Auto on Audi 100 Avant typ44 2.2 automaatti.
Ongelmana on renaava automaattiaski. Ja nimenomaan VAGin 3-portainen ongelmapesä.
Automaatti ei vaihda kakkosta missään tilanteessa. Normaalikiihdytyksessä ykkönen on päällä noin 3000-3200rpm asti, jonka jälkeen aski lykkää kolmosta sisään. Eli siis kakkosta ei edes yritetä vaihtaa vaan ykkösen jälkeen heti kolmosta. Välistä ei mielestäni löydy luistavaa kakkosta. Vaihto kolmoselle tapahtuu suht napakasti.
Kickdownia kokeillessa laatikko heittää joko vapaalle tai ykköselle. En ole saanut selvitettyä, kun kierrokset karkaavat joka tapauksessa tappiin, eikä viitsi kovin montaa kertaa kokeilla...
Laatikon öljyt ovat punertavat eivätkä haise.
Onko tuo nyt lopullisesti finaalissa, vai voiko kyseessä olla jokin jumiutunut venttiili tai tukossa oleva öljykanava. Voisiko suodattimen puhdistus ja öljynvaihto auttaa (meinaan ainakin yrittää)?
Hakua olen käyttänyt ja jotain tietoa löytänytkin, mutta kaikki lisätieto ja -toivo on tässä tilanteessa tarpeen.
Ongelmana on renaava automaattiaski. Ja nimenomaan VAGin 3-portainen ongelmapesä.
Automaatti ei vaihda kakkosta missään tilanteessa. Normaalikiihdytyksessä ykkönen on päällä noin 3000-3200rpm asti, jonka jälkeen aski lykkää kolmosta sisään. Eli siis kakkosta ei edes yritetä vaihtaa vaan ykkösen jälkeen heti kolmosta. Välistä ei mielestäni löydy luistavaa kakkosta. Vaihto kolmoselle tapahtuu suht napakasti.
Kickdownia kokeillessa laatikko heittää joko vapaalle tai ykköselle. En ole saanut selvitettyä, kun kierrokset karkaavat joka tapauksessa tappiin, eikä viitsi kovin montaa kertaa kokeilla...
Laatikon öljyt ovat punertavat eivätkä haise.
Onko tuo nyt lopullisesti finaalissa, vai voiko kyseessä olla jokin jumiutunut venttiili tai tukossa oleva öljykanava. Voisiko suodattimen puhdistus ja öljynvaihto auttaa (meinaan ainakin yrittää)?
Hakua olen käyttänyt ja jotain tietoa löytänytkin, mutta kaikki lisätieto ja -toivo on tässä tilanteessa tarpeen.
Comment