Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 kytkin - orkkis vai muu?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kyllä RS4 kytkin riittää. Jos paineasetelma on kunnossa, niin voi pelkän levynkin vaihtaa, mutta aika riskipeliä se on koska koskaan ei tiedä mitä sieltä löytyy. Lisäksi niistä katkeaa joskus rajoitinkynsiä, ja mitä vanhempi osa sitä todennäköisempää sen hajoaminen on. Painelaakeri ilman muuta vaihtoon.

    Comment


    • Lainataan threadia:

      B5 RiSa kytkinremontti edessä, löytyykö kotimaasta joltain toimittajalta tarpeelliset kilkkeet mitkä kestäisi mahdollisia pikku lisäkutitteluja ajomukavuutta pilaamatta?

      Comment


      • Pikkuviritystä kestää ihan se oem kytkin siellä, tai sit +15% rs4 kytkin..

        Tepolta tilaat billetin pyörän ja kytkimen siihen..
        Viimeksi muokannut Jesse87; 18.4.2018, 19:32.

        Comment


        • Kellään kokemusta Clutch Masterista?

          Comment


            Eikö löydy Sachs SRE tuotetta? Noi clutchmasterit ja muut on aina olleet vähän arpoja.

            Comment


              Itellä ja kaverilla 1.8T perässä Clutchmasters sintteri, hyvin on toimineet. Ei liene paras hinta laatu suhde, mutta ei valittamista. Onko niillä ollut laadussa heittoa?

              Comment


              • Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                Eikö löydy Sachs SRE tuotetta? Noi clutchmasterit ja muut on aina olleet vähän arpoja.
                Kovaa vauhtipyörää ei tunnu löytyvän helposti. Tosin ei ole clutch masterskaan vielä meiliin vastannut mutta luulis sen kokoiseksi toimijaksi että löytyy hyllystä.

                Comment


                  Parissa ässässä oli Clutch Masterin FX400 kytkin, ja se piti kyllä mutta oli todella lyhytikäinen.
                  Viimeksi muokannut okkim; 19.4.2018, 11:29. Perustelu: CM -> FX

                  Comment


                    Alkuperäinen kirjoittaja skeletorR Näytä viesti
                    Kovaa vauhtipyörää ei tunnu löytyvän helposti.
                    Eikös Blingfactoryltä saa melkein millaisen kovan vauhtiksen haluaa?

                    Comment


                    • Ei saa näköjään tällä hetkellä kun on työvoimapula/ruuhka..

                      Comment


                        http://ttvracing.com/
                        Tuolta saa vauhtipyörää ja hintakin pitäisi olla kohdillaan.

                        Comment


                          Ja lisää vaikka ei kotimaasta olekaan...: http://sidmotorsport.pl/pl/161-n

                          Muutamassa päivässä tuli kytkinpaketti tuolta...

                          Comment


                            Ja saksasta saa myös muutamilta pajoilta, esim CCC Motorsport, Don Octane, Dr. Drehmoment.

                            Comment


                              Myös ruotsista http://www.dli-teknik.se/

                              Velipojan S3:n kytkin setin tuolta tilasin, tuli 3:ssa työpäivässä.

                              Hinnat sitten taxfree ja kroonoreina.

                              CM:n kytkimistä neutraalia tai negatiivista kokemusta. Juurikin käyttöiästä, mikä yllättävän lyhyt.

                              Edit: Blingfactoryllä ei ole tällä hetkellä autopuolen osille koneistajaa/piirtäjää. Mänkee joku sinne töihin niin saahan kotimaisia tuotteita :)
                              Viimeksi muokannut Carbin; 19.4.2018, 12:54. Perustelu: Lisäys

                              Comment


                              • Alkuperäinen kirjoittaja Mikse Näytä viesti
                                http://ttvracing.com/
                                Tuolta saa vauhtipyörää ja hintakin pitäisi olla kohdillaan.
                                Lähetin vielä meiliä tonne TTV:lle jos niillä olisi koko pakettia, muussa tapauksessa taidan painaa enteriä Clutch Mastersin puoleen ja tilata FX350:sen vauhtipyörän kera. Niillä tuntui ainakin asiakaspalvelu toimivan hienosti ja tavaraa hyllyssä.

                                EDIT: jos ei ois nyt näin hätäistä aikataulua saada romu liikenteeseen, voisin itse painaa maailmaan sen vauhtipyörän.
                                Viimeksi muokannut skeletorR; 20.4.2018, 21:01.

                                Comment


                                • Jos on hoppu niin voisin ehkä auttaa. Mulla on TTV lätty varastossa. Se on biturbo asetelmalle

                                  Comment


                                    Laitellaan tänne niin ei tule projekti puolen topikkiin turhaan ot:ta

                                    Kun ei äly pelannu aikasemmin kesällä tuossa kytkin asiassa niin piti palata mittapöydän ääreen. Aikaisemmin kun kytkimen vaihdot ollu tyyliä osat kiinni ja ajamaan. Nyt kun tuli tuo 2-levy setti hommattua ja ne kun ei ole auto kohtaisia vaan pitää sovittaa autoon käymään. Toki vauhtipyörän tekijällä on kanssa oltava homma näpissään.

                                    DLI-teknikiltä tuli cromovauhtis, kiinteällä triggeri- ja startin hammaskehällä.
                                    http://www.dli-teknik.se/index.php?s...=15285&lang=en

                                    Ja tilasin suoraan sachsilta tähän RCS200 sarjan kytkimen, 2-levyisenä ja orgaanisilla 7,8mm levyillä. 092 boorilla, eli 23x3,14, menee 01E laatikkoon.
                                    https://www.sachsperformance.com/en/...00-n-o7-8-s-49

                                    Kesän nuo seisoa hallin pöydällä ja muutaman kerran mietin mites tuo polkimen liike sattuu. Liikettä pitää rajoittaa koska Sachs ilmoittaa max kynsien sallituksi liikkeelle 6mm. No siihen pitää rakentaa stoppari kytkinpolkimeen. En vielä tätä ole tehnyt.
                                    Sitten piti vielä miettiä osuuko kynsien puristuskorkeus kohdalleen. Tuli hätäpäissään jo myytyä vanha vakio tyyppinen setti enkä tajunnut siitä oottaa mitään mittoja. Onneksi paikallisessa harraste porukassa oli jätetty vanhoja osia vielä hyllyyn homehtumaan ja eilen sitten mittailin vakio setistä tuon kynsi koron.

                                    Vakiossa on kynsikorkeus kampuran pinnasta 93mm +-1mm.
                                    Ja DLI vauhtis + rcs200 astelma 83mm.
                                    Eli 10mm korotus pitää laittaa että ottaa poljin samassa kohtaa.
                                    Sachsilta saa noihin paineasetelmiin release ring nimellä shimmi holkkeja, minkä tarkoitus on myös säästää asetelman kynsien ja painelaakerin kulumista. Kun käytössä on vakio tyyppinen tasapintainen painelaakeri. Tähän tuli lisähuomiona ettei tuo 10mm shimmi riitä, koska kytkin haarukka ottaa asetelman reunaan kiinni. Eli todellinen shimmin korkeus on luokkaa 25mm. Vaihtoehtoisesti pitää painelaakeriin sorvata korokeholkki jotta sopivan välyksen saa asetelman ja haarulan väliin.

                                    Toivottavasti tämä auttaa muitakin vastaavassa tilanteessa, kaikkillahan on uusissa asioissa vissiin joskus eka kerta?
                                    Attached Files
                                    Viimeksi muokannut Carbin; 24.1.2019, 22:24. Perustelu: Jälkiviisautta

                                    Comment


                                    • Paljonko ton setin nyt pitäs sitte kestää nm?
                                      Vastaus onki tuolla linkin takana.. pitäisköhän sitä itekki vielä vaihtaa kytkin, eipä olis ainakaa pelkoa siitä että lähtis luistamaan.. ja kestää varmaa vähä pidemmälle kun tuo rs4(+15%)

                                      Comment


                                        Don octanelta tulee suoraan sopivalla korkeudella oleva paketti, ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin laittaa kiinni ja rajoittaa kytkimen liike.

                                        Ja tilasin suoraan sachsilta
                                        Tuo ei muuten tarkoita sitä että tuo verkkokauppa on tehtaan pulju. Se on vaan sopivasti nimetty noin, mutta se on vaan joku firma jolla on tuollainen nimi.

                                        Comment


                                          No tuohon en ota kantaa kun en saksalaisten pörssiyhtiöiden taustoja tiedä. S-performance lukee kuitissa ja kaikki logot verkkosivuja ja paketteja myöten on saman linjauksen mukaista. Luvattu väännönkesto 1122nm mutta lähinnä nyt haluan itse ainakin kokeilla miltä tuollainen monilevy massakiekoilla tuntuu käytännössä. Itse kallituin dli:n koska sieltä on omassa tuttavapiirissä positiivistä palautetta tullut aikaisemmin. Mutta jokaisellahan on oma ”lähi-siwa”

                                          Comment


                                          • Taannoisesta keskustelusta Clutchmasteriin liittyen, FX350 on ainakin noin kolmen tuhannen kilometrin verran tuntunut hyvin pelittävän. Vähän totuttelua vaatii ainoastaan liikkeelle lähdön kanssa.

                                            Comment


                                              Kokemuksia pitävistä kytkinlevyistä? Tarkoitus nyt talven mittaan rakentaa moottori, josta saisi hiukan voimaa ulos. Monella tuntuu pitävän vakio Rs4 kytkinpaketti yllättävänkin hyvin, jopa 800nm vääntöjä. Itseltäni myös sellainen löytyy, kiinteän vauhtipyörän kanssa. Kytkinlevy tekisi mieli päivittää kuitenkin pitävempään malliin ja vaihtoehtoja maailmalta kyllä löytyy. Esim. Sasch perfomance massalevyä saisi, mikä varmasti käyttöystävällinen. Sitten tietysti erilaisia sintterlevyjä löytyy 4-9 lapaisena, jousitettuna tai ilman. Kytkimen saisi mitoittaa 800-900nm väännölle.

                                              Kertokaa kokemuksia. Tässä pari kytkinlevyä mitkä ainakin kiinnostaa:
                                              https://www.sachsperformance.com/en/...ch-disc-001707

                                              https://www.lfx-tuning.de/p/2-7-bitu...sionsgedaempft

                                              Comment


                                                Sintterilevy kuluu paljon nopeammin kuin orgaaninen. Minulla on vakio RS4 kytkin ja se kestää ~900Nm jos ei hulluttele ja ota paikaltaanlähtöjä flatshiftillä.

                                                Tuo on hyvä paketti: https://www.sachsperformance.com/en/...5-3000951164-s
                                                En tiedä mitä hyötyä sitten saisi jos siihen laittaisi tuon sinun linkkaaman jousittamattoman levyn, se ehkä kiinnostaisi itseä jos/kun vaihdan kytkimen.

                                                Comment


                                                  Orgaaninen ehdottomasti ennemmin kuin sintteri. Uskomattomasti tuo alkuperäinen RS4 kytkin kyllä pitää sitten.. Tarkoitus silti levy vaihtaa ihan testimielessäkin ja ei kai se huonommaksikaan voi mennä, ainakaan pidon osalta. Olikos muita "pitävemmän" massalevyn valmistajia kuin Sachs?

                                                  Ihmetystä myös aiheuttaa, että Sachs tarjoaa eri orgaanilevyä S4 kuin RS4? S4 kiinteä ja RS4 jousitettua. Kitkapinnat myös erilaiset.

                                                  Comment


                                                    Joo, RS4 asetelma on kyllä jämy. Mulla oli semmosen kaverina SRE massalevy ja hyvin se ainakin pelitti. SAC mekanismi vaatii mun käsittääkseni tietynlaiset jouset levyyn, että se toimii oikein. Näin ainakin National clutch UK firman myyjä tiesi kertoa. Mulla tuo ei tosin ollut V6:n perässä vaan 1.8T:ssä.

                                                    Comment


                                                      En tiedä mihin tuo väite perustuu että levyssä pitäisi olla jotain tietynlaisia jousia. Eihän se SAC tee mitään muuta kuin säätyy suhteessa levyn paksuuteen. Ei jousilla siinä ole mitään tekemistä.

                                                      Ihmetystä myös aiheuttaa, että Sachs tarjoaa eri orgaanilevyä S4 kuin RS4? S4 kiinteä ja RS4 jousitettua. Kitkapinnat myös erilaiset.
                                                      Joskus valmistajat tarjoaa erilaisia osia ässään /Risaan, vaikka kummatkin käy ristiin. En tiedä miksi, ehkä tehoerojen takia.

                                                      Comment


                                                        Jos meinaa ajella rs4 kytkimen äärirajoilla eli +800 nm koko ajan niin siinä on riskinä asetelman kynsien hajoaminen. Itsellä noin kävi pari kertaa, meni samalla palasien mukana rpm antturi rikki jne.

                                                        Comment


                                                          Niin tai ei kynsien, vaan niiden liuskojen jotka on siinä ulkokehällä estämässä paineasetelman kitkapinnan kääntymistä. Tuo oli kyllä päässyt unohtumaan että sellainen riski siinä on :)

                                                          Comment


                                                            Juu just ne, sillä itse kytkinlevy piti enemmän kuin kuori kesti, näin kävi useasti.

                                                            Comment


                                                              Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                                                              En tiedä mihin tuo väite perustuu että levyssä pitäisi olla jotain tietynlaisia jousia. Eihän se SAC tee mitään muuta kuin säätyy suhteessa levyn paksuuteen. Ei jousilla siinä ole mitään tekemistä.
                                                              En mäkään tiedä, ostin stten vaan sitä, mitä neuvottiin. Hyvin se valittu tuote ainakin toimi. Silloin vain tuli se puheeksi, että mitä tahansa keskiosaa ei sopisi käyttää tuon kytkimen kanssa. En sitten kysellyt sen enempää.
                                                              Viimeksi muokannut JM; 23.11.2023, 19:06.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X