Auto seisoi pari viikkoa ja oli ne kovat sateet täällä helsingissä. Lähdin kauppaan ja ryypyn loputtua ja tyhjäkäynnillä seisoessa alkoi käymään neljällä...kotona avasin virranjakajan ja putsailin hapettumat navoista...alkoi toimimaan kunnes taas viikon seisomisen jälkee ja uuden jakajan kannen ja pyörijän vaihdon jälkeen sama homma...kylmänä toimi loistavasti ja taas samoissa valoissa alkoi käymää liikkeellelähdettäessä neljällä...kaupasta tullessa ja kotiin ajettaessa ei mitään!!! Outoa...voisiko jossain olla kosteutta koska ei ennen noita sateita tempuillut tuolla lailla??? Entäs tulpat ja sytytysjohtosarjan uusiminen?? Kattelin motonetista bochin tulppia ja niitä oli kahta mallia....luki vain että "tarkista lämpöarvo"?!!? mistäs sen näkee...onko se merkintä tulpassa vai missä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
100 2.2 -86 käy neljällä
Collapse
X
-
Vaihda sytkäjohdot. Ainakin entisessä lötkössä se auttoi vastaavaan vikaan. Kyllä varaosaliike (tarvike tai merkkihuolto) tietää mitkä tulpat käy, ellei ohjekirjaa ole olemassa. Toisaalta tulpat ovat kehittyneet vuosien varrella, joten ohjekirjan tulpat ovat "vanhentuneet?.
-
Saako veikata: viitossylinteri pätkii. Tuossa mallissa johdot kukevat hieman ahtaasti putkessa ja hankautuvat herkästi rikki. Kahdessa edellisessä 2.2 -litraisessa on molemmissa ollut läpilyönti siinä kohdalla, missä johdot tulevat ulos putkesta.
Audi on aika tarkka syttyvehkeistään: omaan lötkööni olen vaihtanut laadukkaat siniset silikonijohdot ja nelikärkitulpat. Ei iso kustannus, kun sen jakaa pidemmälle käyttöiälle.
Comment
-
kattelin pellin alle ja tosiaan siinä kohtaa missä johdot tulee ulos jakajalle...ahdastahan siinä on vitossylinterin piuhassa hiertymää aika pahasti...ei muuta erkkaa päälle ja maanantaina hakemaan piuhat...
vielä tämmönen amatöörimäinen kysymys...piuhoja kahdenlaisia...lämpösuojahatulla ja ilman...mikä ero käytännössä? hintaeroa on melki tuplaten...
Comment
Comment