Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T audi yliahtaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8T audi yliahtaa

    Tästäkin löytyy monta aihetta ja moni niistä karkaa väärille raiteille elikkäs ongelmana on se että puoli kaasulla ahdot nousee 0,5 ja vetä hyvin mutta kun lyö penaalin pohjaan nii nappaa 1,0 ja rökii kunnolla. en tiedä liittyykö tämä kyseiseen vikaan mutta joskus auton sammutettua ja heti takaisin käynnistäessä lähtee ajamaan ei auto vastaa kaasuun vaan pitää kaasulla herätellä. Autosta löytyy karalan ohjelma ja solenoidia ja pässiä vaihettu yms. mutta ei vaikutusta.

    Itsellä semmonen tutina että vika hukka portinpuollella, vai voiko se olla mahdollista? Onko kenelläkään muulla ollut karalan lastulla samanlaisia vikoja?
    Painekellonkin herättää kysymyksiä tai mistä voi olla varma että akseli liikkuu?
    Miten ylipäätään painekellon ja hukkaportin voi säätää kohilleen vai pitääkö koko hyrrä viedä hilppeineen pajalle?

    Jos joku jaksaisi neuvoa tietämätöntä, kiitos!

    #2
    Mulla oli jokunen vuosi sitten myös yliahdon kanssa ongelmia. Syyksi paljastui kartiosuodatin jonka kanssa ahtopaine nousi 1,6bariin ja rötäys oli varma. Kun laittoi vakio ilmanputsarinkotelon ja elementin takasin niin ahtaa tasaisesti 1,1bar ja ei rötää eikä pätki.

    Comment


    • #3
      bsr:än filtteri löytyy ja se luultavasti ollut tuossa alkuperäisenä koska perässä bsr:än logo, itse mietin tuota lastua elikkä VAKIO lastua saa tarjoilla!

      Comment


        #4
        Jos se lastu ollut autossa pitemmän aikaa niin eise ajan kanssa "hajoa".

        Audi ei tosiaankaan tarjoa alkuperäisenä BSRän osia. Kyllä siinä alkuperäisenä on ollu vakio ilmanputsari.

        Comment


        • #5
          Eikös 1.8T vakio ohjelma (150hv) käy suoriltaan vaikka bsr onkin? Tässä tutkaillut asiaa ja ilmamäärämittarin töpselin irrotamisella kierrosherkempi ja vetoja tuntuis olevan myös enempi. Testi pätkääkin otettu ahdot nousi 1.0 ja alkaa röpöttämään, maffin irtotuksella 1.2 ja nykii ja röpelsi yhtä aikaa. Turbokin alkaa pitämään erillaisia ääniä vislausmaista suhinaa. röpöttäminen viittaisi liian rajuun ilmansaantiin eli vakkari lastun saa unohtaa ja keskittyis etsimään vakio suodatinta, myynnissä kellään? samalla kun ehti niin turbo pöydälle ja tietoa vois nakata mitä siitä kannattaa tarkistaa.

          Comment


          • #6
            Autossa myös korkeat bensapaineet, mikä tämän selittää? suhina käy selvästi tankin korkista. viime syksyny löivät huollossa takaiskuventtiilin. bensapumppu kaput?

            Comment


              #7
              Eikös 1.8T vakio ohjelma (150hv) käy suoriltaan vaikka bsr onkin? Tässä tutkaillut asiaa ja ilmamäärämittarin töpselin irrotamisella kierrosherkempi ja vetoja tuntuis olevan myös enempi. Testi pätkääkin otettu ahdot nousi 1.0 ja alkaa röpöttämään, maffin irtotuksella 1.2 ja nykii ja röpelsi yhtä aikaa. Turbokin alkaa pitämään erillaisia ääniä vislausmaista suhinaa. röpöttäminen viittaisi liian rajuun ilmansaantiin eli vakkari lastun saa unohtaa ja keskittyis etsimään vakio suodatinta, myynnissä kellään? samalla kun ehti niin turbo pöydälle ja tietoa vois nakata mitä siitä kannattaa tarkistaa.
              Ei muutakun kartiofiltteri jonkkaan, sillä et saa muutakun hallaa maffille. Vakio ilmanputsarikotelo kyllä virtaa varmasti yhen 300hp? Ainakin.. Ja ahtimen jos irti käytät niin ei muutakun välykset syyniin ja kannattaa katella vähän missä kunnossa on n75 ja bypassin letkut.. Helppo vaihtaa jos murtunut kun puhallin irti. Itse jos tekisin niin vaihtaisin vielä samaan rahaan kaikki ahtimen tiivisteet+pakosarjan tiivisteen. Eipähän jää vuotamaan.

              Comment


              • #8
                Onko ongelmana myös se, ettei pysty tankkaamaan autoa kunnolla? Jos on, niin EVAP-hiilikanisteri saattaa olla tukossa (ajattelin sitä kun kirjoitit tuosta tankin korkin suhinasta). Kanisteri on ainakin omassa b5:ssä siinä kun irrottaa oikean etulokarin muovisuojan, lokarin ja oven välissä sisällä.

                Ennen kuin irrotat mitään, niin katso siitä lokarin takaa (helman alla) tuleva letku, että kun laitat sormen siihen, niin imeekö se sitä vai ei. Mun tietääkseni se ottaa nimenomaan siitä korvausilman bensatankille. Bensatankista lähtevät höyryt varastoidaan siihen hiilikanisteriin ja imetään sitten moottoriin imuilmaksi ja korvataan ilmeisesti(?) tosta letkusta lähtevällä ilmalla (tosin en kyllä osaa sanoa 100% varmuudella, että kumpaan suuntaan siitä letkusta pitäisi ilma kulkea).

                Siinä hiilikanisterissa lähtevässä letkussa on myös haara, josta lähtee toinen letku heti kanisterin viereen ilmeisesti sen varalta, jos toi toinen letku tukkiintuu. Se letkuosa on pohjassa kahdella ruuvilla kiinni ja letkuosan yläpuolella on hiilikanisterin pohjassa vaahtomuovisuodatin, joka kannattaa ainakin paineilmalla putsata (+ se letkuhässäkin kannattaa puhaltaa läpi kunnolla). Itse tein tuon huollon viime viikolla varmuuden vuoksi, koska harvemmin kukaan tohon kanisteriin koskee (ja kyseessä on kuitenkin vanha auto). Pitäis varmaan laittaa joku yksinkertainen suodatin vielä tuohon letkun päähän, kun ne ruudinkeksijät eivät tehtaalla tajunneet sellaista tehdä...

                EDIT: Letku on kiinni kahdella ruuvilla helman alla ja letkun sisältävä osa hiilikanisterin pohjassa 2:lla ruuvilla.

                Comment


                • #9
                  Pitääpä sitten investoida se vakioputsari vielä. turbon yms. tiivisteet vaihdetaan tottakai jos hyrrä nakataan pöydälle. Mietin itse talvella tuota hiilikanisteria kun tuli ajettua porotokkaan ja pellit meni uusiksi nii siellä sisälokasuojan sisällä oleva hiilikanisteri alkoisuhisemaan huomattavasti enemmän mitä ennen, mutta suhina lakkasi ajankanssa, elikkä pitänee tarkistaa myös se.

                  Comment


                  • #10
                    Kyllähän siellä on hiilikanisteri tukossa kun tankkauksessa joutuu rämppäämään liipasinta, mutta vaikuttaako tämä siihen nykimiseen? Auto kävi testereissä, ja viat nollattiin eikä uusiutunut enään uudestaan eli vika ilmeisesti mekaaninen.

                    Auttakkee!!

                    Comment


                    • #11
                      Onko se auton käytös muuttunut siitä mitä viimeksi kävin koeajaa?

                      Comment


                      • #12
                        ehdottomasti se aktiivihiilisäiliö tyhjentämään. siellä oli itellänikin vikaa aikanaan 1.8T Löytyy minun käyttäjätunnuksen alta juttua aiheesta =)

                        Comment


                        • #13
                          bonus, se on pysynyt samana että vikaa en itse löytänyt. tämän johdosta lyötiin kalusto kiertoon ja odotellaan uutta audia alle kunhan semmoinen löytyy.
                          Vika ei ollut aktiivihiilisäiliössä se asia tutkittiin.

                          Uusi omistaja oli paikantanut vian kun kansipahvi oli lauennut käsiin, eli olen ajanut autolla n:1 vuoden kannentiiviste rikkoontuneena eikä nestettäkään pitänyt paljoa lisäillä ja siihenkin luulin vian olevan vuotavassa syylärissä joka ihan selvasti tippasi kiinnikkeen kohdalta.

                          Mutta uutta rautaan pihaan! leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

                          Comment

                          Working...
                          X