Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmastointi halvaannuttaa koko pelin....

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ilmastointi halvaannuttaa koko pelin....

    eli on ollut noita kulkuongelmia. Auto ei meinaa jaksaa lähteä liikkkeelle lainkaan, vie kaupungissa älyttömästi bensaa jne.Syy taisi selvitä; ILMASTOINTI , tarkemmin sen kompura pitää kammottavaa elämää. Kuin metallivasaralla naputettaisiin kierrosten mukaan. Ilmastointi päällä auto ei jaksa kulkea läheskään normaalisti, ja moottorin ääni muuttuu karkeaksi, ikäänkuin sytytys olisi pielessä.
    Teoria: nakutustunnistin reagoi kompuran naputukseen ja säätää ennakkoa pieleen.
    Onko moisessa ajatelmassa tolkkua, ilmastointi pois päältä peli kulkee AIVAN eri tavalla...

    #2
    Veikkaisin että kompura siellä vaan on aivan p*skana ja jarruttaa konetta. Enpä oikein usko että se antaisi lohkoon sellaisia värähtelyitä että ECU tulkitsisi sitä nakutukseski.

    Comment


    • #3
      ok, any way rikkihän se joka tapauksessa tuo kompura on. Ajelen toistaiseksi ilman, talvikin tulee. Täytyy etsiä haulla jotain tuon korjaamisesta. Korjataanko noita, vai pelkästään vaihdetaan... ?(kompuroita...)

      Comment


        #4
        Jos se noin pahasti on rikki mitä kuulostaa niin ei korjata. Itse purin oman "uuden" kompuran ja katsoin mitä se on syönyt, ja vaihdoin sinne uuden akselitiivisteen. Muut osat sinne on niin kalliita ettei kannata korjata vaan ostaa ennemmin uusi.

        Täällä vähän kuvia sisälmyksistä jos kiinnostaa: http://www.valitalo.org/compressor.htm

        Comment


        • #5
          Ei ehkä ole hyvä väkisin pyörittää kompuraa. Jos se leikkaa kiinni, magneettikytkin vi mennä mukana ja hihna. Ehkä on parempi, että antaa pyöriä vapaana.

          Comment


          • #6
            joo en enää pidä päällä, ollenkaan. harmi kun on samassa hihnassa kaikki, eikä saa kokonaan pois. Onko kellään tässä yhteydessä kokemusta, mistä uusi? Kerhon kautta vai onko kenties sillälailla geneerinen osa , että olisi käytössä eri merkeissä...?

            Comment


            • #7
              Vapaana se pyörii vaikka maailman tappiin, niin kauan kuin laakeri kestää.
              Kompura lienee osanumerolla 4A0 260 805AH. Useimmissa tuonikäisissä satasissa, kasikympeissä, A6:ssa, coupessa jne.
              Löytyy ainakin www.autoteile.cc :n luettelosta hintaan 564,34?.

              Comment


              • #8
                melko kallis, muttei sentän aivan tolkuton..
                Kävin näyttämässä pajallakin ja sanoivat että vaihtavat jos tuon osat, mutta sanoivat että höyrystin pitäisi myös vaihtaa. Sitä ei tutkittu mitenkään, mutta sanoivat että se tehdään siinä aina samalla.... miksiköhän näin...?

                Comment


                • #9
                  Kuivaimen vaihtoa suositellaan, jos järjestelmä on ollut avoin kymmenisen minuuttia. Kuivain erottaa järjestelmän sisään kondensoituneen veden ja käsittääkseni se sisältää jotain silikageelin tapaista ainetta, mitä on noissa pienissä pussukoissa, esim. elektroniikkalaitteitten mukana.

                  Comment


                  • #10
                    kiitos, selkis sekin! aika "yysssin" (särkyneellä äänellä) olisi tuon keksinnön kanssa ilman foorumia...:)

                    Comment

                    Working...
                    X