Noniin, ne ketkä ei tiedä, niin kerron lyhyesti mitä oon sooloillut ja mitä on käynyt jne jne jne ja silleen.
Kuitenkin, ostin jereltä hänen 200tq:nsa moottorin (mc1:sen) ja asensin sen oman KV:n tilalle, homma meni näppäristi siihen asti, kunnes auto piti käynnistää/lähteä ajamaan.
Auto ei meinaan kiertänyt yli 2700rpm, vikaa haettiin hieman sieltä/täältä ilman 100% varmuutta mistä lähtisi hakemaan vikaa, katsottiin jako kohilleen, sytkäjärjestystä, suuttimia, megaa jne jne, mutta mistään ei mitään "varmaa" löytynyt. Viime lauantain jälkeen auto ei enää käynnistynyt sitten ollenkaan, ja tänään koneistajalta hain painemittarin lainaan, jotta saadaan mitattua puristuspaineet sylintereistä, jännitys tiivistyy kun ykköseen pyöritetään mittari, ja käydään sahaamassa hieman. 5 pyöritystä koneesta ja tarkistus, 0 bar oli tulos. Siinä sitten mietittiin, että mikä ----- nyt on? Siinä muistinkin samalla, että kaasuläppähän pitää olla auki kun mitataan paineita, noh. siirryimme sylinteriin nro 2. Kaasuläppä auki ja sahaamaan, tulos näytti 8bar. Siitä sitten hieman paremmilla odotuksilla takasin ykkösen kimppuun. Ruuvattiin mittari taas kiinni, ja sahaamaan, tällä kertaa kaasuläppä auki :). Tulos 0bar, mitattiin vielä muut sylinterit ja jokaisesta tuli jotain välillä 7bar-11bar. Joten nyt onkin jännäkakka housussa, mitä huomenna löytyy kun puretaan kansi irti. Onko kansipahvipalanut? Kenties vain venttiilit jumissa? Männässä reikä? Vai mitä.
"Pikkuvikoja, helppo korjata!"
Onko teillä jotain veikkauksia? Se on varma, että mulla ei tuo kone ole käynyt KERTAAKAAN kaikilla viidellä pytyllä, mutta kuitenkin moottori on toimivana irroitettu kompostista, ja konetta ei avattu tai tehty mitään muutakaan, niin mistä kaikki on lähtöisin? Öljynpainetta kuitenkin on ollut. (uuden mittarin kun vaihto, niin alkoi näyttämään jotain muutakin kuin sitä 5bar pelkillä virtojen ollessa päällä)
Pidetään ihmiset jännityksessä huomiseen asti!
Kuitenkin, ostin jereltä hänen 200tq:nsa moottorin (mc1:sen) ja asensin sen oman KV:n tilalle, homma meni näppäristi siihen asti, kunnes auto piti käynnistää/lähteä ajamaan.
Auto ei meinaan kiertänyt yli 2700rpm, vikaa haettiin hieman sieltä/täältä ilman 100% varmuutta mistä lähtisi hakemaan vikaa, katsottiin jako kohilleen, sytkäjärjestystä, suuttimia, megaa jne jne, mutta mistään ei mitään "varmaa" löytynyt. Viime lauantain jälkeen auto ei enää käynnistynyt sitten ollenkaan, ja tänään koneistajalta hain painemittarin lainaan, jotta saadaan mitattua puristuspaineet sylintereistä, jännitys tiivistyy kun ykköseen pyöritetään mittari, ja käydään sahaamassa hieman. 5 pyöritystä koneesta ja tarkistus, 0 bar oli tulos. Siinä sitten mietittiin, että mikä ----- nyt on? Siinä muistinkin samalla, että kaasuläppähän pitää olla auki kun mitataan paineita, noh. siirryimme sylinteriin nro 2. Kaasuläppä auki ja sahaamaan, tulos näytti 8bar. Siitä sitten hieman paremmilla odotuksilla takasin ykkösen kimppuun. Ruuvattiin mittari taas kiinni, ja sahaamaan, tällä kertaa kaasuläppä auki :). Tulos 0bar, mitattiin vielä muut sylinterit ja jokaisesta tuli jotain välillä 7bar-11bar. Joten nyt onkin jännäkakka housussa, mitä huomenna löytyy kun puretaan kansi irti. Onko kansipahvipalanut? Kenties vain venttiilit jumissa? Männässä reikä? Vai mitä.
"Pikkuvikoja, helppo korjata!"
Onko teillä jotain veikkauksia? Se on varma, että mulla ei tuo kone ole käynyt KERTAAKAAN kaikilla viidellä pytyllä, mutta kuitenkin moottori on toimivana irroitettu kompostista, ja konetta ei avattu tai tehty mitään muutakaan, niin mistä kaikki on lähtöisin? Öljynpainetta kuitenkin on ollut. (uuden mittarin kun vaihto, niin alkoi näyttämään jotain muutakin kuin sitä 5bar pelkillä virtojen ollessa päällä)
Pidetään ihmiset jännityksessä huomiseen asti!
Comment