Pari viikkoa sitten vaihdoin 80 1,8s -89 jakopäänhihnan. Virranjakajan sytytys 1 pytyn kohdalle. Nokka-akselin hihnapyörän merkki kuskinpuoleiseen kannen yläreunaan. Väliakselin ja kampiakselin hihnapyörän merkit sattuvat silloin kohdikkain. Kampiakselin hihnapyörää joutuu muovikoteloiden purkamisen jälkeen käyttämään paikallaan väliaikaisesti ajoituksen merkkien tarkistamiseksi.
Eipä tullut otettua digikameralla kuvia. Nyt olisi ollut tarpeen
Penalla oli ihan pätevä ohje jolla pitäisi pärjätä. Selvennän sen verran että apuakselin merkki (piste! ei se OT) tapaa etuhihnapyörän merkin vasemmalla puolella ja nokkapyörän merkki tapaa olla takapuolella eli vaikeasti nähtävissä jos hihnakotelon ylä/takapala on kiinni.
Nokkapyörässä voi olla myös OT merkki jonka pitäisi sojottaa about ylöspäin ja apuakselin OT merkki johonkin yläoikealle omituiseen paikkaan.
Jos nokka-akselin hihnapyörän ulkopinnassa(etupuolella) on ajoitusmerkki, niin sille löytyy vastamerkki muovikotelon yläreunasta (nuoli). Monasti tuota ulkopinnassa olevaa merkkiä ei ole stanssattu hihnapyörään ollenkaan.
no juu, eiköhä näillä päästä alkuun. huomenna näkee mitä saa aikaseks..
on muuten kummallista, joko sytytys on pikkusen pielessä tai sitten kun laitoin sen huohotusletkun menemään ilmanputsarilta kanteen, niin tehoista tuntu häviävän puolet.
pitää huomenna tukkia se huohotusletku, jos tehot tulis takas.
Comment