Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 kytkin - orkkis vai muu?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Itsellä vuodesta 2005 saakka ollut Sachsin kytkin Dahlbäckiltä. Nykyään sitä samaa saa Tepolta ja Lobalta.
    Ei pahaa sanottavaa ja on pitänyt kaikki "revittelyt". Nyt se jatkoi matkaansa vielä seuraavaan atoon.

    Comment


    • Tosiaan omassa se tarvike-LuK ei toiminut lainkaan, mutta voi olla hyvinkin vain yksilövika.. Saksan "marmorilta" tilattu Audin leimoilla oleva Sachs RS4-paketti on toiminut moitteettomasti, väännöt 650Nm ja auton massa reilut 1900kg.

      SAC-mekanismin pitäisi kompensoida kuluminen siten, ettei kytkimen pidossa tapahdu muutosta sen eliniän aikana (eli kunnes se alkaa olla niiteillä asti). Mutta tuon sukupolven SAC ainakin on hyvin epäluotettava käytännössä, joten voi olla että se on jäänyt jumittelemaan, kun olisi pitänyt nytkähtää asetelma hieman lähemmäs taas vauhtipyörää.

      Comment


        Jep, viihde-elektroniikkaahan siellä on reilulla kädellä...lisäksi vielä on ympäriinsä vaimenettu eli se pari sataa kiloa tulee aika herkästi.

        No sitä luistamisen syytähän nyt on turha pohtia, kun se luistaa niin se luistaa! Ja koska se nyt noinkin vähillä kilometreillä rupesi luistamaan niin ei juuri tee mieli laittaa samanlaista vaan mielummin hakisi sellaista mikä sitten pitää.

        Comment


        • Vedä vähän henkeä, yleensä aina kannattaa miettiä miksi jotain tapahtui ettei tarvitsisi tehdä samoja virheitä kovin montaa kertaa uudelleen.

          Comment


            Ono tuo kytkin ostettu nettipuljusta vai kenties täältä jos on mainostettu alkuperäiseksi? Vai menikö mun vanha kytkin(kin) sun autoon? Jos meni niin se oli ihan marmorilta haettu.

            E85/RS6 vääntö luulisi olevan jo sitä luokkaa, että RS4 +15% saattaa olla rajoilla. Kysy Lupelta mikä kytkin sillä on käytössä on setuppi on samanlainen.

            Comment


              Joo tuo +15% mulla on kans eikä oo lipsunu ollenkaan. Ei tule tosin myöskään harrastettua kytkin ylös -lähtöjä eikä isolla vaihteella pikkukieroksilla vedätyksiä.

              Comment


                Alkuperäinen kirjoittaja jcarlson
                Vedä vähän henkeä, yleensä aina kannattaa miettiä miksi jotain tapahtui ettei tarvitsisi tehdä samoja virheitä kovin montaa kertaa uudelleen.
                Eikös tässä toimintamalli ole suhteellisen oikea, että mietitään parempaa tilalle :)? Tai ainakin alunperin kyselin mielipiteitä pitävämpään versioon mutta jostain syystä ruvettiin pohtimaan miksi tuo nykyinen luistaa.

                Ei ole mulla Miksen vanhaa kytkintä, vaan on tilattu Tepolta alkuperäisillä varaosa-numeroilla mutta sehän ei vielä kerro sitä onko se alkuperäinen vai ei. Sen muistan että hinta oli ainankin lähellä alkuperäistä.

                Lupen kanssa oltiinkin yhteyksissä ja tiesin että siellä on käytössä tuo +15% malli ja sieltä sain vinkin tuosta Silly Rabbitin kytkimestä. Tuo +15% malli voi tosiaan olla siinä simplalla että piisaako.

                Comment


                  Joo tuon +15% version olisin laittanut ja tilasinkin mutta myyjä teki oharit, sitten tuli kiire ja perus rs4 tilalle.

                  Mutta nyt jos päivitän, niin ratkaisuksi tulee astetta järeämpi, mahdollisesti monilevykytkin. Tuo 15% on myös rajoilla, jos vaikka itse siirryn viinaan vielä.

                  Comment


                    Onko kukaan vielä täällä kokeillut tuota m5 asetelmaa, pitäisi olla napakampi kuin rs4 asetelma.

                    Comment


                      JHM myy B5:een bolt-on settiä B7 RS4 asetelmalla (jäykempi kuin B5 rs4) joka voisi olla harkinnan arvoinen.

                      Comment


                        Itse olen kerran yrittänyt laittaa M5 bemarin asetelmaa ja sille tehtyä vauhtipyörää, mutta lootaa piti jyrsiä aika paljon, eikä se siltikään sinne uponnut. Asetelma on tosi korkea. Loppui rohkeus jyrsiä enemmän, en tiedä olisko sitten jossain vaiheessa sopinut mutta huonolta näytti kun nytkin jo meni osittain puhki.

                        Comment


                          Löytyikin tuo sinun kommentti tuosta paketista. Puhuvat että tuo M5 paketti olisi matalampi kuin RS4:n. RS4 B7 paineasetelma vain 18% vahvempi kuin B5? M5 vahvuus=2xRS4 B5

                          Comment


                            Omassa autossa on nyt jo toinen tälläinen setti menossa. Eli Marmorilta ostettu RS4 asetelma, Pasi Ojennuksen valmistama 4-lapainen jousittamaton sintteri levy yhdistettynä fidanzan vauhtipyörään. Edellinen paketti kesti ~100tkm kunnes alkoi luistaa yksinkertaisesti vaan kitkapintojen kuluttua.

                            Voin kyllä suositella. Tarkkaa todellista väännönkestoa en tiedä, mutta tuntuu tuo +700nm pitävän oikein hyvinkin. Eikä tällä autolla ole kyllä kainosteltu paikoiltaan lähtöjä vartilla tai nopeita vaihtoja.

                            On myös varsin halpa setti uusia ;)
                            Asetelma - 200€
                            Levy - 120€
                            vauhtiksen kitkapinta ~60€
                            + mahdollisesti tietty painelaakeri ja silmälaakeri.

                            Comment


                              Tuo olisi sinällään ihan mielenkiintoinen tuo JHM:än RS4 B7-kytkin paketti mutta missään ei mainita mitään arvioiduista väännönkestoista...ymmärrän kyllä että ne ovat vain arvioita mutta jostakinhan sitä suuntaa olisi hyvä saada? Hinta kyllä on ihan kohdallaan ja myyntiliike ehkä yksi parhaista alalla toimivista, ainankin palvelun puolesta. Laitetaan vielä linkki

                              4-lapainen sintteri voi olla jo liian extreme, veikkaisin olevan oikein mukava esim. kaupunki ajossa. Pitäähän se kyllä varmasti aika pirun pitkälle. Mutta sitten taas tuolta ylempää löysin tuon ccc-motorsportin ja siellä olisi tarjolla tälläistä 6-lapaista

                              Comment


                                Eikös tuo rs4 B7 vaadi erilaisen vauhtipyörän vs rs4 B5 asetelma?

                                Comment


                                  Vaatii. JHM:llä on modattu vauhtis. Voi tehdä myös toisin päin eli modata asetelma orkkis vauhtikselle sopivaksi.

                                  Comment


                                    Tuo B7 RS4 kytkin voisi olla hyvä käyttöautossa, koska siinä on SAC. Saa kestoajan paljon pidemmäksi, ja kyllähän tuon noiden puheiden perusteella pitäisi kestää hyvinkin.

                                    Ärsyttää kyllä nuo jenkkifirmojen myyntipuheet, kun ei voida sanoa väännönkestoa, vaan jotain muuta. Clutch masters mainostaa että CM400 pitää 170% enemmän kuin vakio tms. No paljonko se vakio pitää, ja miksei sitten suoraan sanota paljonko se CM kytkin pitää?!

                                    Comment


                                      Kyselin piruuttani tuolta JHM:ltä tuota väännönkestoa, eivät kommentoineet siihen mitään mutta suosittelivat ennemminkin tätä settiä, 5R mallina.

                                      Ainiin, ja hieman harhaanjohtavasti tuossa B7 RS4-kytkinpaketissa esitellään tuota firman S4 B5:sta...siinä kun on käytössä tuo 5R tai ainakin näin mulle sähköpostissa infottiin.
                                      Viimeksi muokannut ViLe; 26.9.2014, 19:55. Perustelu: lisäys

                                      Comment


                                        Alkuperäinen kirjoittaja ViLe
                                        4-lapainen sintteri voi olla jo liian extreme, veikkaisin olevan oikein mukava esim. kaupunki ajossa. Pitäähän se kyllä varmasti aika pirun pitkälle. Mutta sitten taas tuolta ylempää löysin tuon ccc-motorsportin ja siellä olisi tarjolla tälläistä 6-lapaista
                                        Ei kyllä itelläni ole ollut mitään ongelmaa 4-lapaisen kanssa jokapäiväisessä käytössä. Äkkiä siihen käytökseen tottuu ja kaikki mäkilähdöt yms sujuu kyllä ilman sammutuksia. Luistattaahan tuota ei kyllä saa käytännössä yhtään ja väärin käytettynä varmaan ottaa äkkiä lämpöä ja alkaa luistamaan. Onhan se tietysti aina vähän outo istahtaa normaalilla kytkimellä varustetun auton rattiin kun on tottunut tuohon :D

                                        Comment


                                          Noi jenkit tykkää kylvää noita patentteja joka nippelille :) Suuret ovat myyntipuheet mutta jos ovat suunnitelleet asetelman ja oman keraamisen levymateriaalin niin ei varmasti ole kannattavaa bisnestä näin marginaalille asiakaskunnalle. Veikkaisin kuitenkin olevan Sachsin tuotantoa hyvin pitkälti...
                                          Haluaako sitten lähteä 6-lapaiseen on toinen asia ja sitten on vaihtoehtojakin jo enemmän.

                                          Comment


                                            "olemme kehittäneet kytkintä vuosia..." niin varmaan. Monesti ne on juurikin Sachsin asetelmalla josta on viilattu osanumero pois. CM FX400:ssa oli numerokin jäljellä.

                                            Jotenkin itse suosisin käyttöiän kannalta tuota SAC-asetelmalla olevaa, jos se vaan pitää riittävästi.

                                            Comment


                                            • Onnistuuko kytkimen vaihtamaan ilman motin irroitusta? onko kukaan yrittänyt?

                                              Comment


                                                Alakautta, vaihteisto irti.

                                                Comment


                                                  SAC-asetelmalla ja massalevyllä oleva paketti olisi varmasti paras vaihtoehto, ainankin ajettavuuden ja kestoiän puolesta mutta miten sitten on tuon väännönkeston kanssa, ei viitsisi kokeilemalla kokeilla.

                                                  Mitenhän mahtaisi toimia jos hommaisi esim. Fidanzan-vauhtiksen, RS4-asetelman ja siihen sitten jonkin 6-lapaisen sintterin. Maailmallahan on ilmeisesti ihan hyviä kokekemuksia tuosta Silly Rabbitin (Clutchnetin) sintteristä yhdistettynä RS:än asetelmaan. Tosin kokeilemalla kokeilemistahan se taitaisi olla tämäkin.

                                                  Sintterin kestoikä ei nyt varmaan kuitenkaan suuren suuri ongelma olisi kun kilometrejä tulee vuoteen aika vähän. Mutta tietysti jos sen joutuisi vaihtamaan joka vuosi, niin sittenhän se muodostuu ongelmaksi.

                                                  Comment


                                                    Joo uskoisin sintterin ja rs asetelman kestävän aika murhaavat väännöt. Kun jo vakio massalevykin kestää mulla ja monella muullakin.

                                                    Toiseen kulkineeseen vaihdoin aikoinaan massan tilalle sintterin ja ei ole sintterin luistoraja tullut vastaan, vaikka vääntöä sai työnnettyä toista sataa lisää.

                                                    Comment


                                                      Mulla on M5 asetelma ja kaverina Ojennuksen 4 lapainen sintteri. Vauhtis aikoinaan suunniteltiin pieleen kuten okkim jo mainitsi ei tahdo sopia kytkinkoppaan. Sopinee kyllä jos on mattia jyrsiä:)

                                                      Paketti oli ensin massalevyllä, mutta se korkkasi oikeestaan heti. Eli jonkinmoisesta väännöstä voidaan puhua. Nyt sintterillä ei ongelmaa. Vielä. Nyrrekeikan jälkeen ajetaan viinalla ja katsotaan pitääkö alkaa päivittää uutta kytkintä.

                                                      Comment


                                                        Itsellä kokemusta Sachs+15% kytkimestä + orkkis vauhtis.
                                                        http://www.sachsperformance.com/Sach...satz::145.html

                                                        Ajettu +700nm väännöillä nyt 3,5v ja 70tkm eli on kestänyt hyvin. Yleiskytkimenä erittäin hyvä ja tuntuma on lähes OEM (snadisti jäykempi). Ei ole luistanut kertaakaan normaalissa ajossa (sisältäen siis myös kiihdyttelyt ym. ja olen antanut ns. autolle kenkää)
                                                        Tuskin tälle kovin suuria valmistajan antamia vääntöjä luvataan, mutta tuntuu kestävän. Toisin kuin maailmalla moni muu kytkin ei sitten kestäkään, vaikka lupaukset on kovat.

                                                        Jos harrastaa varttiajoa ja haluaa kymmeniä täyslähtöjä ottaa/sessio + flat shitiä 1-2 välissä, niin sitten joku jämäkämpi kytkin.
                                                        Ei tämäkään kytkin ole lähdöissä itselläni sutinut. Lähtötapa on tärkeää.

                                                        Pari kerta on sutaissut tyhjää, kun olen tehnyt flat shiftia 1-2 vaihdossa. On aika raju vaihto...

                                                        Comment


                                                          Onkos kellä kokemusta kaksi levyisistä tilttoneista? Ei noissakaan hinta tunnu päätä huimaavan. Jenkit tuntuu aineskin tykkäävän.

                                                          Comment


                                                            Eikös täälläkin jollakin ollut vai olikohan tulossa kaksi levyinen kytkin?

                                                            Comment


                                                            • Todella epämukava ajaa kaupungissa nelivetoa jossa on sintterikytkin, oli sitten tuplalevyinen tai yksilevyinen. Eikä kestä kauaa normaaliajoa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X