Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Luulin että kaikki Quattrot on 132Kw koneella varustettu, mutta kun nyt olen etsinyt A4 avant TQ niin olen törmännyt 110Kw:siinkin.
Mitä eroja autoissa muuten on?
Kokemuksia käytöstä?
B5 korista A4:sta on ollut saatavilla vain 110 ja 132 kW:n koneilla (jos puhutaan pelkistä 1.8T-koneista).
132 kW:n konetta kutsutaan useasti 1.8Ts:ksi ja takaluukussa oleva T-kirjain on tällöin punainen (ainakin yhdysvalloissa myydyissä autoissa). Muistaakseni konevaihtoehto tuli markkinoille joskus vuoden 99 aikoihin, olisiko faceliftin yhteydessä?
132 kW koneessa on vääntöä 25 Nm enemmän kuin 110 kW koneessa, tosin huippuvääntö alkaa vasta 2000 kierroksen kohdalla, kun 110 kW koneen 210 Nm maksimivääntö on jo 1750 kierroksesta ylöspäin.
Mutu: Jos on ameriikan varusteilla löytyy herkut, mutta ajovalot eivät läpäise katsastusta. Erilainen valokuvio ? YK-kavereiden kertomana aikoinaan, hommasivat jenkeistä autoja.
Joo, kyllä niissä on erilaiset ajovalot. Sitä en tiedä pitääkö ne vaihtaa Suomessa. Nuo Jenkkien valot on sellaiset että ne valaisee enemmän ylös, että tien yllä olevan liikennemerkit näkyy. Tiedä sitten häikäiseekö ne pahasti. Ainakin ne on huonommat, ja ne vaihtelevat eurovaloja autoihinsa...
Omasta kokemuksesta voin kertoa sen että tuontiautona amerikanvientimallia ei saa suomeen rekisteriin koska siinä ei ole EU-tyyppihyväksyntää ellei tuo muuttoautona
Auto on tuotu 2003 muuttoautona suomeen.
Kaikki herkut löytyy paitsi penkinlämmittimet (Floridasta...),
nahkapulkat on vaan niin pirun viileät ilman grillejä.
Mistä 7kW puuttuminen johtuu? Onko jenkeillä tiukemmat päästönormit kuin euro alueella?
Lueskelin s4 että niiden vähemmät tehot johtuisivat huonompilaatuisesta bensasta.
Etuvalot ja varsinkin vilkut on aivan erinäköiset kun suomiautoissa.
Mitä pitäisi autokaupoissa erityisesti osata ottaa huomioon usa versioista?
Tosin auto on jo kolmen vuoden ajan huollettu suomessa merkkiliikkeessä ja viat luettu moneen kertaan ja mitään erikoista ei ole ilmaantunut. Tosin quatro on syönyt takajarrupaloja aikapaljon = vuosittain alle 30tkm ajoilla.
Ei sinun enään tarvitse ottaa mitään huomioon jos auto on jo suomen kilvissä. Sitä vain ei saa enään rekisteröityä toiseen maahan. Mutta sehän sinulla ei ole mielessä
Comment