Tein sitten uuden topikin, vaikka näitä täällä taitaa olla jo ennestään. Joku ylläpidosta voisi varmaan siirtää tähän ketjuun tuossa aiemmassa kirjoittamani omaan hall-ongelmaan viittaavat viestit ja niiden vastaukset. Tuli silloin lainattua sitä kun kaivelin searchillä hall-juttuja ja poimin uusimman lähinnä sopivan. Mutta asiaan.
Oireet: Alkoivat tietenkin perjantaina. Kylmänä käynnistyy, käy hyvin kylmänä ja lämpimänä, lämpimänä ei käynnisty avaimesta, mäkilähdöllä kylä lähtee (ja Mr Murphy on kuvassa tietenkin mukana, parin päivän aikana sammutin auton valoissa tms. kolme kertaa kun aiemman ajohistorian aikana se on tapahtunut kerran). Toi Ässä on sitten aivan helvetin raskas työntää pieneenkin ylämäkeen, olis pitänyt olla joku Suonenvirta kyydissä tuon viikonlopun.
Vikakoodia en nyt muista, mutta tekstinä: Hall-geber (G40), mechanical malfunction, intermittent (kiitos Teppo). Mulla on tietenkin se alkusarjan AAN, jossa on hall siellä jakajan jäänteessä. VAG-hinta osalle 034 905 215 B on 326 euroa.
Oli kiire saada auto kuntoon ja Autosähkö ja Dieselhuolto Häkkiseltä löytyi aikaa heti maanantaina. Lupasivat tutkia aluksi olisiko vika mahdollisesti johdoissa (jotka tuntuivat melkoisen kovilta) ja olisiko mahdollista vaihtaa pelkkä anturi eikä koko jakajaboksia. No, anturi oli viallinen (sinänsä huono tuuri, anturi on Saksassa vaihdettu 50 tkm ja kaksi vuotta sitten, ainakin paperien mukaan) ja lupasivat sovitella sinne yleismallin hallin (Bosch-koodi ymmärtääkseni 1231324294), sillä hintaa mun laskussa 117 euroa.
Koko roska asennuksineen 316 euroa, säästin siis kahvin ja konjakin verran tuohon VAG-osahintaan verrattuna. No, mulla kun ei ole tilaa eikä työkalujakaan ja taidotkin on vähän niin ja näin, tuo oli selvästi parempi vaihtoehto. Täällä kun on kuitenkin noita tsi-miehiä enemmänkin samoin kuin urÄssiä, niin vinkiksi: Itse tekemällä tuosta selvinnee siis reilulla satasella.
Oireet: Alkoivat tietenkin perjantaina. Kylmänä käynnistyy, käy hyvin kylmänä ja lämpimänä, lämpimänä ei käynnisty avaimesta, mäkilähdöllä kylä lähtee (ja Mr Murphy on kuvassa tietenkin mukana, parin päivän aikana sammutin auton valoissa tms. kolme kertaa kun aiemman ajohistorian aikana se on tapahtunut kerran). Toi Ässä on sitten aivan helvetin raskas työntää pieneenkin ylämäkeen, olis pitänyt olla joku Suonenvirta kyydissä tuon viikonlopun.
Vikakoodia en nyt muista, mutta tekstinä: Hall-geber (G40), mechanical malfunction, intermittent (kiitos Teppo). Mulla on tietenkin se alkusarjan AAN, jossa on hall siellä jakajan jäänteessä. VAG-hinta osalle 034 905 215 B on 326 euroa.
Oli kiire saada auto kuntoon ja Autosähkö ja Dieselhuolto Häkkiseltä löytyi aikaa heti maanantaina. Lupasivat tutkia aluksi olisiko vika mahdollisesti johdoissa (jotka tuntuivat melkoisen kovilta) ja olisiko mahdollista vaihtaa pelkkä anturi eikä koko jakajaboksia. No, anturi oli viallinen (sinänsä huono tuuri, anturi on Saksassa vaihdettu 50 tkm ja kaksi vuotta sitten, ainakin paperien mukaan) ja lupasivat sovitella sinne yleismallin hallin (Bosch-koodi ymmärtääkseni 1231324294), sillä hintaa mun laskussa 117 euroa.
Koko roska asennuksineen 316 euroa, säästin siis kahvin ja konjakin verran tuohon VAG-osahintaan verrattuna. No, mulla kun ei ole tilaa eikä työkalujakaan ja taidotkin on vähän niin ja näin, tuo oli selvästi parempi vaihtoehto. Täällä kun on kuitenkin noita tsi-miehiä enemmänkin samoin kuin urÄssiä, niin vinkiksi: Itse tekemällä tuosta selvinnee siis reilulla satasella.
Comment