Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Aavistuksen liian pitkä starttaus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Aavistuksen liian pitkä starttaus?

    Pieni mutta häiritsevä ongelma on käynnistyksessä startauksen pituus, kyse ei ole kuin parista klomesta sekunnista, käyntiinlähdössä ei muuten ole mitään ongelmia, lähtee kylmänä kuumana aivan samanlailla ja käy tyhjäkäyntiä hyvin. Vertasin vaan kaverin ihan vastaavaan peliin niin se hörähtää käyntiin aivan samantien. Tulpat on juuri vaihdettu, mutta kävi mielessä bensapumppu, olisko joku takaiskuventttiili sökönä, mutta toisaalta pelkkä virranpäälle laitto pitäisi nostaa paineet kohdilleen, ei starttaus. No, kertokaa viisaammat jos tulisi mieleen paikkoja jota pitäisi tarkistella.

  • #2
    Ei mitään:) Välillä minullakin starttaa hieman pitenpää.

    Comment


    • #3
      OT:
      Meillä toisilla vaan on pidemmät piuhat ,-II)

      Comment


      • #4
        Ihmeen pitkä vieteri on UrS4:ssäkin. Viitoskoneenhan pitäisi hörähtää heti käyntiin, koska polttavia pyttyjä on enemmän kuin neljä. Kasikonehan käynnistyy jo avainta virtalukkoon laitettaessa.

        Comment


        • #5
          Ainakin 3b:ssä (ja varmaan AAN:ssäkin) startin pituus vaihtelee tuurin mukaan. Hall-anturin pitää (kait) löytää ykkösen sytytyskohta, ennenkuin eculta tulee lupa kipinälle. Välillä on starttia aloittaessa lähempänä, välillä kauempana.

          Comment


          • #6
            Ei RiSa:kaan lähde,kuin palmun alta, läheskään aina.

            Offtpic: Eikä lähde Cherokee, vaikka on uudet sähköpuolen kilkkeet.

            Tuntuu välillä, että voisi käydä kahvilla, ennen kuin hörähtää.

            Enpä ottaisi moisesta turhia paineita:)

            Comment


            • #7
              No ei kasikaan ihan heti lähde, kyllä siinä sekuntti menee :)

              Comment


              • #8
                Kyllä vitostakin tosiaan yleensä muutaman kierroksen joutuu pyörittämään ennen kuin hörähtää.

                Comment


                  #9
                  Minulla kun vaihdatin akun viime talvena nopeutui tuo startin pyöriminen huomattavasti.
                  Starttiefektin muutos oli siis luokkaa "täh", kun eka kertaa käynnistin akun vaihdon jälkeen.

                  Comment


                  • #10
                    Ainakin 3b:ssä (ja varmaan AAN:ssäkin) startin pituus vaihtelee tuurin mukaan. Hall-anturin pitää (kait) löytää ykkösen sytytyskohta, ennenkuin eculta tulee lupa kipinälle. Välillä on starttia aloittaessa lähempänä, välillä kauempana.
                    Noin minäkin muistan jostain Audin Motronic-oppaasta lukeneeni. Kauimmillaan siis kaksi kierrosta, ja siihen päälle sitten muut aikailut.

                    Nämä pohdinnat tuskin pätevät tuohon 1.8:aan.

                    Comment


                    • #11
                      No voihan ne päteä, motronic tuossakin on ilmeisesti, joten samat kilkkeet löytyy.

                      Itse en murehtisi, jos lähtee kuitenkin hyvin käyntiin. Jos lähtis vaikeesti tai vajaalla nin sitten vasta.

                      Comment


                      • #12
                        Mun edellinen k-jetti-KU käynnistyi selvästi ärhäkämmin, kuin nykyinen motronicci-ABY. Ei ABY:ä kuitenkaan kovin pitkään tartte veivata, mutta ei se "avainta näyttämällä" ole koskaan käynnistynyt.

                        Comment


                          #13
                          Volvon myyjä sanoi aikoinaan, että ahdettu auto ei saisikaan käynnistyä "liian" nopeasti, vaan startin pitää pyörittää pari sekuntia voitelun vuoksi. Näin siis ainakin vulvassa väitti olevan.

                          Comment


                          • #14
                            Se on vaan audissa sen verta pitkä avain, että menee moottoriin asti :)

                            Comment


                            • #15
                              Mun kikotinta pitää joskus houkutella jopa 4 kertaa ennenkuin lähtee. Eikä oo mitään lyhyitä "avaimen näyttämis" startteja vaan kunnon veivauksia. Toisinaan lähtee melko kivuttomasti ekalla, ja toisinaan kun se ei lähe niin sit se on se 3-4 starttausta ja sitten lähtee röpöttelemällä käymään. Saakelin saastehärvelit...

                              Comment


                              • #16
                                Mikäs mahtaa vitoskoneessa olla "ominaisuutena", kun lohkolämmittimestä lähtee aina sukkana käyntiin, mutta autotallilämmöstä (~15c) pitää sahata kauan aikaa ?

                                Comment


                                • #17
                                  Lämpöanturin väärä signaali mahdollisesti.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2 Näytä viesti
                                    Lämpöanturin väärä signaali mahdollisesti.
                                    monitoimilämpöanturi tulikin vaihdettua termostaatin vaihton yhteydessä (mittarilämmöt nyt OK).
                                    ETKA:n mukaan siellä on lämpöanturi eculle 034 919 369 C, mutta ilmeisesti sinne käy myös 035 919 369 M ?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Itselläkin ollut joskus ongelmia saada autoa käyntiin tallissa, saa startata pitkään ennen kuin hörähtää. Syynä todennäköisesti moottorin ja ulkoilman lämpöantureiden antamat eri lämpötilat. Moottori kun on n. 5 asteinen ja apukuskin peilin vieressä hehkuvan patterin takia ulkolämpötila +35, niin eihän se ole ihmekään jos ranskan ihme maailmalle ei käynnisty. Voisiko samaa ongelmaa olla myös Audeissa?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja pillari Näytä viesti
                                        monitoimilämpöanturi tulikin vaihdettua termostaatin vaihton yhteydessä (mittarilämmöt nyt OK).
                                        ETKA:n mukaan siellä on lämpöanturi eculle 034 919 369 C, mutta ilmeisesti sinne käy myös 035 919 369 M ?
                                        Eipä ollut ecun lpt-anturilla vaikutusta. hyviä arvauksia mistä vikaa tonkia seuraavaksi? Suuttimet, bensapumppu?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tämä korjaantui omalla kohdalla uudella bensapumpulla. Tuli hommattua 044 ja sen jälkeen starttaa sukkana käyntiin.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X