Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B4 voimansiirron täristys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    B4 voimansiirron täristys

    Potilaana S2 -94 ja kilometrejä on 210tkm.

    Oireet ovat seuraavanlaiset: Ainakin 4,5 ja 6 vaihteella noin 2500-3000rpm kohdilla joku paikka voimansiirrossa jyrisee ja tärisee. Oireet tulevat ilmi kiihdytyksessä, tasakaasulla ja moottorijarrutuksella, mutta ei joka kerta. Moottorijarrutuksessa tuntuu selvästi voimakkaampi jarru, kun tärinä alkaa. Täryytys loppuu kytkintä painamalla, eikä tosiaankaan esiinny muilla kierroksilla.

    Autossa on 1-massa vauhtis, 50 tkm sitten pistetty RS2 kytkin ja laatikkoöljyt vaihdettu 2000km sitten. Myös moottorin ja laatikon tukikumit on vaihdettu öljyjen kanssa samaan aikaan.
    Mistä kohtaa me ollaan rikki, vai ajetaanko vika pihalle?

    #2
    Kardaanin tukilaakerin ja nivelien kunto tarkastettu ?

    Comment


      #3
      Kuulostaa tosiaan kardaanivialta... Ei muuta kuin auton alle ja heiluttelemaan. Tosin melko hankalaa kun putki tiellä

      Comment


        #4
        Toisaalta taas kardaanin täristys ei kai kytkintä painamalla pitäisi loppua? Kardaanihan kumminkin pyörii koko ajan. Mutta hyvä kait se silti on tarkistaa.

        Comment


          #5
          Kardaania kävin repimässä ja aika helposti se tuntuu heiluvan tukilaakerin kohdalta. Paha sanoa, että onko se loppu kun ei ole mitään mihin verrata.
          Toisaalta taas kardaanin täristys ei kai kytkintä painamalla pitäisi loppua
          Tämä asia tässä onkin mietityttänyt, kun tärinä ilmenee eri nopeuksilla, mutta samalla kierrosalueella ja kuormituksesta riippumatta.

          Comment

          Working...
          X