Mistä ostit Risan kytkimen?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B5 kytkin - orkkis vai muu?
Collapse
X
-
Mulla on ollut sachs performancen rs4+15% + oem vauhtis ja vielä vaan kestää. Oisko 100tkm ajettu ja on saanut vääntöjä huolella kolme vuotta 750nm luokassa. Nytkin kokeilin paikaltaan useamman kerran ja eikun eteenpäin.
Ehkä viinalla ja täysahdoilla alkaa taipua jo ikänsäkin puolesta. Täytyy todeta, että todella hyvä kytkin ollut.
Suosittelen. Ehkä näitä rs4 kytkimiä on markkinoilla erilaatuisia (onkohan kaikki oikeasti oem kytkimiä?), koska toisilla ei näytä kestävän mitään ja suht maltillisilla tehoilla.
Comment
-
RS4 asetelma (marmorilta), fidanzan vauhtis ja Ojennuksen 4-lapainen sintteri kesti edellisen kerran ~90tkm, kunnes kitkapinnat ja asetelman säätö loppuivat kesken. Tällöin bensalla vääntöjä oli reilu 600nm. Nyt toinen täysin samanlainen setti menossa ja kestänyt viinalla 740nm vääntöjä ilman merkkiäkään ongelmista ainakin reilun 15tkm.
Comment
-
OEM = Luk = Sachs it's all the same manufacturer (Sachs). What Audi does is that they test all the pressure plates before selling them on. Nothing fancy. The only way you can make sure that you have a good pressure plate is that to put it on a machine and measure the clamping force. If it's anything less than 1300 kg of clamping force then it's not a good PP for our cars. (An S4 pressure plate is about 800kg only)
Oisko jollakin muistissa että paljon b5 s4/rs4 kytkinlevy on paksu ja mikä on b7 rs4 levyn paksuus?
Comment
-
Pitäisi Oulun-seudulla jossakin saada kytkin uusittua kun alkanut luistamaan tuossa profiilin kulkineessa. Olen saanut tarjousta (osat+työ) 950€-1900€. Mitenhän on noin isot hintaerot?
Olisiko järkevää laittaa ihan alkuperäistä vai rs4 pakettia, autossa on APR-softa+downpipe ja miltekin catback? Mieluummin halvemmalla haluaisi päästä, mutta onko tämä oikea paikka säästää?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Kanniari Näytä viestiMieluummin halvemmalla haluaisi päästä, mutta onko tämä oikea paikka säästää?
Kyseisten osien pienikin vaihto tai muutokset vaatii aina vaihdelaatikon irroituksen ja jos ei itsellä ole mahdollisuutta tehdä sitä, niin siitä joutuu aina maksamaan melkoisesti suuren työmäärän vuoksi.
Nyrkkisääntönä ihan jokaisessa tapauksessa sanoisin niin, että aina kun vaihdelaatikko on irti, vaihdetaan sinne kaikki kuluvat osat, varsinaisten kytkimeen liittyvien osien lisäksi erityisesti painelaakeri ja mielellään myös silmälaakeri.
Jos tarjolla on hyväksi todettu vaihtoehto, joka kestää ja jonka ominaisuudet ovat halutunlaiset, niin ehdottomasti kerralla kuntoon.
Comment
-
Ja nyt kun bitukasta on kyse, niin laatikon irroitus=koneen irroitus (tai voi tehdä alakauttakin pelkän laatikon irroittamalla, mutta en kyllä suosittele itse tuon virheen tehneenä). Eli kannattaa samalla tehdä nuo tiukkojen paikkojen ennakoivat huollot+korjaukset. Kytkin, painelaakeri, silmälaakeri ja kampiakselin takastefa kannattaa ainakin vaihtaa.
RS4 kytkin (tai Sachs performance modaama RS4) on hyvä valinta kytkimeksi hinta/laatu suhteessa ja käy suoraan orkkiksen tilalle.
Comment
-
Minäkin olen kahdesti tehnyt sen virheen että otin pelkän lootan irti, ekasta kerrasta kun en uskonut :) Eli se on aika hanurista, joten koneen kanssa sen saa paljon helpommin irti ja sitten tosiaankin voi huoltaa jotain muutakin samalla.
Comment
-
Kiitos paljon! Ilmeisesti vanha vauhtipyörä käy? Oisko kellää antaa osanumeroita noille (rs4 kytkinpaketti ilman vauhtipyörää, painelaakeri, silmälaakeri, takastefa). Talolle ja tallille sain just rakennusluvat niin vuoden päästä itekki pystyy jotaki jo tekeen, ku ei tuolla pihalla kehtaa oikee värkkäillä. Kumpi olisi viisaampi kytkin rs4 vai sach, minkälaiset lie hintaerot?
Comment
-
Samoja ne käytännössä on, Luk on niiden alkuperäinen valmistaja. Joskus nuo muualta kuin marmorilta ostetut tulee Sachsin paketissa, vaikka sisällä onkin Lukin osa. Alkuperäinen on jostain syystä osoittautunut erittäin kestäväksi. Eli minä ehdotan sitä.
Vakio vauhtipyörä käy.
Osanumeroita voi katsella tuolta:
http://www.partsbase.org/audi/audi-r...4110-coupling/
Comment
-
Muista sitten hankkia uudet vauhtipyörän pultit, ne kun ovat kertakäyttöisiä. Takastefaa ei löydy merkkitiskiltä ilman sitä laippaa, jossa se on kiinni ja luonnollisesti hinta on korkea laipan kanssa. Tarvikkeena tuota kuitenkin löytyy.
Tuon stefan koko on 85x105x12 ja esim. Reinzin varaosanumero tuolle on 81-35916-00 (löytyy esim fixukselta) tai motonetistä löytyy millin ohuempi täysin käyvä osa (koodi 27-1751).
Comment
-
Elringiltä löytyy sitten ihan alkuperäisen mallista tiivistettä:
https://spareto.com/products/728-dot...rankshaft-seal
Comment
-
Samoja ne käytännössä on, Luk on niiden alkuperäinen valmistaja. Joskus nuo muualta kuin marmorilta ostetut tulee Sachsin paketissa
Comment
-
Tuossa ois nyt osia mitä yhestä paikkaa löysin. Tuossa on osaa tuotteista kahta eri osanumeroa, onko tuo x- pääte palautusosa vai miten menee?
LuK, Painelaakeri 012141165E 14,98 €
LuK, Ohjainhylsy 01E141181A 27,98 €
LuK, Kytkimen painelevy 078141123G 138,98 €
SACHS, Kytkinlevy 078141031S 106,98 € (saatavuus rajoitettu)
Motonet stefa,AKSELITIIVISTE 85X105X11 "LHT" 27-1751 9,90€
LuK, Ohjauslaakeri, kytkin 034105313A 28,98 €
Vauhtipyörän pultti, N90206103 8kpl 2,02€/kpl 16,16€
yht. 344,06€
Comment
-
Silmälaakeri 034105313A. Lukee viestissä #203. Kytkimen puolella ei sitten olekkaan muuta vaihdeltavaa taida olla ellei laatikon stefoja halua vaihdella samalla. Koneen irtiollessa kannattaa tsekata turbojen kunto ja turbojen turbiinikoteloista lähtevien ja hukkaporttien kelloille tulevien letkujen/putkien kunto. Meinaan, että on vittumaisia vaihtaa jos kone on paikallaan.
Comment
-
Varaosakoodi N90705901. Marmorilla hinta ~7,5e/kpl. Ja 8kpl tarve.
E: Tepolla hieman halvemmalla: http://speed-autoteile.fi/?p=hintahaku&q=N90705901
Comment
-
Kiitos taas! Laitoin tuolle korjaamolle mistä paras tarjous tuli viestiä että paljonko kustantaa omilla osilla remontti ja sitten toinen tarjous osat+työ, edellinen tarjous osat+työ oli tosiaan 950€, mutta eivät sanoneet mitä osia sisältää. Nythän on tullu lisää ainakin tuo stefan vaihto. Katsotaas mitä ne vastailee. :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kook00 Näytä viestiVaraosakoodi N90206103. Marmorilla hinta ~7,5e/kpl. Ja 8kpl tarve.
E: Tepolla hieman halvemmalla: http://speed-autoteile.fi/index.php?...roduct_id=2170
Comment
-
Onko tarve 8 kpl vai 6 kpl. ebayssä on nimittäin tarjolla vain 6 kpl settejä, ei 8 kpl.
Comment
-
Nyt ois uus kytkin paikallaan, hyvältä tuo nyt ainakin tuntuu, jospa se tuon auton vanhattas. Tuli aika kallis remppa kun meni vähän muutaki vaihtoon samalla, vai eipä se paljo auta ku maksella jos auton meinaa liikenteeseen saada :D Yhteensä oli kytkinpaketin kans ~1600€ remontin hinta.
Comment
Comment