Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 starttaus ja nykiminen.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 starttaus ja nykiminen.

    Eli kyseessä olisi Audi 80 2.0E vm93 ja ajettu 377tkm.

    Auto on joskus tuotu Italiasta..

    Auton olen omistanut 7kk suunnilleen.
    Auto on katsastettu 2kk sitten.

    Talvella tiputti melkein kaikki öljyt pihalle.
    Auto pistettiin kuntoon korjaamolla ja hintaa tuli hinausten kanssa 700e~

    Jakopäähihna vaihdettiin samalla.
    Öljynsuodattimen jalasta joitain osia (ilmeisesti joku pultti oli väärin asennettu aikaisemmin)
    Moottorin peseminen ja mitähän muuta...

    alle 10tkm sisällä vaihdettu:

    Termostaatti
    Sytkän tulpat, johdot
    Virranjakajan kansi
    Ilmanputsari
    Öljyt + öljynsuodatin


    Auto lähti ennen korjausta talvella käyntiin aina. (ei ole lohkolämmitintä)
    Kesä termostaatti oli, 2 flektiä ja talvella kylmä autossa johtuen lämmittimen kennosta?


    Vikaa:

    Moottorijarrutusta tehdessä kuuluu pientä pauketta (pakoputkesta?)
    Kylmällä pitää muutaman kerran starttailla että lähtee käyntiin.
    Rykimistä pienillä kierroksilla/nopeudella mutta jäänesto tuntui auttavan asiaan.

    Jäähdytinneste säiliö tyhjenee hitaasti. Eli aina välillä pitää lisäillä nesteitä..

    Moottorin lämmöt tippuvat 60-80 paikkeille kesken ajamisen aina välillä.

  • #2
    Lämpimillä keleillä, eli hetkeen ei ole nykimistä tai starttaukseen liittyvää vikaa ollut..

    Noh eilen taas oli molempia. Auto sammui työpaikan pihalle illalla ja nykimistä oli taas.
    Kotiin kyllä pääsin.

    Comment


    • #3
      No joo, eli bensan saantiin liittyy luultavammin tämä vika. Ootko suodattimet vaihtanu? Ruiskutuspumpussakin voi olla vikaa.

      Comment


      • #4
        En ole suodattimia vaihtanut..

        Viikon aikana taas tuota vikaa ei ole melkein yhtään ilmennyt.

        Comment


        • #5
          Sytkän tulpat, johdot
          Minkälaiset johdot laitoit, entä tulpat, aika ronkeli noista, varsinkin johdoista.
          Nuo kilometrit ei ole ongelma (hieman päälle sisäänajettu)

          Comment


          • #6
            tuosta paukuttelusta moottorijarrutuksen yhteydessä tulee mielee, olisiko pakoputkeen voinu tulla reikä katsastuksen jälkeen? omissa autoissa mitä oon omistanu, on ollu paukahtalua kuulunut juurikin siinä vaiheessa kun pakoputkessa on reikä, eikä ees tarvii olla mikää iso reikä että sen kuulee..

            Comment


              #7
              Onko kyseessä ABT vai ABK moottori?

              Meillä ABK ei pidä minkäänlaista paukahtelua putkessa, oletan että ABK katkaisee polttoaineen syötön moottorijarrutuksissa toisin kuin tämä ABT. ABK on siis 115hv(4-pisteruisku) ja ABT 90hv(1-pisteruisku). Ainakin oma ABT-koneella oleva harrastekasikymppi on poksunut koko omistukseni ajan(yli 5vuotta), eikä ole johtanut mihinkään toimenpiteisiin.

              Comment

              Working...
              X