Oliskohan kenelläkään forumilaisella käsitystä tuon otsikon myllyn sielunelämästä enempää. Itsellä pistänyt silmään omassa vajaavetoisessa B7 sedanissa nyt kesänopeuksia ajellessa että kulutus nousi huomattavasti talveen nähden. Innostuin sitten hieman tutkimaan Torquella tilannetta kun FIS loistaa poissaolollaan ja totesin että kulutus kasvaa 2700rpm kohdalla jopa reilun litran/100km. Onkohan toi ihan normaalia, joku kaasuläppä tms joka aukeaa noissa kierteissä vai onkohan tossa joku anturi hengiltä jostain nurkasta tms.?
Kulutus alle 2700rpm, esim. 100km/h @ ~2600rpm on ihan kohtuullisen kuuloinen ~7,5l/100km, mutta heti kun nostaa esim. 115km/h @ ~2800rpm ni johan alkaa soppaa menemään, pahimmillaan jopa 9-9,5l/100km luokkaa (n.130km/h lasissa). Auto on ihan vakio-ohjelmalla ja kone käy ja vetää muuten hyvin. Puolat on vaihdettu viimeisen vuoden sisään kampanjassa ja vikakoodeja ei ainakaan Torquella irtoa. Viime huollossa (toissa viikolla) kone huuhdeltiin Forten litkuilla vielä puhtaaksi. Niin ja tämä on 5-lovisella manuaaliaskilla.
Kulutus alle 2700rpm, esim. 100km/h @ ~2600rpm on ihan kohtuullisen kuuloinen ~7,5l/100km, mutta heti kun nostaa esim. 115km/h @ ~2800rpm ni johan alkaa soppaa menemään, pahimmillaan jopa 9-9,5l/100km luokkaa (n.130km/h lasissa). Auto on ihan vakio-ohjelmalla ja kone käy ja vetää muuten hyvin. Puolat on vaihdettu viimeisen vuoden sisään kampanjassa ja vikakoodeja ei ainakaan Torquella irtoa. Viime huollossa (toissa viikolla) kone huuhdeltiin Forten litkuilla vielä puhtaaksi. Niin ja tämä on 5-lovisella manuaaliaskilla.
Comment