Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 kytkin - orkkis vai muu?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Mullakin tuli nyt sitte kutosen kytkin tiensä päähän ja pitäs alkaa vaihtelee.
    Eli onkos tossa nyt alkuperäsin sama kytkin kun s4 ja meneekö tohon myös rs4:än kytkin, koska auto on tällä hetkellä lastutettu ja putki olis tarkoitus pistää jossain vaiheessa vaihtoon. Ja kuinka iso homma ton asetelman vaihto on?

    Comment


      #32
      Menee myös Risan kytkin, käy suoraan vanhaan vauhtipyörään. Ja vanha kytkin taitaa olla sama kuin ässässä.

      Kyllähän siinä asetelman vaihtamisessa on iso homma, laatikko tai moottori pitää irroittaa. Itse olen ottanut aina koko paketin pois.

      Comment


        #33
        Minulla on tollainen Mikon mainitsema Clutchmastersin Stage4 kasilapainen sekä Fidanzan kevyt vauhtis. Kytkin tekeytyy aikansa ja kun sillä tottuu ajamaan, ei se hirveän hankala ole edes jokapäiväisessä käytössä. Tarvitaan vaan hivenen normaalia liikkeellelähtöä enemmän kierroksia.

        Topi, mulla olisi myytävänä RS4 vakiokytkin.

        Comment


        • #34
          Ja kuinka iso homma ton asetelman vaihto on?
          Ei mahdoton homma varmastikkaan, mutta ilman nosturia kova homma. Itse vaihtanut joiihinkin VAG pitkikkäis moottorisiin kytkimi ilman nosturia mm: S2, Passat, Ja tossa 2,7 taitaa olla aika paljon ahtaampaa saaja laatikko pois

          Comment


          • #35
            Kiitos vaan tarjouksesta Janne , mutta vähän arvelluttaa laittaa käytetty.
            Ja mitäs hyötyy tosta kevennetystä vauhtiksesta on vissiin ainaskin kierrosherkempi mut onko jotain muuta. oisko tommosessa paketissa jotain järkeä http://www.awe-tuning.com/pages/shar...n&IL=clutchkit

            Comment


              #36
              Tuo on ihan hyvä setti, mutta vauhtipyörä on kallis. Samanlaisen (Fidanza) saa ultrarev.comista paljon halvemmalla.

              Kevyempi vauhtipyörä on kierrosherkempi, ja se vaikuttaa tietysti kiihtyvyyteenkin. Jape vois kertoa kokemuksia.

              Comment


              • #37
                Katos vaan, hinta tippus 400€. Olisko risan kytkin hyvä jatko tolle vauhtikselle vai joku muu? Ja kuinka paljon porukka on tilannu jenkeistä? Dollarin kurssin takia nyt ois vissiin ihan järkevää, mut mites tulli ja verot.

                Tätä vissiin tarkoitit http://www.ultrarev.com/product.php?productid=28745
                Viimeksi muokannut okkim; 2.10.2008, 14:11. Perustelu: Tekstiä vähän siivottu

                Comment


                  #38
                  Topi, mulla on just tollanen vauhtis.

                  Kevyemmällä vauhtiksella kone ottaa herkemmin kierroksia, samoin myös kierrokset tippuu paljon nopeammin. Moottori tuntuu herkemmältä ja vastaa nopeammin kaasupolkimen painallukseen.

                  Jos joku huono tai negatiivinen puoli pitää etsimällä etsiä, niin se on sellainen kevyt jurina joka tulee 1500-1900rpm kierroksilla vedättäessä.

                  Comment


                  • #39
                    Kytkin hommaa omaan autoon suunnitellessa, huomasin että rs4 ja s4 vauhtipyörät ovat samalla osanumerolla, ainuastaan viimeinen kirjain eri.
                    s4 078 105 266n/x
                    rs4 078 105 266s/x

                    Kytkin täysin sama 240mm.
                    078 141 031s/x

                    Paineasetelma eri numerolla eli rs4 jäykempi jousitus.
                    s4 077 141 117p/x
                    rs4 078 141 123g/x

                    Kestääkö s4 vpyörä, rs4 kytkimen kanssa?
                    Edit: välähdys, eihän tuossa muutu mitään vakioon nähden. Tarkoitus oli kysyä kestäänkö samat väännöt tuo s4 vp ja rs4 vp.
                    Viimeksi muokannut Artsi; 5.10.2008, 12:59.

                    Comment


                      #40
                      Kestää, ei niillä vauhtipyörillä ole juuri mitään eroa. Voisin kuvitella että risan VP:ssä on hieman jäykemmät jouset sisällä.

                      Comment


                        #41
                        Oliko noita 1-massa vauhtipyöriä sellaisia, että ei tarvi sitä väliadapteria koneen ja laatikon väliin?

                        Comment


                          #42
                          On, saksasta saa joltain pajalta (Tommy vois tietää mistä), ja myös Ojennukselta jos sellaisen teettää.

                          Comment


                            #43
                            Dahlbäckillä on kanssa. Hinnat on sitten mitä on :)
                            Ei mun mielestä niin kauheen kallista jos kerta tarttee :)

                            Nm. 4 metriä muovista katon harjaa ostaneena reilun 150? hintaan :D
                            Kallista muovia :D

                            Comment


                              #44
                              Ojennukselta
                              Tiedustelin ja ihan hyvältähän tuo vaikutti. Ongelmaksi muodostuu se, että pitäisi olla lähettää hammaskehä - ja vieläpä sellainen jota ei ole hitsattu. Näissä kaksoismassoissa ne ilmeisesti on hitsattu?

                              Comment


                                #45
                                Ei tuo ole ongelma, esim Pro-molta saa starttikehää, ja varmaankin myös Tepolta.

                                Ojennus voi tehdä esim tällaisen. Vaatii kyllä sitten tällaisen kytkimen.

                                Comment


                                  #46
                                  Starttikehiä saa minulta ongelmitta.

                                  Comment


                                    #47
                                    Täytyykö Ojennuksen vauhtipyörän kiinnitykseen kohdistaa tarkempaa huomiota? Marmoritiskiltä haetut pultit toimii?

                                    Comment


                                      #48
                                      Ei siinä sen kummempaa ole kuin vakiossakaan. Pultit on eripituiset, mutta vitosturbon pultit käy (ne on lyhyemmät).

                                      Comment


                                        #49
                                        Pultit on eripituiset
                                        Pääpiirteissään tuota tietoa olinkin vailla. Oliskos mitään tarkempaa tietoa antaa, minkä kanssa vois marmoritiskille mennä?

                                        Silmälaakeri pitänee olla 2.7t koneeseen tarkoitettu?

                                        Comment


                                          #50
                                          ETKAsta näkee mitkä pultit sopii. En nyt muista koneen tyyppiä, mutta sellaisesta missä ei ole kaksoismassavauhtipyörää. 3B?

                                          Joo silmälaakeri on alkuperäisestä.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Tuli muiden hyvistä kokemuksista johtuen hommattua
                                            - Fidanzan alumiininen vauhtipyörä (5.4 kg)
                                            - Clutchmasters Stage 4, keraaminen kytkin, 8-lapaisena versiona (X400)
                                            - Sachs asetelma edellä mainitulle

                                            Osat pultataan kiinni vasta keväällä isomman päivityksen yhteydessä.
                                            Kiitoksia Jyväskylä / Kuopio akselille asiantuntevista kommenteista.
                                            Osat ostettiin edullisesti USA:n puolelta.

                                            Comment


                                              #52
                                              Pitääkös sintterikytkinlevylle tehdä jonkinlainen sisäänajo?

                                              Comment


                                                #53
                                                Kyllä ainakin noille CM:n kytkimille suositellaan muutaman sadan kilometrin varovaista ajoa.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Oman kokemukseni mukaan CMn kytkin oli alussa aika karkea, mutta muutaman sadan kilometrin sisäänajon sekä totuttelun jälkeen toimii mainiosti.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Tulee kohtuu paljon "hammasratas ääntä" 1000-1500rpm tienoilla kun vedättää. Onko syytä alkaa reklamoimaan laatikosta vai onko tuo 1-massa vauhtipyörän/ko. laatikkomallin ominaisuus (01E, EKM)? Kun tuo resonanssi hammasääni on ohitettu, niin sitten ei kuulu mitään.
                                                    Viimeksi muokannut pv; 2.11.2008, 13:35. Perustelu: laatikkomalli lisätty

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Jos sulla on nyt kiinteä (alumiininen?) vauhtipyörä, niin se pitää kyllä jurinaa alle n.2000 kierroksen. Äänen kovuus riippuu väännön määrästä.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        (alumiininen?)
                                                        PO-Metallin rautainen.

                                                        Hammasääni resonanssi on kohtuu samanlainen kaikilla vaihteilla.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Teräksisestä ei ole (vielä) kokemusta, mutta veikkaisin että samat äänet tulee siitäkin.

                                                          Onko tuo vauhtipyörä sellainen johon sopii vakio kytkin?

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Tuollaiset kilkkeet. Levy ja asetelma sachs, 5-turbon tavaraa.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Nyt viikon tuolla sachs race engineering levyllä/asetelmalla sekä PO-Metalli vauhtipyörällä ajelleena täytyy todeta, että ei voi kaupunkiajoon suositella. Muuten ok.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X