Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 kytkin - orkkis vai muu?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mistä ostit Risan kytkimen?

    Comment


      Speed-autoteileltä.

      Comment


        Minkälaisia vääntöjä on porukalla kestäny RS4 kytkin jos on ollut erillinen kitkamateriaali vauhtipyörässä samalla? Itsellä nyt ECS:n billettipyörä ja Laakkoselta RS4 asetelma ja levy.
        Epäilisin, että noilla S605:lla menee 700Nm rikki..

        Comment


          Mulla on ollut sachs performancen rs4+15% + oem vauhtis ja vielä vaan kestää. Oisko 100tkm ajettu ja on saanut vääntöjä huolella kolme vuotta 750nm luokassa. Nytkin kokeilin paikaltaan useamman kerran ja eikun eteenpäin.

          Ehkä viinalla ja täysahdoilla alkaa taipua jo ikänsäkin puolesta. Täytyy todeta, että todella hyvä kytkin ollut.
          Suosittelen. Ehkä näitä rs4 kytkimiä on markkinoilla erilaatuisia (onkohan kaikki oikeasti oem kytkimiä?), koska toisilla ei näytä kestävän mitään ja suht maltillisilla tehoilla.

          Comment


            Minulla saattaisi tulla myyntiin 034 vauhtis ja 6-lapainen sintteri ja vahvempi asetelma, jos jotain kiinnostaa...

            Kaikki siis käyttämättömiä.
            Viimeksi muokannut juutasqsa; 31.7.2015, 21:20.

            Comment


              RS4 asetelma (marmorilta), fidanzan vauhtis ja Ojennuksen 4-lapainen sintteri kesti edellisen kerran ~90tkm, kunnes kitkapinnat ja asetelman säätö loppuivat kesken. Tällöin bensalla vääntöjä oli reilu 600nm. Nyt toinen täysin samanlainen setti menossa ja kestänyt viinalla 740nm vääntöjä ilman merkkiäkään ongelmista ainakin reilun 15tkm.

              Comment


                Mullakin on tollanen Lukin "RS4" setti hyllyssä niin onko kukaan prässäillyt niitä että onko asetelma löysempi kuin marmorilta ostettu vai löystyykö nopeammin?

                Comment


                  OEM = Luk = Sachs it's all the same manufacturer (Sachs). What Audi does is that they test all the pressure plates before selling them on. Nothing fancy. The only way you can make sure that you have a good pressure plate is that to put it on a machine and measure the clamping force. If it's anything less than 1300 kg of clamping force then it's not a good PP for our cars. (An S4 pressure plate is about 800kg only)
                  Tuommonen juttu pisti silmään audi srs:llä. Kuulostaa kyllä vähän tuulesta temmatulta.

                  Oisko jollakin muistissa että paljon b5 s4/rs4 kytkinlevy on paksu ja mikä on b7 rs4 levyn paksuus?

                  Comment


                    Jos nyt en ihan väärin muista niin ässän levyn paksuus on ~9 mm, B7 levyn paksuus 8 mm.

                    Comment


                    • Pitäisi Oulun-seudulla jossakin saada kytkin uusittua kun alkanut luistamaan tuossa profiilin kulkineessa. Olen saanut tarjousta (osat+työ) 950€-1900€. Mitenhän on noin isot hintaerot?
                      Olisiko järkevää laittaa ihan alkuperäistä vai rs4 pakettia, autossa on APR-softa+downpipe ja miltekin catback? Mieluummin halvemmalla haluaisi päästä, mutta onko tämä oikea paikka säästää?

                      Comment


                        Sama se on laittaa se RS4 kytkin, ei sitten tarvii ihmetellä. Se kun ei ole kovin kallis.

                        Comment


                        • Alkuperäinen kirjoittaja Kanniari Näytä viesti
                          Mieluummin halvemmalla haluaisi päästä, mutta onko tämä oikea paikka säästää?
                          Suorana vastauksena tuohon kysymykseen: Ei ole oikea paikka säästää, ainakaan aivan äärimmilleen.

                          Kyseisten osien pienikin vaihto tai muutokset vaatii aina vaihdelaatikon irroituksen ja jos ei itsellä ole mahdollisuutta tehdä sitä, niin siitä joutuu aina maksamaan melkoisesti suuren työmäärän vuoksi.

                          Nyrkkisääntönä ihan jokaisessa tapauksessa sanoisin niin, että aina kun vaihdelaatikko on irti, vaihdetaan sinne kaikki kuluvat osat, varsinaisten kytkimeen liittyvien osien lisäksi erityisesti painelaakeri ja mielellään myös silmälaakeri.

                          Jos tarjolla on hyväksi todettu vaihtoehto, joka kestää ja jonka ominaisuudet ovat halutunlaiset, niin ehdottomasti kerralla kuntoon.

                          Comment


                            Ja nyt kun bitukasta on kyse, niin laatikon irroitus=koneen irroitus (tai voi tehdä alakauttakin pelkän laatikon irroittamalla, mutta en kyllä suosittele itse tuon virheen tehneenä). Eli kannattaa samalla tehdä nuo tiukkojen paikkojen ennakoivat huollot+korjaukset. Kytkin, painelaakeri, silmälaakeri ja kampiakselin takastefa kannattaa ainakin vaihtaa.
                            RS4 kytkin (tai Sachs performance modaama RS4) on hyvä valinta kytkimeksi hinta/laatu suhteessa ja käy suoraan orkkiksen tilalle.

                            Comment


                              Minäkin olen kahdesti tehnyt sen virheen että otin pelkän lootan irti, ekasta kerrasta kun en uskonut :) Eli se on aika hanurista, joten koneen kanssa sen saa paljon helpommin irti ja sitten tosiaankin voi huoltaa jotain muutakin samalla.

                              Comment


                              • Kiitos paljon! Ilmeisesti vanha vauhtipyörä käy? Oisko kellää antaa osanumeroita noille (rs4 kytkinpaketti ilman vauhtipyörää, painelaakeri, silmälaakeri, takastefa). Talolle ja tallille sain just rakennusluvat niin vuoden päästä itekki pystyy jotaki jo tekeen, ku ei tuolla pihalla kehtaa oikee värkkäillä. Kumpi olisi viisaampi kytkin rs4 vai sach, minkälaiset lie hintaerot?

                                Comment


                                  Samoja ne käytännössä on, Luk on niiden alkuperäinen valmistaja. Joskus nuo muualta kuin marmorilta ostetut tulee Sachsin paketissa, vaikka sisällä onkin Lukin osa. Alkuperäinen on jostain syystä osoittautunut erittäin kestäväksi. Eli minä ehdotan sitä.

                                  Vakio vauhtipyörä käy.

                                  Osanumeroita voi katsella tuolta:
                                  http://www.partsbase.org/audi/audi-r...4110-coupling/

                                  Comment


                                  • Kiitos! Pitääpä alkaa tutkaileen tuota kun koneelle pääsee :)

                                    Comment


                                      Muista sitten hankkia uudet vauhtipyörän pultit, ne kun ovat kertakäyttöisiä. Takastefaa ei löydy merkkitiskiltä ilman sitä laippaa, jossa se on kiinni ja luonnollisesti hinta on korkea laipan kanssa. Tarvikkeena tuota kuitenkin löytyy.
                                      Tuon stefan koko on 85x105x12 ja esim. Reinzin varaosanumero tuolle on 81-35916-00 (löytyy esim fixukselta) tai motonetistä löytyy millin ohuempi täysin käyvä osa (koodi 27-1751).

                                      Comment


                                        Elringiltä löytyy sitten ihan alkuperäisen mallista tiivistettä:
                                        https://spareto.com/products/728-dot...rankshaft-seal

                                        Comment


                                          Samoja ne käytännössä on, Luk on niiden alkuperäinen valmistaja. Joskus nuo muualta kuin marmorilta ostetut tulee Sachsin paketissa
                                          Paitsi, ettei taida olla samoja, kun usea on tälläkin foorumilla rapotoinut tarvikekytkimen luistavan helpommin, vaikka pitäs olla ihan sama kuin marmorilta tullut.

                                          Comment


                                          • Tuossa ois nyt osia mitä yhestä paikkaa löysin. Tuossa on osaa tuotteista kahta eri osanumeroa, onko tuo x- pääte palautusosa vai miten menee?

                                            LuK, Painelaakeri 012141165E 14,98 €
                                            LuK, Ohjainhylsy 01E141181A 27,98 €
                                            LuK, Kytkimen painelevy 078141123G 138,98 €
                                            SACHS, Kytkinlevy 078141031S 106,98 € (saatavuus rajoitettu)
                                            Motonet stefa,AKSELITIIVISTE 85X105X11 "LHT" 27-1751 9,90€
                                            LuK, Ohjauslaakeri, kytkin 034105313A 28,98 €
                                            Vauhtipyörän pultti, N90206103 8kpl 2,02€/kpl 16,16€

                                            yht. 344,06€
                                            Viimeksi muokannut Kanniari; 5.1.2016, 17:09. Perustelu: Tuote lisätty listaan.

                                            Comment


                                              Vauhtipyörän silmälaakeri: 034105313A

                                              Comment


                                                Silmälaakeri 034105313A. Lukee viestissä #203. Kytkimen puolella ei sitten olekkaan muuta vaihdeltavaa taida olla ellei laatikon stefoja halua vaihdella samalla. Koneen irtiollessa kannattaa tsekata turbojen kunto ja turbojen turbiinikoteloista lähtevien ja hukkaporttien kelloille tulevien letkujen/putkien kunto. Meinaan, että on vittumaisia vaihtaa jos kone on paikallaan.
                                                Viimeksi muokannut kook00; 5.1.2016, 16:43. Perustelu: Nopeammat ehtivätkin jo vastailla

                                                Comment


                                                • Kiitos! Oisko pultit sama vaikka marmorilta hakea, tuskin ovat kullan hinnoissa sielläkään? Pitääpä samalla tarkistella nuo letkut.

                                                  Comment


                                                    Varaosakoodi N90705901. Marmorilla hinta ~7,5e/kpl. Ja 8kpl tarve.

                                                    E: Tepolla hieman halvemmalla: http://speed-autoteile.fi/?p=hintahaku&q=N90705901
                                                    Viimeksi muokannut kook00; 17.2.2016, 22:58. Perustelu: Koodi korjattu

                                                    Comment


                                                    • Kiitos taas! Laitoin tuolle korjaamolle mistä paras tarjous tuli viestiä että paljonko kustantaa omilla osilla remontti ja sitten toinen tarjous osat+työ, edellinen tarjous osat+työ oli tosiaan 950€, mutta eivät sanoneet mitä osia sisältää. Nythän on tullu lisää ainakin tuo stefan vaihto. Katsotaas mitä ne vastailee. :)

                                                      Comment


                                                      • Alkuperäinen kirjoittaja kook00 Näytä viesti
                                                        Varaosakoodi N90206103. Marmorilla hinta ~7,5e/kpl. Ja 8kpl tarve.

                                                        E: Tepolla hieman halvemmalla: http://speed-autoteile.fi/index.php?...roduct_id=2170
                                                        Onko tarve 8 kpl vai 6 kpl. ebayssä on nimittäin tarjolla vain 6 kpl settejä, ei 8 kpl.

                                                        Comment


                                                          Onko tarve 8 kpl vai 6 kpl. ebayssä on nimittäin tarjolla vain 6 kpl settejä, ei 8 kpl.
                                                          Lukaiseppas vaikka tuolta linkin takanta. Neljämukisissa vp on kuudella pultilla kiinni, vitos- ja kutoskoneissa kahdeksalla. Ei kannata aivan kaikkea uskoa mitä siellä internetissä sanotaan. ;)

                                                          Comment


                                                          • Nyt ois uus kytkin paikallaan, hyvältä tuo nyt ainakin tuntuu, jospa se tuon auton vanhattas. Tuli aika kallis remppa kun meni vähän muutaki vaihtoon samalla, vai eipä se paljo auta ku maksella jos auton meinaa liikenteeseen saada :D Yhteensä oli kytkinpaketin kans ~1600€ remontin hinta.

                                                            Comment


                                                            • LUK kytkin

                                                              LÄSÄHTI omasta a6 bittisestä kytkin. Tuli sitten LUK oem kytkin tilattua, onko kellään tietoa paljoko kestää vääntöä kyseessä kumminki lastutettu kampe Eli karvaa vaille 500nm. Aamen..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X