Moi,
Mikä on vikana kun VAG COM herjaa
17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Open Circuit
P1116 - 35-00 - -
Otin piuhan irti tuosta jäähdytys säiliön alta ja mittalin 3-4 pinnin vastusta joka oli 3.9 ohm:ia, joten toi näyttäisi olevan OK. Seurasin alla olevaa ohjetta
ja sain kaikki luvut oikein...
1.) heater is connected between terminals 1 & 2. AUG & AWM use 6-pin connector, heater is connected between terminals 3 & 4 (in the middle of the 6). The resistance (cold) should be between 2.5 and 10 ohms. If not, replace oxygen sensor.
2) If resistance is good, measure voltage from ECM on harness connector, same pins. With engine idling, you should see battery voltage, or oscillating voltage between 0 and battery voltage (the ECM switches the ground circuit on and off to modulate the heater power).
3) If no voltage is seen, you can check for voltage between terminal 1 (or 3) and engine ground. You should see constant battery voltage; if not, check fuse 34 (but I suspect you'd see other codes).
Tuossa liitimessä on 5 johtoa,
1- musta
2- tyhjä
3- harmaa
4- valkoinen
5- keltainen
6- punainen
3-4 välillä löytyy toi 3.9 Ohmia ja 3-4 välillä löytyy myöskin toi 10-13 voltttia kun auto on käynnissä.
Onko kellään tietoa mitä noi muut värit on ja mitä pitäisi olla niiden arvot joko voltteina tai ohmeina ?
Mikä on vikana kun VAG COM herjaa
17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Open Circuit
P1116 - 35-00 - -
Otin piuhan irti tuosta jäähdytys säiliön alta ja mittalin 3-4 pinnin vastusta joka oli 3.9 ohm:ia, joten toi näyttäisi olevan OK. Seurasin alla olevaa ohjetta
ja sain kaikki luvut oikein...
1.) heater is connected between terminals 1 & 2. AUG & AWM use 6-pin connector, heater is connected between terminals 3 & 4 (in the middle of the 6). The resistance (cold) should be between 2.5 and 10 ohms. If not, replace oxygen sensor.
2) If resistance is good, measure voltage from ECM on harness connector, same pins. With engine idling, you should see battery voltage, or oscillating voltage between 0 and battery voltage (the ECM switches the ground circuit on and off to modulate the heater power).
3) If no voltage is seen, you can check for voltage between terminal 1 (or 3) and engine ground. You should see constant battery voltage; if not, check fuse 34 (but I suspect you'd see other codes).
Tuossa liitimessä on 5 johtoa,
1- musta
2- tyhjä
3- harmaa
4- valkoinen
5- keltainen
6- punainen
3-4 välillä löytyy toi 3.9 Ohmia ja 3-4 välillä löytyy myöskin toi 10-13 voltttia kun auto on käynnissä.
Onko kellään tietoa mitä noi muut värit on ja mitä pitäisi olla niiden arvot joko voltteina tai ohmeina ?
Comment