Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lambda anturi Audi A6 1.8T vm 2000 AWT

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lambda anturi Audi A6 1.8T vm 2000 AWT

    Moi,

    Mikä on vikana kun VAG COM herjaa
    17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Open Circuit
    P1116 - 35-00 - -

    Otin piuhan irti tuosta jäähdytys säiliön alta ja mittalin 3-4 pinnin vastusta joka oli 3.9 ohm:ia, joten toi näyttäisi olevan OK. Seurasin alla olevaa ohjetta
    ja sain kaikki luvut oikein...


    1.) heater is connected between terminals 1 & 2. AUG & AWM use 6-pin connector, heater is connected between terminals 3 & 4 (in the middle of the 6). The resistance (cold) should be between 2.5 and 10 ohms. If not, replace oxygen sensor.

    2) If resistance is good, measure voltage from ECM on harness connector, same pins. With engine idling, you should see battery voltage, or oscillating voltage between 0 and battery voltage (the ECM switches the ground circuit on and off to modulate the heater power).

    3) If no voltage is seen, you can check for voltage between terminal 1 (or 3) and engine ground. You should see constant battery voltage; if not, check fuse 34 (but I suspect you'd see other codes).

    Tuossa liitimessä on 5 johtoa,
    1- musta
    2- tyhjä
    3- harmaa
    4- valkoinen
    5- keltainen
    6- punainen

    3-4 välillä löytyy toi 3.9 Ohmia ja 3-4 välillä löytyy myöskin toi 10-13 voltttia kun auto on käynnissä.

    Onko kellään tietoa mitä noi muut värit on ja mitä pitäisi olla niiden arvot joko voltteina tai ohmeina ?
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 7.6.2012, 22:57. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

    #2
    Onko alkuperäinen, kuinka paljon ajettu lambda?
    Bosch?

    Comment


    • #3
      Muistaakseni on alkuperäinen, autolla on ajettu n. 188tkm
      Tsekkaan vielä jos löytyy joku tarkempi koodi anturista.

      Comment


        #4
        Vaihda sitten suosiolla uusi, kulutusosa.

        Comment


        • #5
          Näyttäisi Boschilta löytyvän ainakin tuotekoodilla 27703, hintaan 123,00€.

          Comment


          • #6
            Nyt kaivattas apua. Vikakoodia mailfunction in circuit ja lambdan lämmityksestä herjaa. Kokeiltu nyt kolmella eri lambdalla joista kaksi uusia bosch. Mittasin noi ohmit ja voltit, ne on ok. On liittimiä auottu ja rasvailtu ei apua. Kertokaas mitä kokeilen seuraavaks.

            Comment


            • #7
              Ongelma on vieläkin ratkaisematta.

              Comment


              • #8
                Ei kai tuossa enää ole jäljellä kuin se että seuraat siitä lambdan liittimestä johtoja ecu:lle päin jos joku niistä olisi poikki? - Toinen vaihtoehto lienee se että ecu:ssa on jotain vikaa?

                Ecun liittimet kannattaa katsoa myös läpi.

                Lambdan nastat/värit ecun päässä ovat autodatan mukaan seuraavat (a6, 2000, 1.8t awt - HUOM! ei välttämättä kaikissa):

                5, punainen/musta johto - Lambdan johto, valkoinen
                52, violetti/vihreä johto - Lambdan johto, musta
                70, valkoinen johto - Lambdan johto, musta
                71, violetti/keltainen johto - Lambdan johto, vihreä

                Oletan että auto lähtee käyntiin? - jos ei, tarkista sulake F34 (tai muu)?

                Comment

                Working...
                X