Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 kytkin - orkkis vai muu?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Eivät lähetä suomeen

    Comment


      Alkuperäinen kirjoittaja Joksa_ Näytä viesti
      Entä jos hylsystä sorvaisi otsapinnan suoraksi?
      Ei auta sekään, testattu on :)

      Teräksisellä vauhtipyörällä ei ole niin suurta ongelmaa, kun pultti ei pure siihen samalla tapaa.

      Comment


        Kyllä nyt muistankin että niitä pultteja sai ihan kiristää, mutta muistaakseni ne kannat säilyivät ehjinä? En kyllä lähde tällä kertaan tarkistamaan :)

        Ja hinta fidanzalle tuli ultrareviltä tilatessa posteineen 326€ ja tullille vielä 76€. Yhteensä noin 400€

        Comment


          Taitaa Teponkin vauhtis olla samaa hintaluokkaa ihan suomesta.

          Comment


            Onko Loban +15% ja Sachsin +15% RS4 kytkinpaketeissa muuta eroa kuin hinta?

            http://www.loba-motorsport.com/shop/...it-sachs-/-luk

            http://www.sachsperformance.com/Sach...rced::145.html

            Comment


              En tiedä mutta itsellä vastaavat kytkimet kariutui saatavuuteen, vaikka nettikauppa väitti vihreää valoa. Loballa siis.

              Comment


                Oukei, laitoin kyselyä Loballe saatavuudesta. Se ilmeisesti oli siis se oharin tekijä, jonka aikaisemmin mainitsit tässä ketjussa? Katotaan tuleeko sieltä vastausta ollenkaan.

                Comment


                  Mulla on tuo sacksin linkin kytkin. Hyvä kytkin kaiken kaikkiaan.

                  Comment


                    Juu Loba veti oharit, tuli sitten marmorin kytkin, joka kylläkin kestää kanssa nyt.

                    Comment


                      Kyllähän tuo Loba lupasi, että kytkimen laittaisivat huomenna tulemaan, jos sen tilaan. Kysäsin myös erosta tuohon Sachsin +15%, niin eivät kuulemma tunne tuota linkin tuotetta. :D Myyvät siis Sachs/LUK +15% kytkintä, mutta eivät tunne Sachsin tuotteita tai eivät ainakaan halua niistä keskustella.

                      En tiedä, sen verran suoraan sanottuna vituttaa kaikki markkinointipuheet, väärennetyt kiinaskeidat ja APR-fiaskot, että taidan tilata suoraan Sachsilta, niin tietää ainakin mitä saa.

                      Comment


                        Olikos täällä kellään kokemuksia B7 RS4 paineasetelmasta ja köykäsemmästä vauhtilimpusta? Jotenkin tuo edellämainittu kokoonpano kiinnostaisi enemmän, kuin B5 RS4 +15% asetelma ja nimellistä vääntömomentinkestoakin löytys enemmän.

                        Sachsin B7 RS4 kytkinpaketti irtois n. 200€ ja tuohon sitten vauhtipyörä päälle, mutta kukas semmosen tekis ja mihin hintaan? TTV kai tekis suht edukkaasti (edit: n. 430€ kotiovelle), mutta mitenkäs laatu?
                        Viimeksi muokannut karvis; 23.2.2015, 20:21. Perustelu: TTV hinta lisätty

                        Comment


                          Mainittakoon, että Sachsin mukaan tuo +15% B5:ssa tulee kytkinlevyn materiaalista, ei asetelmasta.

                          Comment


                          • Mulla on tuo loban +15% paketti mikä on vissiinkiin sama kuin tuo sachsin. Mulla ainakin poljin tuntuu jäykemmälle kuin tavan rs4 asetelmalla niin luulisi että se +15% on siinä asetelmassa... Tuon kaveriksi voisi jonkun paremman massalevyn hankkia, kellään vihiä mistä saisi parempaa levyä pelkästään?

                            Comment


                              Jauhaakohan ne sitten ihan lämpimikseen paskaa? :)

                              "The clutch disc will get a new special organic friction material. With this kind of modification, the
                              transmittable torque is about 15% higher, in conjunction with excellent durability and life span.
                              The cover will be original, we can not mofidy this."

                              Comment


                              • Olisin vaihtamassa ässään kytkimen mallia RS4 löysin seuraavat koodit:
                                078 141 031s
                                078 141 123g
                                onko nämä oikeat?
                                Onko ässän ja risan painelaakerilla eroja?


                                Mitähän muuta kannattaa huomioida, kun laittaa ässän omaan vauhtipyörään kiinni?
                                Viimeksi muokannut kille666; 28.4.2015, 22:30. Perustelu: unohdus.

                                Comment


                                  Sama painelaakeri. Asetelman SAC asetus pitää tarkistaa/säätää. Normaalisti se on uutena jo tehty, mutta kannattaa aina tarkistaa. AI mistäkö tiedän...

                                  Comment


                                    Mites se muuten säädetään/tarkistetaan? Ei ole ikinään tullut perehdyttyä.

                                    Comment


                                    • Tarviiko erikoistyökalun millä tuo tarkistetaan?

                                      Comment


                                      • Tuet prässiin kiinnityspinnasta jotta kitkapinta ei ota kiinni painaessa. Käytin vauhtipyörää siihen ilman kytkinlevyä. Sitten hiljalleen lähteä painamaan asetelmaa sisään. Jossain vaiheessa se muovinen säätörengas vapautuu jollonka sen voi parilla meisselillä kääntää niin, että pikkujouset on puristuksissa. Pidät säätörengasta paikallaan ja vapautat asetelman prässistä. Säätörengas on se harmaa vähän vihertävä rengas missä on hyppyrin muotoset hammastukset.

                                        Comment


                                          Juurikin noin. Ja google auttaa.

                                          Comment


                                          • Vauhtipyörän silmänlaakeri Mites vaihto onnistuu? Olisko osanumeroa, kun en etkasta löytänyt.

                                            Comment


                                              Jos vauhtipyörä on irti niin lyö ulos ja uusi prässillä sisään. Jos paikoillaan niin ulosvetimellä pois ja varovasti koputtelemalla uusi takaisin. Kannattaa laittaa joku puu väliin tms.

                                              Comment


                                                Vauhtipyörän silmälaakeri: 034105313A

                                                Comment


                                                • Suosituksia mikä vauhtipyörä kannattaa laittaa risan asetelman ja levyn kylkeen?

                                                  Comment


                                                    Riippuu siitä mitä haluat. Fidanza on erittäin kevyt, sitten on halpa teräksinen TTV-racingin vauhtipyörä, ja myös Tepolta löytyy billettipyörä siihen. Tai sitten vakio jos et halua keventää.

                                                    Comment


                                                    • Onko billetinpyörästä kokemuksia? mistä löytäisi Risan vauhtipyörän kohtuu hintaa?

                                                      Comment


                                                        Juurihan minä tuossa yllä ne luettelin. Billet = yhdestä metallilimpusta koneistettu.

                                                        Comment


                                                          Billet = taotusta pötköstä katkaistu ja koneistettu ;)

                                                          Comment


                                                          • OT - billet ei välttämättä taida tarkoittaa taottua. Voi olla myös "tavallinen" metalliköntti.

                                                            Comment


                                                              Niinhän se kävi mullekin samalla tavalla, niinkuin muutamalle tässä ketjussa. RS4 kytkin luistaa vaikka kilsoja on varsin vähän (20-30tkm). Ei kovia paikallaanlähtöjä ja varsin nätisti ajettu.

                                                              _Muistaakseni_ tuli LUKin laatikossa.
                                                              Näitä "orkkis" RS4 kytkimiä on selkeästi eri laatuisia.

                                                              Ahvenistolla ilmamassaa meni kuitenkin ~460hv:n edestä, vaikka kytkin luisti, mutta yhtään täyskaasukiihdytystä ei antanut ottaa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X