Asiasta toiseen, onko noissa marmorilta ostetuissa kytkinlevyissä/asetelmissa audin leimat?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B5 kytkin - orkkis vai muu?
Collapse
X
-
Nyt alkaa olla ajankohtaista tuo kytkimen vaihto kun säätöhommissa alko lipsuun pikkusen 4000-5000rpm väliin kolmosvaihteella jonka takia jäi sitten vähä kesken hommat. Kannattaako tuo vauhtipyörä vaihtaa suoraan uuteen vai meneekö vielä vanhalla? Todennäkösesti orkkis paikoillaan ja autolla ajeltu se 235tkm. Ja sit ottaako tuolta jos tepolta tilaa niin vakio massalevyllä vai tolla SRE:n massalevyllä? Onko noilla mitä eroa?
Comment
-
Vauhtipyörästä on vaikea sanoa mitään näkemättä sitä. Kyllä ne yleensä ovat kunnossa olleet. Sen pinnan voi hioa kevyesti jos se on kovin laikukas.
En tiedä vaatiiko SRE:n levy myös eri paineasetelman ja vauhtipyörän. Kysy Tepolta lisätietoja.
Comment
-
Hei!
Tilasin tossa yhdeltä yksityiseltä juipilta rs4-asetelman ja 6-lapaisen setin, onko kokemuksia moisesta yhdistelmästä?
vauhtipyörä yks-massa mistä(mikä) suht edullisesti.
moottori tällä hetkellä irti ja atomeina:/ tarkoitus olisi rakentaa kone ensi kesäksi ja tehot haaveena 500-600hv,jos jollain on kokemuksia koneen rakentaneena vahvaksi ja kestäväksi niin olisin kiitollinen tiedoista mitä sinne kannattaa tunkea että kone kestää nuo tehot!
Comment
-
Joo nyt ei kysytty vielä hintaa vaan mikä pitäs tuon :D
-Southbend Stage IV extreem. Good for 815 ft/lbs
-ClutchMasters TD725 Twin Disc
Loballa ei ole 2 levystä kytkintä tällä hetkellä. Tulossa on 3kk kuluttua.
Dahlbäckiltä sanottiin että normi sintteri pitää heillä 780hv/980Nm autossa.
Comment
-
- Toivoisin, että toi SB extreem pitää mut ehkä pieni riski (saa eri materiaaleilla riippuen tarpeista). SB:n stage 3 600ft/lb pitää S4:n 2,4s fatsit hyvin.
- Toi vanha FX700 on paska ajaa vrt fx850, unoha se
- Tiltonin twin carboneista kuulunut kesto-ongelmia... Huonoimmillaan pari tuhatta mailia.
- minkälaista LOBAlta tulossa?
- jos haluut mikä varmasti pitää ota fx850
- jos haluut ettei rämise, kestoikää on ja pitää (mikäli pitää) ota SB extreem (eikä maksa maltaita jos sillä on mitään väliä)
Sanoisin, että US ft/lb on yhtä huuhaata kuin US whp.
Comment
-
Mikä kytkin tuolla Philip Kaessilla mahtaa olla?
http://audisrs.com/archive/loba-3l-h...__t_50013.html
Comment
-
En tiedä mikä kytkin niillä on tulossa kun eivät kertoneet.
Mutta jos voin veikata niin APRacingin kanssa varmaan tekevät yhteystyössä jonkun. Heiltähän ne jarrulevytjin Loballe tulee niin miksi ei kytkin.
Eli jos oon oikeessa niin varmaan samaa mitä okkimilla lojunut hyllyssä monta vuotta koeponnistettavana ;)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mikse Näytä viestiSB:n stage 3 600ft/lb pitää S4:n 2,4s fatsit hyvin.
Comment
-
Pitäs saada aikaiseksi ottaa referenssiveto hukkiksen paineilla niin olisi vertailupohjaa miten kulku muuttuu ahtojen myötä. Päivitellää sitten :)
Onko Janilla heitää mitään ETA:ta milloin vois olla tulossa Lobalta? Toivottavasti ois jotain eksoottisempaa levyvaihtoehtoa perus sintterin tilalla.
Tuossa yksi mielenkiintoinen kaksilevyinen vaihtoehto sachsilta. Onko tuo samaa sarjaa kuin Loban?
http://www.ccc-motorsport.de/shop/14...o-870nm-detail
Comment
-
Tuo on juurikin samaa sarjaa Loban kanssa.
Siis Loba ei lopettanut vaan Sachs lopetti, koska Loban myyntivolyymi oli heille
aivan liian pieni.
Alkuperäinen kirjoittaja Mikse Näytä viestiPitäs saada aikaiseksi ottaa referenssiveto hukkiksen paineilla niin olisi vertailupohjaa miten kulku muuttuu ahtojen myötä. Päivitellää sitten :)
Onko Janilla heitää mitään ETA:ta milloin vois olla tulossa Lobalta? Toivottavasti ois jotain eksoottisempaa levyvaihtoehtoa perus sintterin tilalla.
Tuossa yksi mielenkiintoinen kaksilevyinen vaihtoehto sachsilta. Onko tuo samaa sarjaa kuin Loban?
http://www.ccc-motorsport.de/shop/14...o-870nm-detail
Comment
-
Mulla olis kytkimen valinta tulossa eteen pikkuhiljaa niin tekeekö tällä mitään ?
http://www.loba-motorsport.com/shop/...kit-650nm?c=29
Rs6 palikoilla siis ässä tulossa... Ainakin näyttäs ton 650nm lupaavan et pitoja pitäs olla riittävästi.
Comment
-
Vaikka onkin hieman jo kulutettu aihe, niin jatkan tähän. Etsinnässä siis uusi kytkin S4 B5:seen, jossa RS6 ahtimet ym. "vaadittavat" modit eli liikutaan +500hv/+700nm luokassa. Tällä hetkellä käytössä RS4:sen orkkis kytkin joka ei pidä. Useimmilla ilmeisesti käytössä tuota RS4 +15% mallia joka on pitänyt hyvin, hakisin kuitenkin mielummin hieman ylimitoitettua kuin ehkä riittävää. Hyvät vinkit ja kokemukset tervetulleita.
Yhden vihjeen sainkin Silly Rabbitin Kytkinlevystä jota on yhdistetty RS4:sen asetelmaan, ilmeisen hyvällä menestyksellä. Tuo levyhän on siis Clutchnetin valmistetta jolta löytyy suhteellisen hyvä valikoima levyjä, mutta millaisia mahtaa olla nuo sintterit ajella?
Lobaltahan löytyisi myös kohtuullinen valikoima valmiita paketteja mutta ilmeisesti on myös esiintynyt niitä ongelmallisia kappaleita. Tosin olisivat ns. helppo ratkaisu kun ei tarvitsisi osista kasata ja tilailla ympäri maailmaa.
Comment
-
Orkkiksena minäkin tuon omani ostin,tosin en marmorilta, liekkö sitten viilattu linssiin!? Ei ole siis kyseessä mikään mister-auton tarjous kytkin. Mitähän mahtaa vaikuttaa esim. auton paino tuohon kytkimen rasittumiseen, tuo oma kun on n. pari sataa kiloa keskiverto ässää painavampi. Ja tarkennetaan vielä sen verran että normaali ajo kyllä hoituu mutta luistaa isommilla ahdoilla. Ja tankissa siis viinaa mutta liekkö se nyt kuitenkaan niin paljon vaikuttaa vääntöihin että menisi kipurajan yli?
Comment
-
No mulla painavin mahdollinen muoto ässästä eli luokkaa 1720 kg ilman kuskia.
Onko sulla tohon päälle jotain hifiä, vai miten painoa yli muiden ?
Kulunut kytkin luisti juuri noin, se reilu 100 ajettu :) Alkoi kerran yllättäen kunnon vedätyksen jälkeen luistamaan ja sitten luisti aina.
Comment
Comment