäynnin ongelmaa en oo viel kerenny selvittää mut turbo ollut lopussa jo pitemmän aikaa. Otin pari päivää sitte irti pakopesä halennut parista kohtaa..etenkin hukkiksen läpän luonta ja väljyyttä joka suuntaan reilusti. Voiskohan tuokin vaikuttaa tyhjäkäyntiin? tietysti kaasuläpän/antureiden putsaus paikoillaa sen verran öljyä löyty putkista et varmasti on pinnoittanut kaiken.

                      Comment

                      Working...
                      X