Eli missäpäin tuolla koneessa sijaitsee nuo anturit? Sain virheellistö tietoa että saisi vaihdettua yläkautta mutta nyt pitäisi oikeesti saada tietää missä ne sijaitsevat että saisi vaihdettua!
Jos on samassa kohti kuin vanhemmissa ja pienemmissä vitosissa, niin termostaatti kotelosta 10 senttiä taaksepäin ja siltä kohti suunnilleen saman verran alaspäin. Ovat siinä päällekkäin. Ainakaan tuossa kanttikopassa ei ole mitään ongelmia yläkautta vaihtaessa.
Kiitos! P
Pitääpä lähteä ihmettelemään pihalle josko ne sieltä löytyisi :)
E: vääränlaiset anturithan nuo ilmeisesti miulle möivät kun autossa kiinni olevissa tuli johto ruuvilla ja näissä uusissa oli ihan nipsit apikoille -.-
Mulla on tuossa vanhemmassa ihan apiko-liittimelliset anturit. Oisko nuo jossain vaiheessa vaihtunut sellaisiin, niin ettei ruuvi versiota enää olekaan tarjolla. Jos anturit on muuten käypäiset, niin pistä vaan piuhoihin liittimet. Ostitko muuten tarvikkeet vai orggikset? Mulla ei tarvikeanturilla sammunut öljynpaine valo lainkaan, vaikka paineet oli normaalit. Alkuperäisillä sammui melkein heti käynnistyksen jälkeen.
Fae merkkiset tarvikkeet on. En nyt eilen vaihdllut niitä ja nyt tulee vettä sen veran reippaasti ettei kehtaa parkkiksella vaihdella :D mut ei noita kyllä yläkautta saa vaihdetua kun toinen ainenkin on siellä öljynsuodattimen etupuolella. Eipä tuossa mitään kun ajamaan pystyy, ärsyttävä vain kun valo syttyy ja summeri huutaa vaikka öljyä on ja paineetkin ok.
Mulla on kyllä ollu kaikissa vitoskoneissa öljynsuodatin eri puolella konetta? Eli näin: http://www.oocities.org/hideside/block.jpg Tosin 2 ja 2.1 litraisissa koneissa, muuttuneeko suodattimen sijainti jossain vaiheessa.
Öljykellot (öljynpaine anturit) on kuskin puolella, noin lohkon puolivälissä. Tuossa kuvassa näkyy 2 päällekkäin olevaa reikää lohkon alaosassa. Pitäisi näkyä ja olla vaihdettavissa yläkautta.
Öljynlämpoanturi on siellä ihan lohkon etupäässä (öljypumpussa), öljynsuodattimen etupuolella (oikea etupää, eli hanttarin puolinen etukulma koneesta). Sen piuha on ruuvilla kiinni anturissa.
Tuossa nuo kuvat tulevaisuuden varalle.
Kuvissa 1 ja 2 tuo öljynpaineen mittarin anturi jossa on myös 0.3bar öljynpainekytkin, ja sen alapuolella on 1.8bar öljynpainekytkin.
Kuvassa 3 on tuo öljynlämpöanturi, joka on siis tuossa öljypumpussa.
Comment