Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Koeajolle menossa, miten tsekkaan onko TipTronic ehjä?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Koeajolle menossa, miten tsekkaan onko TipTronic ehjä?

Moron,

Olen kiinnostunut yhdestä S6 farkusta jota olen aikeissa mennä koe-ajamaan. Reilu 200 tonnia ajettu ja huoltohistoriassa ei merkintää vaihteiston öljynvaihdosta tai muusta vaihteistohuollosta...

Onko mitään "kikkoja" millä testaan laatikon nykykunnon että on varmasti ehjä.. ?

Ei kai siihen muita oikeastaan ole kuin että vaihtaako pehmeästi vai ei ja sitten jos on VAG-COM tms. käytössä, niin lukee, onko siellä vikoja. Jos lähempää tutkimusta tahtoo, niin purkuhommiksi taitaa mennä.

Comment

Loota kannattaa myös ajaa lämpimäksi. Yhtä autoa ajoin, ja aloi nykimään/humppaamaan tasakaasulla vasta kun laatikko oli lämmin.

Comment

venakoneisto/turbiini tosiaan ilmentää itsensä vasta lämpösenä, eli riittävän pitkä koeajo (kolme tuntia minimi yhtäjaksoisesti).

Tuo C5 kopan 5HP ja uudemman 6HP kärsivät samasta vaivasta. Lisäksi kylmänä peruutus on 5HP lodjulla tärkeä kokeilla.

Comment

Testaa myös peruutuksessa nopeampi vauhti, ettei pakki luista.

Comment

Ok,

Kiitokset raadille kommenteista, pitääpä sitten neuvotella joku vähän pidempi koe-ajo mahdollisuus.

Comment

Renkaanpotkijoihin kyllästyneen yksityisen kanssa voi olla vaikea sopia 3 h koeajosta...

Comment

Joo, samaa mieltä että aika posketon tuuri on jos saat kolmeksi tuntia koeajoon. Itse en antaisi ikinä.

Comment

Working...
                X