Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.6 v6 sammahtaa lämmetessään?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.6 v6 sammahtaa lämmetessään?

    Hieman omituinen vika on nyt tässä kikkulassa auto on -94 100 2.6Q ja tekee semmosta kun lähtee kylmällä koneella ajamaan niin pelaa ok siihen asti kunnes lämmöt nousee hieman yli 50asteen. Siinä vaiheessa alkaa puutumaan ja röpöttämään ja sammuu, tästä kun herkuttelee käyntiin osakaasulla niin kappas pelaa taas ok. Välillä kuumanakin tyhjäkäynti seilaa vähän ja saattaa antaa jonkun yksittäisen nykäyksen. Ja mikä parasta tämä rutiini toistuu nykysellään aina töistä lähtiessä! Mutta ei aamulla töihin mennessä..Eikö tää helvetin laite halua mennä kotia vai mikä tässä maksaa! Nolottaa töistä lähtiessään kyttäillä lämpömittaria ja alkaa katselemaan sopivaa rakoa tienposkesta missä käydä sahaamassa taas käyntiin..

    Tehtyjä tarkistuksia.
    -imuilmavuodot
    -puolat mitattu
    -lambdat ja niiden lämmitykset mitattu
    -veden lämpö ja imuilman lämpö anturit mitattu
    -tulpanjohdot tarkasteltu
    -bensa pumpun rele tarkasteltu

    ja alle 5000km sitten vaihdettu bensan suodatin, tulpat, ilmanputsari

    Mulla ois tietokoneella VAG-COM mutta ei testi kaapelia, missäs näissä on testipistoke ja mistä ootte tilannu kaapeita. tuskin tässä obd pistoketta on?

  • #2
    Ota lämpötila-anturin johto irti ja ajele sillä. Jos toimii kohtuu ok, niin sitten vika anturissa. Irti ollessa ECU käyttää muistaakseni lämpöjä 20C käynnistyksessä ja parin minuutin jälkeen 80C. Eli tuollaset kohtuu ok perusarvot, jos oikeista ei tietoja. Tästä jää vikakoodi, mutta ei ole vakavaa vaikkei nollaisi (nollata voi pitämällä akkua n. 10min irti, jos VAG-COM:a et saa pelaamaan).

    Tuossa vanhassa taitaa olla pistoke se kaksiosainen ja löytyy konepellin alta ECU laatikon kannen alta.

    Comment


    • #3
      Joo täytyy kokeilla, kuumana anturista irtoaa oikeat ohmit mutta voihan se lämmetessään antaa väärää infoa.

      Comment


      • #4
        pari kertaa tullut ajettua lämpöanturin piuha irrallaan ja pätkimistä ei oo ollu. tosin kuumana starttuuttaa aika pitkään mutta kuulunee asiaan jos anturistä ei oo hajuakaan.

        Comment


        • #5
          Sitten voipi anturia vaihdella. Hellan anturia saa vähän päälle 30 euron hintaan. Muut tarvikkeet ei niin merkittävästi edullisempia, että laadusta kannattaa tinkiä.

          Comment

          Working...
          X