Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABY:n vesipumpun siivet irtosi. Missä siivet?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Tuo "raf" on luultavasti Graf joka on tunnettu merkki ja omien kokemusten mukaan ihan käyttökelpoinen, käytin sitä jo viime vuosituhannella useammassa 200tq:ssa eikä ongelmia jäänyt mieleen. Aika paljon oli muuten aikoinaan eroja siipipyörien viimeistelyn ja materiaalin laadussa eri valmistajien välillä. Joissain oli siipipyörän ja rungon välit suuria, siipien pinta-ala ja muoto arveluttavia sekä valujälki krouvia.

    Comment


      #32
      Paljon mahdollista kun puhelimessa asioin.

      Comment


        #33
        Eikös se parempi olekin niin, että siipipyörän ja vesipumpun rungon välissä on iso väli, joka tarkoittaa sitä että siipipyörän ja lohkon syvennyksen välissä on pieni väli? Sehän kuitenkin ymmärtääkseni parantaa pumpun hyötysuhdetta.

        Comment


          #34
          Mitä vähemmän pumpun painepuolelta pääsee virtaamaan takaisin sinne imupuolelle siitä raosta niin aina parempi hyötysuhde.

          Comment


            #35
            SKF:ltä saa myös ainakin 3B:hen laadukkaan oloista metallisiipistä pumppua. Mainostettiin vielä aitona uustuotantona, ei vanhaan runkoon restauroituna.

            Comment


              #36
              Kyllä on kone hyvin syönyt siivet. Ylävesiletkusta laskin vettä koneeseen ja kannesta lämppärille tulevaan letkuun päästin paineilmaa. Vesi lensi paineella ulos lohkolta lämppärille tulevasta letkusta. Ei enää pieni ihminen ymmärrä miten ne siivet on nuin lujaan joutuneet koneeseen.

              Maanantaina uutta pumppua metallisiivellä tilaukseen ja jos ongelmia ilmenee niin konetta auki. Toivon ja luulen että toimii.

              Lisäsin kuvan siitä asennusohjeesta tuonne ylemmäs. Pitääpä olla tarkkana ettei kuse asennuksen kans. Bugattin paketista siis tuo.
              Attached Files

              Comment


                #37
                Joskus, jos sylinterilohko on irrallaan ja pääsee sen kääntelemään eri asentoihin, saattaapi ne muruset tulla jostain kolosesta pihalle.

                Comment


                  #38
                  Aamulla otin pumpun irti ja sieltähän löytyi yksi siipi eli tuo viimeinen taktiikka toimii jotenkin.

                  Comment


                    #39
                    Kommentoidaanpa hieman orkkisosien laatua. Jumalamoottorin 70 tkm ajetusta vesipumpusta lähti reilu vuosi sitten suojatulppa irti jakopään väliin -> 900 e remontti itse tehtynä. Yli 2 vuotta vanha pumppu, joten merkkiliike pesi kätensä. Tänään irrotin tuolloin vaihdetun, nyt 30 tkm ajetun orkkipumpun, joka vuoti akselilta. On vuotanut varmaan 10 tkm, nyt löytyi vasta vuodon syy. Toivotaan, että tällä kertaa menisi varaosatakuuseen.

                    Tasalaatuista paskaa siis on, pitää kohta ostaa italialainen laatutuote tilalle...

                    Comment


                      #40
                      Juup, VAG:n pumppujen laatu romahti joskus 2005/2006 ainakin silminnähtävästi. Valujälki muuttui hienorakeisesta karkearakeiseksi, parissa pumpussa hiekkataskuja ( ei kriittisiä ), valun jäljiltä siivoamattomia purseita pumpun rungossa, ja propelli vaihtui valurautaisesta laskikuitumuoviksi.

                      Comment


                        #41
                        Ensimmäisessä pumpussa oli vuoden 96 leima rungossa, on saatettu muutamaan kertaan irrottaa ja kiinnittää uusi tulppa. Ei ihme, että irtosi. Tässä pumpussa on 98 vuoden leima, mutta se ei nyt tiivistykseen vaikuta.

                        Comment


                          #42
                          Ehkä tässä tapauksessa alkaa nuo kunnostetut olemaan nähty? Vähän toista sataa maksaa äksätön pumppu 06A121012G.

                          Comment


                            #43
                            Äxällä tai ilman vaikuttaa vain hintaan. Osa on aina sama.

                            Comment


                              #44
                              Hö. Niinpä tietysti.

                              Comment


                                #45
                                Viimeisin versio oli jo vuoden 2007. On nyt kestänyt reilu 100 km sentään. :)

                                Comment

                                Working...
                                X