Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Veikkaus - montako päivää S2:n syylärin vaihtoa varten?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Veikkaus - montako päivää S2:n syylärin vaihtoa varten?

    Eli kiinnostaa kokemukset siitä osalta, että onnistuuko jäähdyttimen vaihto näin, että ilmastoinnin putkia ei joutuisi purkamaan?

    Jokseenkin tulee öljynvaihdosta mieleen (kun oli konttaamassa pohjan alla), että olisiko mahdollista saada jäähdytin ulos esim. alakautta? Onhan ilmastoinnin kenno muutamalla ruuvilla jäähdyttimeen kinnitetty - kun saisi ne auki, niin saisikohan sen jäähdyttimen alakautta ulos - kun yläpuolella on vissiin tuo ilmastoinnin putki esteenä haittamassa (jos oikein muistan).

    Täysin toimivan ilmastoinnin uudelleentäyttö nyt tällä hetkellä muun homman lisäksi ei ole mitenkään toivottu äkkilisäys "projektin" budjettiin (eikä mahd. kuivaimen uusiminenkaan)...

    #2
    No se puhallinkotelo on aivan pakko saada paikallaan irti. Lauhdutin tuskin aiheuttaa sitten suuria murheita jos takapuolella on tilaa. En onneksi ole kokeillut lauhdutin paikallaan koskaan ja kauhistuttaa ajatuskin kokeilla. Varaa ainakin 3 koria kaljaa ja jos olet tupakkimiehiä niin kartonki on sopiva.

    Comment


      #3
      P*rk*l* hätä on sen näköinen, että jos todellakin alkaisin tekemään sitä hommaa ihan itse, niin tuohon tarvittais sopiva tila ja vehkeet (nosturi tai monttu ihan välttämätön) - eikä olisi mitään sitä työtä vastaan.

      Hetkellä ei ole kumpaakaan näkyvissä ja jos löytyisikin, niin olis vielä hinauskin sen jälkeen tarpeellinen.

      Kun sattumalta koko haaveri tapahtui ihan parinkymmenen metrin päässä huoltamon pihasta, niin hetkellä onkin auto siellä osia odottelemassa (ihmeen kautta löytyi perjantaiksi aikakin) - ne pitäis taas tulla tänään ja jos kaikki sujuu, niin jollain tavalla saisi ne Herttoniemestä ehkä sinne auton luo.

      Eli ei hetkellä kauhean mahdottoman lupaavalta vielä näytä...

      P.S. kyllä siellä takana sitä tilaa pitäisi löytya, kun kerran sen flektin koteloineen saa ulos...

      Comment


        #4
        Taitaa tulla ainooastaan siten että flekti irti kotelostaan, putoaa sinne väliin, sitten se kotelo ja sitten flekti.

        Comment


          #5
          Just noin niinkuin Antti sanoo eli ensin puhallin irti kotelosta ja sitten vasta koteloa irti syyläristä. Kokemusta ei kyllä ole ABY/ADU -ympäristöstä, jossa on erilainen puhallin.

          Comment


            #6
            On se uus jäähdytin nyt auton kontissa huomista aamua odottamassa. Tuli pitkään tarkisteltua sitä konehuonetta ja tuota uutta jäähdytintä.

            Näyttää siltä, että ilmastoinnin lauhdutin on jäähdyttimeen kinnitetty kahdella pultilla yläreunasta ja alareunassa se kinnittyy jäähdyttimessä oleviin kiinnikkeisiin, josta se vapautuu siirtelemällä vähän ylöspäin.

            Flektin kotelo on kiinni neljällä pultilla, joista yksi on hankalassa paikassa. Se, onko edes suoraa tarvetta vetää koko flektiä koteloineen täysin ulos, ei olekaan täysin varma. Nimittäin kun se kotelo ja lauhdutin on irrallaan, ilmanohjaimet sivuilla irti sekä letkut/johdot on irrotettu, niin sen jäähdyttimen pitäisi saada sieltä pois vetämällä suoraan ylöspäin. Periaatteessa näyttää siltä, että vain alapään liitännät ja flektin lämpökytkin on ne asiat, joiden kanssa pitää varoa.

            Nimittäin se lauhduttimelle tuleva yläpuolinen putki/letku menee juuri niin sopivasti sivusta, että jäähdyttimen pitäisi mahtua ohi.

            Se kaikki on hetkellä vain teoriaa...

            Comment


              #7
              Jep, noin se lauhdutin on siinä edessä kiinni. Ainakin 3B koneen kanssa on tosi pahat ottaa ne koneen puolen ilmanohjurin pultit/mutterit sieltä. Pieniä käsiä kysyy.

              Comment


                #8
                Jos ei ole paljoa eroa tohon mun kärryyn niin just silleen oman vaihdoin, kylmästöinnin kennoa nostin vähän ja kunnolla nyrkkiä vanhan syylärin päälle ja irtoshan ne toisistaan. Ei ihan vaan kevyesti nostamalla lähtenyt. :)

                Comment


                  #9
                  Nyt sitten näyttää olevan sopiva hetki täyttää omasta kohtalokkaasta virheestä aiheutunut tyhjä odotusaika veikkaamalla, että kuin montaa päivää vielä kuluu siihen samaan jäähdyttimen ja termarin vaihtoon, kun homman jättää "asiantuntijoille".

                  Kun kerran tuli näin tehtyä, niin nyt on valitettavan vaikeaa kyseistä vikaa enää korjata, mutta seuraavan kerran vaihtaa kyllä syylärin vaikka keskellä Mannerheimintietä kaatosateessa tai lumimyrskyssä iltapäivän ruuhka-aikaan ihan itse, kun että sortuu jo tekemäänsä virheeseen uudestaan.

                  Ainoa lupaavalta näyttävä asianhaara on hetkellä se, että kun tänä aamuna poikkesi pajalla, niin oli työt ainakin aloitettu suunilleen mallikkaasti eli mitään ei oltu vielä särjetty eikä kadotettu.

                  Sen mainostaminen, mikä paja on kyseessä, saa jäädä myöhempään eli katotaan, mikä se lopputulos tulee olemaan

                  P.S. Ainakin siitä voi porukkaa jo nyt kiittää, että viikonlopun reissun Alastaroon pystyi jättämään väliin.

                  Comment


                  • #10
                    Ei tarvii ottaa ilmastinnin putkia irti, mutta aika akrobaatti pitää olla.. Meillä meni n.3 tuntia nosturilla tupakkatauot mukaanlukien... ABYssä mahtuu tulemaan flektin kanssa, mutta väkisin tietenkin... :)

                    Comment


                    • #11
                      2-3 tuntia itsestään ilman nosturia.

                      Comment

                      Working...
                      X