Kyllä RS4 kytkin riittää. Jos paineasetelma on kunnossa, niin voi pelkän levynkin vaihtaa, mutta aika riskipeliä se on koska koskaan ei tiedä mitä sieltä löytyy. Lisäksi niistä katkeaa joskus rajoitinkynsiä, ja mitä vanhempi osa sitä todennäköisempää sen hajoaminen on. Painelaakeri ilman muuta vaihtoon.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B5 kytkin - orkkis vai muu?
Collapse
X
-
Vieras
-
Itellä ja kaverilla 1.8T perässä Clutchmasters sintteri, hyvin on toimineet. Ei liene paras hinta laatu suhde, mutta ei valittamista. Onko niillä ollut laadussa heittoa?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viestiEikö löydy Sachs SRE tuotetta? Noi clutchmasterit ja muut on aina olleet vähän arpoja.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja skeletorR Näytä viestiKovaa vauhtipyörää ei tunnu löytyvän helposti.
Comment
-
-
Ja lisää vaikka ei kotimaasta olekaan...: http://sidmotorsport.pl/pl/161-n
Muutamassa päivässä tuli kytkinpaketti tuolta...
Comment
-
Myös ruotsista http://www.dli-teknik.se/
Velipojan S3:n kytkin setin tuolta tilasin, tuli 3:ssa työpäivässä.
Hinnat sitten taxfree ja kroonoreina.
CM:n kytkimistä neutraalia tai negatiivista kokemusta. Juurikin käyttöiästä, mikä yllättävän lyhyt.
Edit: Blingfactoryllä ei ole tällä hetkellä autopuolen osille koneistajaa/piirtäjää. Mänkee joku sinne töihin niin saahan kotimaisia tuotteita :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mikse Näytä viestihttp://ttvracing.com/
Tuolta saa vauhtipyörää ja hintakin pitäisi olla kohdillaan.
EDIT: jos ei ois nyt näin hätäistä aikataulua saada romu liikenteeseen, voisin itse painaa maailmaan sen vauhtipyörän.Viimeksi muokannut skeletorR; 20.4.2018, 21:01.
Comment
-
Laitellaan tänne niin ei tule projekti puolen topikkiin turhaan ot:ta
Kun ei äly pelannu aikasemmin kesällä tuossa kytkin asiassa niin piti palata mittapöydän ääreen. Aikaisemmin kun kytkimen vaihdot ollu tyyliä osat kiinni ja ajamaan. Nyt kun tuli tuo 2-levy setti hommattua ja ne kun ei ole auto kohtaisia vaan pitää sovittaa autoon käymään. Toki vauhtipyörän tekijällä on kanssa oltava homma näpissään.
DLI-teknikiltä tuli cromovauhtis, kiinteällä triggeri- ja startin hammaskehällä.
http://www.dli-teknik.se/index.php?s...=15285&lang=en
Ja tilasin suoraan sachsilta tähän RCS200 sarjan kytkimen, 2-levyisenä ja orgaanisilla 7,8mm levyillä. 092 boorilla, eli 23x3,14, menee 01E laatikkoon.
https://www.sachsperformance.com/en/...00-n-o7-8-s-49
Kesän nuo seisoa hallin pöydällä ja muutaman kerran mietin mites tuo polkimen liike sattuu. Liikettä pitää rajoittaa koska Sachs ilmoittaa max kynsien sallituksi liikkeelle 6mm. No siihen pitää rakentaa stoppari kytkinpolkimeen. En vielä tätä ole tehnyt.
Sitten piti vielä miettiä osuuko kynsien puristuskorkeus kohdalleen. Tuli hätäpäissään jo myytyä vanha vakio tyyppinen setti enkä tajunnut siitä oottaa mitään mittoja. Onneksi paikallisessa harraste porukassa oli jätetty vanhoja osia vielä hyllyyn homehtumaan ja eilen sitten mittailin vakio setistä tuon kynsi koron.
Vakiossa on kynsikorkeus kampuran pinnasta 93mm +-1mm.
Ja DLI vauhtis + rcs200 astelma 83mm.
Eli 10mm korotus pitää laittaa että ottaa poljin samassa kohtaa.
Sachsilta saa noihin paineasetelmiin release ring nimellä shimmi holkkeja, minkä tarkoitus on myös säästää asetelman kynsien ja painelaakerin kulumista. Kun käytössä on vakio tyyppinen tasapintainen painelaakeri. Tähän tuli lisähuomiona ettei tuo 10mm shimmi riitä, koska kytkin haarukka ottaa asetelman reunaan kiinni. Eli todellinen shimmin korkeus on luokkaa 25mm. Vaihtoehtoisesti pitää painelaakeriin sorvata korokeholkki jotta sopivan välyksen saa asetelman ja haarulan väliin.
Toivottavasti tämä auttaa muitakin vastaavassa tilanteessa, kaikkillahan on uusissa asioissa vissiin joskus eka kerta?
Comment
-
Don octanelta tulee suoraan sopivalla korkeudella oleva paketti, ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin laittaa kiinni ja rajoittaa kytkimen liike.
Ja tilasin suoraan sachsilta
Comment
-
No tuohon en ota kantaa kun en saksalaisten pörssiyhtiöiden taustoja tiedä. S-performance lukee kuitissa ja kaikki logot verkkosivuja ja paketteja myöten on saman linjauksen mukaista. Luvattu väännönkesto 1122nm mutta lähinnä nyt haluan itse ainakin kokeilla miltä tuollainen monilevy massakiekoilla tuntuu käytännössä. Itse kallituin dli:n koska sieltä on omassa tuttavapiirissä positiivistä palautetta tullut aikaisemmin. Mutta jokaisellahan on oma ”lähi-siwa”
Comment
-
Kokemuksia pitävistä kytkinlevyistä? Tarkoitus nyt talven mittaan rakentaa moottori, josta saisi hiukan voimaa ulos. Monella tuntuu pitävän vakio Rs4 kytkinpaketti yllättävänkin hyvin, jopa 800nm vääntöjä. Itseltäni myös sellainen löytyy, kiinteän vauhtipyörän kanssa. Kytkinlevy tekisi mieli päivittää kuitenkin pitävempään malliin ja vaihtoehtoja maailmalta kyllä löytyy. Esim. Sasch perfomance massalevyä saisi, mikä varmasti käyttöystävällinen. Sitten tietysti erilaisia sintterlevyjä löytyy 4-9 lapaisena, jousitettuna tai ilman. Kytkimen saisi mitoittaa 800-900nm väännölle.
Kertokaa kokemuksia. Tässä pari kytkinlevyä mitkä ainakin kiinnostaa:
https://www.sachsperformance.com/en/...ch-disc-001707
https://www.lfx-tuning.de/p/2-7-bitu...sionsgedaempft
Comment
-
Sintterilevy kuluu paljon nopeammin kuin orgaaninen. Minulla on vakio RS4 kytkin ja se kestää ~900Nm jos ei hulluttele ja ota paikaltaanlähtöjä flatshiftillä.
Tuo on hyvä paketti: https://www.sachsperformance.com/en/...5-3000951164-s
En tiedä mitä hyötyä sitten saisi jos siihen laittaisi tuon sinun linkkaaman jousittamattoman levyn, se ehkä kiinnostaisi itseä jos/kun vaihdan kytkimen.
Comment
-
Orgaaninen ehdottomasti ennemmin kuin sintteri. Uskomattomasti tuo alkuperäinen RS4 kytkin kyllä pitää sitten.. Tarkoitus silti levy vaihtaa ihan testimielessäkin ja ei kai se huonommaksikaan voi mennä, ainakaan pidon osalta. Olikos muita "pitävemmän" massalevyn valmistajia kuin Sachs?
Ihmetystä myös aiheuttaa, että Sachs tarjoaa eri orgaanilevyä S4 kuin RS4? S4 kiinteä ja RS4 jousitettua. Kitkapinnat myös erilaiset.
Comment
-
Joo, RS4 asetelma on kyllä jämy. Mulla oli semmosen kaverina SRE massalevy ja hyvin se ainakin pelitti. SAC mekanismi vaatii mun käsittääkseni tietynlaiset jouset levyyn, että se toimii oikein. Näin ainakin National clutch UK firman myyjä tiesi kertoa. Mulla tuo ei tosin ollut V6:n perässä vaan 1.8T:ssä.
Comment
-
En tiedä mihin tuo väite perustuu että levyssä pitäisi olla jotain tietynlaisia jousia. Eihän se SAC tee mitään muuta kuin säätyy suhteessa levyn paksuuteen. Ei jousilla siinä ole mitään tekemistä.
Ihmetystä myös aiheuttaa, että Sachs tarjoaa eri orgaanilevyä S4 kuin RS4? S4 kiinteä ja RS4 jousitettua. Kitkapinnat myös erilaiset.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiEn tiedä mihin tuo väite perustuu että levyssä pitäisi olla jotain tietynlaisia jousia. Eihän se SAC tee mitään muuta kuin säätyy suhteessa levyn paksuuteen. Ei jousilla siinä ole mitään tekemistä.Viimeksi muokannut JM; 23.11.2023, 19:06.
Comment
Comment