Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Minä olen ajellut CM:n FX400 8-lapaisella sintterillä, eikä se ollut ollenkaan paha kaupungissa. Mutta se on totta ettei se kestä kovin kauaa, yksi kesti noin 20 tkm.
Joo lapojen lukumäärä ja jousitus/jousittamattomuus vaikuttaa ajokokemukseen. 2.7T alavääntö helpottaa elämää jonkin verran, neloskoneella tuskallisempaa. Mutta ei ne kauaa silti kestä. 10-20tkm on tyypillinen elinikä.
Mielestäni paras ratkaisu katukäyttöön tehokkaassa autossa on orgaaniset tai hiilikuitulevyt tuplalevykytkimessä. Kovin paljoa niitä ei vaan ole tarjolla ja hintaakin on.
Osaako joku sanoa mikä ero on sintterillä ja keraamisella levyllä ajettavuuden ja kestävyyden kanssa. Moni on sanonut sintteriä ihan kauheasti ja jotkut pitää ihan OKna mutta ainakin tuo oma 6-lapainen keraaminen on helppo ajettava. Kilometrejä ei ole kuin reilut 10tkm mutta nekin vähäiset sitten logittelua/testivetoa ym. vähemmän normiajoa eikä oireita antautumisesta.
Villen pitää tulla testaamaan ja antamaan puolueeton mielipide kun itse (ja emäntäkin) on tottunut tuohon.
Vaatii. JHM:llä on modattu vauhtis. Voi tehdä myös toisin päin eli modata asetelma orkkis vauhtikselle sopivaksi.
Onkos tuosta asetelman modaamisesta mitään infoa? Jäin siihen ymmärrykseen että juuri vauhtipyörään tehdään ne muokkaukset. Helpompaahan tietysti olisi käyttää ihan B5:sen asetelmaa mutta jostain syystä voisi olla kiinnostavaa kokeilla tuota B7:kan asetelmaa.
Onkos tuo Miksen levy tämän näköinen vai tämän näköinen? Itseasiassa tuo kävi silloin dynopäivällä mielessä tuon sinun auton kytkimen testaaminen mutta jäi sitten kysymättä...voisi sen tässä jossain vaiheessa käydä kokeilemassa.
Ja matkan varrella saa halutessaan kokeilla tuota 4 lapaistakin :)
En kyllä edelleenkään ymmärrä noita puheita 10-20tkm kestoiästä ja siitä ettei muka pystyisi päivittäisessä ajossa käyttämään helposti. Siiheen äkkipikaisuuten kyllä tottuu parissa päivässä ja ei itse sammutan nykyään melkeinpä helpommin normiauton kuin ässän valoihin. Kuten jo mainitsinkin, niin edellinen sintteri setti kesti omassa autossa vajaan 100tkm. Ja kytkin oli siihen matkaan kokenut yhden jos toisenkin rata-ajon, varttimailin ja reilusti muuta kiihdyttelyä. Oikea käyttö tietysti vaikuttaa omansa, mutta on kai sitten käytetty ihan pirun hyvin jos kestoikä on 5-10 kertainen moiseen ''normaaliin'' kestoikään verrattuna?
Tosin se täytyy vielä mainita että kun tämä auto rakennettiin, niin ensimmäiseksi sinne taisi mennä vakio rs4 kytkin ja levy, niiden alettua luistaa oli kokeiltu ClutchMasters FX400 settiä ja kun sekään ei tainnut kestää ~10tkm pitempään niin sen jälkeen siellä paketissa on ollut tuo ojennuksen levy ilman ongelmia. Eli tuskin voidaan yleisesti teilata kaikki sintteri paketit paskoiksi jos jotkut ei kestä? Okkim varmaan muistaa myös jotain tästä episodista kun taisit paketin aikoinaan kasata?
Taisi olla Addict motorsport josta joku joskus AZ:lla mainitsi tekevän muutoksia B7 asetelmaan, että kelpaa B5 vauhtikselle kanssa.
Mulla on Southbendin stage 5 (nykyään taitaa sama olla 3) eli ulkonäöltään tuo jälkimmäinen. Toi toinenhan on 8-lapainen.
Tuohan voisi olla ihan hyvä ratkaisu tuo Addict Motorsportin kytkinpaketti. Olisi SAC-asetelmalla ja väännönkesto lupauksetkin vähän suuntaa antamassa. Siihen vielä kaveriksi vaikka se Fidanza-vauhtis. Laitetaan vielä linkki. Siitä tosin en löytänyt tietoa, että toimittaavatko suomeen.
Eiköhän nuo toimita kun heiluttaa rahatukkoa nenän edessä ;) Tuolla ainakin sanotaan mitä sen pitäisi kestää, ja aika kovia lukemia kehuvat.
niiden alettua luistaa oli kokeiltu ClutchMasters FX400 settiä ja kun sekään ei tainnut kestää ~10tkm pitempään niin sen jälkeen siellä paketissa on ollut tuo ojennuksen levy ilman ongelmia.
Taisikin olla tuo auto missä minun muistin mukaan kytkin kesti 20 tkm. Oli kuulemma paljon emännällä ajossa, että liekö sitä luistatettu kovasti. Japellahan oli myös FX400, ei sekään tainnut olla kovin kauaa kiinni?
Mikä mahtaisi olla päivän neuvo, kun omaan S4 B5:seen pitäisi vauhtipyörä uusia. Nykyinen värisee vedossa heti huolella (kaikki muut paikat voimansiirrossa komponentit todettu normaaleiksi ja ehjiksi). Ei ole tarkoitus ottaa mitään hirveitä tehoja autosta, korkeitaan ohjelma vakiokokoonpanolle. Nyt on jo paikallaan RS4 +15% kytkin, mutta laitetaanko sinne kaveriksi uusi (käykö RS4 asetelman kanssa edes s4 vp?) S4 vauhtipyörä, vai laitetaanko samantien rs4 vauhtipyörä? Mistä saa hankittua edullisimmin?
Aika kallis mahtaa olla uutena vakio vp? Eikös esim fidanza ollut n.500€? Mutta nuo kevyemmät ilmeisesti täristää pikkukierroksilla vähän häiritsevästi
Vuosi sitten hovihankkijalta eli ebaysta, brittiläinen varaosapulju myi silloin 485e rahteineen. Inflaatio on vähän laukannut, äsken katsottuna halvin saksasta 530e rahteineen.
Ilmoituksessa mainituilla rahtikuilulla ja valuuttakursseilla itse tullaten, karvan päälle 450€. Kait tuossa pienemmiläkin rahdeilla voi päästä, kun aikataulusta tinkii.
Voin katsoa hinnan tullauksineen, kunhan jollokin pääsen kotia. Hintaan tulee sitten vielä lisää laakerin ja pulttien muodossa. Käytin tuon fidanzan tasapainotettavana, mutta heittoa oli se 5 grammaa.
Nyt sano täälläkin kytkin sopimuksensa irti. Tässä tätä lueskellessä on tullut sellanen fiilis, että taidan tilata ton fidanzan vauhtiksen.
Kytkimeksi miettisin sintteriä, mutta nuo 10-20tkm vaihtovälit vähän kauhistuttaa.
Jos nyt kuitenkin tilaan vaikka Lobalta rs4 +15% paketin, niin sopiiko se suoraan tohon fidanzan vauhtikseen ja mitä muuta tarvitsee hankkia? Menin vähän sekasin, kun täällä puhuttiin jostain adapteri levystä?
Painelaakeri tossa näyttäis tulevan mukana, mut mistäs pultit ym. kannattaa hankkia?
Kyseessä on ihan käyttis vielä toistaiseksi, niin ei ihan joka vuosi viittis askia pois repiä. Vääntöä on nyt 565nm, mutta lisää on tarkoitus koittaa hankkia ja antaa runtuakin ihan surutta.
Kyllä se sopii suoraan. Vauhtipyörään tarvitset vielä vaihdelaatikon pääakselin laakerin. Ei tarvitse mitään adaptereita. Pultit esim Tepolta, Slamitilta tai marmorilta.
Varaudu sitten pulttien kiristämiseen, ne puree HELVETIN tiukkaan siihen vauhtipyörään, ja kannat nylppää helposti viimeisessä vaiheessa vaikka olis tarkkanakin.
Kiitos vinkistä. Tarvii kattoa, että löytyy hyvä hylsy kiristykseen. Ja laittaa tilaus ultrareville tosta limpusta.
Osaatko heittää momentit vielä tähän? Itellä ei ETKAa ole.
60 Nm + 180 astetta. Voi kiristää kahdessa 90 asteen vaiheessa. Stahlwillen XZN avain ei kestä, vaan menee kierteille. Ulkopuolelle käy normaali 17 mm hylsy, mutta se(kin) lipsuu herkästi.
Varmaankin tepolta saa myös sen silmälaakerin tilattua ? Tuli tarjous tuosta vauhtiksesta eli hinta oli sama kuin ebayn eli 345 dollaria osa + 100 dollaria postit ja mitälie päälle..
Comment