Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 automaatista kakkonen hukassa...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 100 automaatista kakkonen hukassa...

    Auto on Audi 100 Avant typ44 2.2 automaatti.

    Ongelmana on renaava automaattiaski. Ja nimenomaan VAGin 3-portainen ongelmapesä.
    Automaatti ei vaihda kakkosta missään tilanteessa. Normaalikiihdytyksessä ykkönen on päällä noin 3000-3200rpm asti, jonka jälkeen aski lykkää kolmosta sisään. Eli siis kakkosta ei edes yritetä vaihtaa vaan ykkösen jälkeen heti kolmosta. Välistä ei mielestäni löydy luistavaa kakkosta. Vaihto kolmoselle tapahtuu suht napakasti.

    Kickdownia kokeillessa laatikko heittää joko vapaalle tai ykköselle. En ole saanut selvitettyä, kun kierrokset karkaavat joka tapauksessa tappiin, eikä viitsi kovin montaa kertaa kokeilla...

    Laatikon öljyt ovat punertavat eivätkä haise.

    Onko tuo nyt lopullisesti finaalissa, vai voiko kyseessä olla jokin jumiutunut venttiili tai tukossa oleva öljykanava. Voisiko suodattimen puhdistus ja öljynvaihto auttaa (meinaan ainakin yrittää)?

    Hakua olen käyttänyt ja jotain tietoa löytänytkin, mutta kaikki lisätieto ja -toivo on tässä tilanteessa tarpeen.

  • #2
    3-lovisesta en tiedä. Mutu: vaihda litkut jne, jos edellisestä on kulunut aikaa ( omassani vaihtoväli 60 tkm) ja tarkasta samalla kaikki liitokset/vaijerit mitkä tulevat lootaan. Toivottavasti ei vika ole pahempi.

    Comment


      #3
      Selaileppas jenkkiautojen keskustelupalstoja ja nettisaitteja aivan merkeistä välittämättä. Suomesta ja muualta. Saattaa löytyä samanlaisia oireita muiltakin, jolloin voit olla askelen lähempänä ratkaisua. www.overdrive.fi Tuo voisi olla yksi. Se ei kuitenkaan ajamisella enää parane, joten halvimmat korjauskustannukset varmistat jättämällä ajot minimiin.

      Comment


        #4
        Kiitoksia vinkeistä.

        Täytyypä käydä surffailemassa tuolla jenkkiautofoorumeilla...

        Ensiapuna vien siis auton litkujen vaihtoon ja toivon parasta.
        Samalla saan tarkastettua nuo letkut ja vaijeritkin.

        Comment

        Working...
        X