Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

aan päästöongelmat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • aan päästöongelmat

    Reippaasti kysäisen että löytyykö Oulun alueelta turbo urssin omistajia jolta voisi lainata hetkeksi puolat? Sehän ei ole kuin muuan minuutti kun käyttää irti. Oma ursula nykii ja kierrokset heittelee. Enkä puhu nyt vaimostani! Päästöistä jäi leimakin saamatta..Tulpat on vaihdettu ja alipaine letkut tarkastettu. Puola vian voisi tarkistaa tällä tavalla, ellei ole jollain tiedossa parempaa konstia? Puolathan näissä menee, se on kyllä tiedossa. Mutta ei viitti vaan varmuuden vuoksi lähtä puola kauppaan.

    Kiitos.

  • #2
    Seuraavalla kerralla hieman panostusta otsikkoon.

    Heikon puolan saattaa löytää tarkastelemalla, että minkälaista kipinää antavat hieman pidemmällä välillä. Eli puolakansi tulppien kanssa kyljelleen venttiilikopan päälle ja sit kaveri starttaamaan. Jos tulpat on autosta, niin vois olla hyvä katkaista bensan tuleminen.

    Comment


    • #3
      aan päästöongelmat

      tuli hylkäys päästöistä ja hieman neuvoa tarvitsen ennen kuin vaihdan mitään turhaan. Otsikon mukaisella koneella varustettu kulkuri pöllyttää tyhjäkäynnillä hc-arvoiksi 300+ ja kierroksilla noin 50. kaikki muut kunnossa. vaihdettu tähän mennessä tulpat puolat suodattimet ja öljyt. yksi puola pimeni hetki oston jälkeen ja meni hetki ennen kuin syy selvisi. Menikö katit vaihtoon vai mikä auttaa? Rekisteröinti on kiinni päästömittauksesta enää.

      Comment


      • #4
        Huudatettiinko konetta yhtään ennen mittausta? Oman kokemukseni mukaan vaatii melko perusteellista lämpimäksi käyttöä Urssin vakiokatit ennen kuin alkavat toimimaan kunnolla.

        Comment


        • #5
          ajoin koneen "lämpimäksi" ja mittauksen aikana huoltomies polki kaasua jolloin arvot putosivat hyvin nopeaan tahtiin. Lisätietona vois mainita että tankkasin noin kolmanneksen e85:ttä. Hieman sitäkin epäilen.

          Comment


          • #6
            Mulla oli samoja oireita ja syynä oli ilmavuoto imusarjassa. Pultit kireämmälle ja johan tippui päästöt. Ehdin vaihtaa vaikka mitä ennen kuin tajusin kokeilla imusarjan kireyttä (kone uudelleen kasattu)...

            Comment


            • #7
              Pistä kaikki arvot tänne näkyville.

              Comment


              • #8
                lappua en saanut mukaan mut asentajan mukaan kaikki muu oli ohjearvossa ja vuotokokeen tein jo.

                Comment


                • #9
                  Kantsi käydä hakemassa uusi lappu ja laittaa tulokset tänne.
                  ABC kone seisonnan jälkeen heti katsastukseen, vaikka luulin ajaneeni koneen lämpimäksi, meinasi tulla hylkäys. Onneksi katsuri oli ymmärtäväinen ja antoi sille kenkää kunnolla ja niin kauan että HC laski sallituun rajaan.
                  Viimeksi muokannut Killeri; 11.6.2012, 20:45. Perustelu: typo, liika vocaaleja suomen kielessä :(!

                  Comment


                  • #10
                    täytyy hakea lappu kun töiltä ehtii,jatketaan myöhemmin.

                    Comment


                    • #11
                      Pahoittelut otsikosta. Sen vois muuttaa joksikin aiheeseen paremmin liittyväksi..

                      Mutta näin kävi tässä mun tapauksessa:

                      Eli pintakaasulla ja täyskaasulla auto kulki lähes normaalisti, mutta puolikaasulla kun kiihdytti niin alkoi riuhtomaan kuin piru kerjäläistä. Tulpat vaihdoin ja yhden puolan, kun ei antanut kunnon kipinää. Noihin meni yht. 240€. Vika pysyi. Lukuisten eri paikkojen tarkistuksien ja testauksien jälkeen sain vihdoin käytetyn maffin hommattua. Sen kun tuikkasin paikoilleen niin nykiminen loppui ja kuntoon tuli!

                      Sit se toinen vika, eli katsastus-setä ei saanut päästöjä mitattua kun kiekat hummas korkeilla kierroksilla miten sattui. Noh, uus (käytetty) lambda tiskiin ja kierrokset asettui. Oujee, ei muuta kuin konttorille. -HYLÄTTY! Kierroksilla liian korkeat häkäarvot. Tyhjäkäynnillä kuitenkin kaikki ok.

                      Nyt on tuliterä lambda tilauksessa ja toivon et sillä tulis päästöt kohilleen. Mutta jos ei, niin olisiko siihen kellään visioita et mikä mättää? Katissa on sisus kalut ehjät..

                      Comment


                      • #12
                        Häkä kai kertoo siitä, ettei palaminen ole kovin täydellistä. Syitä käsittääkseni puutteellinen ruttu, huono kipinä, tai murheet polttoaineen syötössä.

                        Puutteellinen kipinä tulee monesti esiin kuormalla, mutta tiedä sitten sanoa, onko paikoillaan kierrättäminen ns. riittävä kuorma. Jos yksi puola on ollut viallinen, ei olisi suurikaan ihme, jos muutkin on jo huonona.

                        Comment


                        • #13
                          Tuohon mainitsemaasi hintaan olisi vaihtanut jo 1.8t puolat. Itse vaihdoin yhden puolan palaessa ja eron huomasi kyllä uusilla heti. Kaikki pienet nykimiset ym. katosi.

                          Comment


                          • #14
                            Korkea häkä CO kertoo riikkaasta seoksesta. Korkea HC taas huonosta palamisesta/palamattomasta bensasta.

                            Comment


                            • #15
                              Kiitän tarkennuksesta. Olin mieltänyt niin, että vajaan kipinän takia ei ehtisi syttyä ja palaa kunnolla kierroksilla. Tarjoiltu selitys kuulostaa jotenkin viksummalta. =)

                              Niputtelin kaksi säiettä, kun liippaavat kivasti samaa aihetta.

                              Comment


                              • #16
                                Olihan tuo puolakonversio mielessä, mut eipä sit tullut sitä laitettua. Ehkä jossain vaiheessa sitten..

                                Mulla nimenomaan tuo co oli 0,6 eli tuplasti yli sallitun. Sitten sillä mun ihan alkuperäisellä lambdalla se huiteli jossain 0.9-1.0 välillä, ei vaan silloin saanut mitattua tarkkaan sitä.
                                Voisiko se nyt sillä oikeesti uudella lambdalla pudota sallittuihin arvoihin?
                                Toisekseen mulla ei ole kuin yksi kissa siellä putkistossa, ei kyllä konttorilla puuttunut siihen.. pitäisi kai olla kaksi? Mites tämä vaikuttaa?

                                Comment


                                • #17
                                  Ihan turha veikkailla vikaa pelkän CO:n perusteella. Että laitahan ne kaikki arvot näkyviin.
                                  Jos sieltä katti puuttuu, niin senkin olisi nähnyt päästöarvoista heti. Ei se katin puuttuminen muuta varmaan vaikuta kuin sen, että ei mene päästöistä läpi katsastuksessa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Eli tällasia arvoja on paperilla:
                                    Tyhjäkäynti/kierroksilla
                                    Hc: 53/60
                                    Co: 0.05/0.6
                                    O2: 1.7/0.7
                                    Co2: 14/14.4
                                    Lambda: 0/1.02

                                    Comment


                                    • #19
                                      Olisi siellä ainakin happea vielä jäljellä, että katalysaattorilla/reilla olisi edellytyksiä toimia tehokkaamminkin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        noniin, käytin pajalla autoa ja huudatettiin katalysaattori punaiseksi niin johan tuli lapulle leiman arvoiset lukemat. Mutta nauku vetelee viimesiään joten uutta pitää katella. Vuosi aikaa kuitenkin.. Tsup ja hörps!

                                        Comment


                                        • #21
                                          sain sit minäkin päästömittaukset haettua ja vaikka parannusta oli tullut en saanut hyväksyntää.
                                          tyhjäk./kierrokset

                                          co. 0.19/0.17
                                          co2 13.18/13.84
                                          hc 204/21
                                          02 1.4/03
                                          lampda 1.053/1.010

                                          Comment


                                          • #22
                                            Etteikö varmana vuotoa, ei edes huohotusjärjestelmästä? Tai pakosarjassa tms.?

                                            Comment


                                            • #23
                                              ahtoputkisto turbolta kaasuläpälle on ehjä mutta muusta ei täyttä takuuta. Imusarjasta en oikeastaan voi vannoa kun tarkemmin ajattelen,en avannut kaasuläppää kun paineistin putkiston.

                                              Comment


                                              • #24
                                                jep jep.Vannomatta paras. muutama pikku vuoto löytyi. Kahden suuttimen juuresta suhisee ja 1 imusarjasta lähtevä letku JA tyhjäkäyntimoottori! Saippuavesi löytää yllättäviä vuotoja mut miten tyhmäkäyntim. voi vuotaa? En kuitenkaan jaksa uskoa et nämä ovat syy moottorini päästöihin. "vannomatta paras"!

                                                Comment

                                                Working...
                                                X