Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 kytkin - orkkis vai muu?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Se softa on rajattu vakio kytkimelle terveelliseks sen 500nm. Rs4 asetelman laitoin omaan lastutettuun. Se ei kai ole paljoa kalliimpikaan. Massalevy on sama molemmissa.

    Comment


    • Kytkin

      Niin eiköhän se softa ole suunniteltu vakio kytkimelle. Tuon LUK kytkimen sain 350€ paljohan olisi lie rs4 kytkin kustantanu?

      Comment


        Lukaise tuo Kanniari:n viesti tuosta vähän aikaisemmin.

        Comment


        • Alkuperäinen kirjoittaja Salora25 Näytä viesti
          Tuon LUK kytkimen sain 350€ paljohan olisi lie rs4 kytkin kustantanu?
          http://www.mister-auto.fi/fi/kytkinp...3361_g479.html

          Mulla on LUKki ollut RS4 turbojen kanssa nyt 10tkm:n ajan ilman ongelmia.

          Comment


          • Tulipahan tuosta bittisestä nyt vaihdelaatikko irroitettua ja vieläpä alakautta kun nosturia ei ole. Melkonen työmaa mahtoihan siinä 7 tuntia vierähtää :) Piti oma avainkin tehdä jotta vaihdelaatikon kolme alinta pulttia sai irti! Melko karun näköinen kytkinhän sieltä sitten löyty.


            edit: Painelaakeri ei ilmeisesti kuulu tuohon kytkinpakettii, eli pitää erikseen ostaa? Mister-autolta en tilaa enään mitäää vaikka kuinka halvalla saisin on huonoja kokemuksia puljusta, muutenkin pitää kiireellä saada uusi kytkin joten tilasin paikalliseen puljuun. Käyttöautona kyseinen pirssi niin pitää nopeaa saada kuntoon :)
            Edit2: Painelaakeri tuli paketissa
            Viimeksi muokannut Salora25; 9.2.2016, 18:59.

            Comment


              No onhan aika silestone. Kyllä tuo painelaakeri Sachs:n paketissa tuli mukana.

              Comment


              • Onko normaalia että alkaa uusi kytkin haisemaan kevyessä luistattamisessa esim ylämäkeen liikkeelle lähdössä? Minkään sortin luistamista ei ole havaittavissa rajummassakaan ajossa.

                Comment


                  Ei sen pitäisi haista. Onko SAC-peruseasetus tarkistettu/tehty ennen kuin asensit paineasetelman?

                  Kuinka paljon oikein luistatat sitä? Ei se haise ikinä normaalikäytössä.

                  Comment


                  • Ihan yleismallisella keskitys työkalusarjan ''holkilla'' keskitettiin. Mielestäni aivan normaalisti luistatan enkä kierroksia mitenkään kauheasti anna.. Voipi tietenki johtua hieman erillaisesta kytkin tuntumasta on meinaan hieman kevyemppi kytkin kuin ennen. Tai sitten ei ole sylinteri ilmautunut kunnolla??

                    Comment


                      En tarkoita kytkinlevyn keskittämistä, vaan paineasetelman perusasetuksen säätöä. Kyllähän se levy osui suht keskelle kerran sait lootan paikoilleen.

                      Comment


                        Ei ole kyse keskityksestä vaan itsesäätyvän kytkimen "nollauksesta" asentaessa:
                        http://www.schaeffler.com/remotemedi...070812_FIN.pdf

                        Comment


                        • Eipä tullut mitään tuollaista tehtyä..

                          Comment


                            No sitten sulla voi olla huonolla tuurilla ongelma.

                            Comment


                            • Tuliko samalla uusi asetelma vai vaihtuiko pelkästään levy?
                              Asetelmat, ainakin kaikki jotka olen asentanut on tulleet tehtaalta ns. Nollattuina.

                              Comment


                              • tehtaan jäljiltä "nollaus" ja todellinen "nollaus" 2mm siirty hampaat.
                                Attached Files

                                Comment


                                  On noita asetelmia ostettu ihan marmoriltakin, joissa ollut SAC nollaamatta.

                                  Comment


                                  • Näköjään hyvää tuuria ollut itselläni noiden kanssa, kun kaikki ovat olleet nollassa. Eipä siis voi uuden asetelman varaankaan laskea.
                                    Viimeksi muokannut Mehtala; 16.2.2016, 00:19.

                                    Comment


                                      Ei todellakaan voi. Himpun nimittäin ottaa kaaliin ottaa vehkeet levälleen pienen jutun takia. Nimim. opin kerrasta.

                                      Comment


                                      • Kuuluuko tuo nollaus tehdä noin miten Artsilla on oikean puoleisessa kuvassa, koska itsellä tuo asetelma on tehtaan jäljiltä ensimmäistä kuvaa verraten täysin samassa kohtaa.

                                        Comment


                                        • Kolme SAC-asetelmaa ollut joista kaksi paketista otettaessa väärässä asennossa.. Ihan pohjaan vaan vetää pikkujouset silloin kun asetelma on pohjaan painettuna niin että irroittaa.

                                          Comment


                                          • Muistaakseni palautuu ajossa sen pari milliä takasin. 50km ajon jälkeen piti leväyttää uudestaan, kun vauhtipyörän takaa oli pultti unohtunu kirrata.

                                            Comment


                                            • Sen takia se onkin hyvä ajaa siihen minimiasentoon koska automaattisäätö hakee hyvin äkkiä kyllä asetelman sopivasti ulommaksi mutta päinvastaiseen suuntaan se ei osaa itse mennä.

                                              Comment


                                              • Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viesti
                                                http://www.mister-auto.fi/fi/kytkinp...3361_g479.html

                                                Mulla on LUKki ollut RS4 turbojen kanssa nyt 10tkm:n ajan ilman ongelmia.
                                                Kytkin pitää, mutta tuli ylimääräistä ääntä. Painelaakerissa on epäilys.

                                                Comment


                                                  Onkos tuon aseteleman SAC-mekanismi nyt tappiinsa viritetty vai pannaanko vielä prässin alle?
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                    Ihan ok kun molemmat viivat näkyvissä. Voihan sitä vielä kokeilla mutta tuskin liikkuu säätö pidemmälle.

                                                    Comment


                                                      Tuollasena meni oma kiinni viime syksynä. Toimii.

                                                      Comment


                                                        Ihan ok kun molemmat viivat näkyvissä.
                                                        Mitkä viivat näkyy?

                                                        Comment


                                                          Jousen sisällä olevassa metallikielessä on kaksi viivaa koneistettu. Näkyvät kuvassa selkeiten klo 4 osoittavassa.

                                                          Comment


                                                            Ai nuo, minä ajattelin jotain piirrettyjä viivoja.

                                                            Comment


                                                              Onko kellään tietoa hyvästä pajasta Pirkanmaalla, jossa voisi kytkimen vaihdattaa?

                                                              Olisi hakusessa n. 600Nm kestävä kykä, joten varmaan RS4 riittää??
                                                              Voiko vaihtaa pelkän kytkinlevyn ja mitä sen kanssa täytyy vaihtaa (painelaakerit yms)?
                                                              Viimeksi muokannut JPStone; 24.7.2016, 22:18. Perustelu: pikku lisäys

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X