Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Käynnistysongelma 2,4 30v.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Käynnistysongelma 2,4 30v.

    Eli sellasta ongelmaa pukkaa, että kylmänä ja puolilämpimänä käynnistyy pirun huonosti, saa sahata pitkään ja välillä vähän lupaa. Lämpösenä lähtee loistavasti. Kylmänäkin heti kun ekan kerran lähtee ja sit sammuttaa niin lähtee taas normaalisti. Mitään vikakoodeja ei oo antanu, joten olisko jollain hyviä veikkauksia mistä kannattais lähtee vikaa ettimään?

    Tulpat/tulpahjohdot on vaihdettu. Ja yritin ettiä haullakin mut ei osunut silmiin vastaavia.

    #2
    Suuttimien vuotoa on noissa koneissa ollut. Oireet viittaa vahvasti niihin. Korjauksena suuttimien uusinta.

    Comment


    • #3
      itekkin epäilin suuttimia, mut en oo viittiny purkaa irti. bensaongelmalta jokatapauksessa vaikuttaa. painemittarillahan tuon periaatteessa sais katottua, että jos paineet häviää niin johonkin vuotaa.

      Comment


      • #4
        Minkälaiset suuttimet tuossa koneessa muuten on? Tyhmä kysymys, mut ei oo koskaan tarvinnu audien suuttimiin puuttua :)

        Comment


        • #5
          Suuttimien numerot selvis kun kattelin suuttimen kyljestä. Nyt sitten seuraava visainen kysymys.

          Eli numerot suuttimissa on 078 133 551 BB. Saako noita nyt mistään muualta suomesta kun marmoritistkin takaa hirveellä hinnalla? Onko joku suutin vastaava ja halvempi?

          Comment


          • #6
            65€ tepolla tais olla.

            Comment


            • #7
              Viitsitkö heittää linkin tuohon ilmeisesti vastaavaan suuttimeen?

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja Speedy84 Näytä viesti
                Viitsitkö heittää linkin tuohon ilmeisesti vastaavaan suuttimeen?
                Siis tuolta voi kysellä -> http://speed-autoteile.fi/?p=hintahaku&q=078133551BB

                Comment


                • #9
                  Kiitoksia! Johan alko löytymään. Toivottavasti korjaantuu noilla kun ei nuo vieläkää ihan ilmasia ole :)

                  Comment


                  • #10
                    Nyt on uudet sumuttimet vaihdettu paikalleen ja ainakin tämän päivän on auto pelannut kuin uusi :) Vaihtotyökin sujui ilman ongelmia ja aikaa meni ehkä puoli tuntia. Toivotaan ettei ongelma uusiinnu enää, seuraavaks sitten varmaan laukeaa bensapumppu kun pitää tyhjemmällä tankilla hirveetä ulinaa kun kiihdyttää tai ajaa kurviin reippaammin.

                    Comment


                    • #11
                      No vaiha ny hyvä mies ennenku jäät tienpäälle :D

                      Comment


                      • #12
                        Tarkotus on kyllä vaihtaa ensitilassa kunhan nyt vaan saan pumpun hommattua :) Kuullostaa niinkun se pumppu pääsis tyhjää imemään, aika paskasti suunniteltu tuo pumppusysteemi jos näin pääsee käymään, kuitenkin tuo ulina alkaa jo sillon kun on vielä neljännestankillinen tavaraa jäljellä.

                        Tai voihan se olla, että itse pumpussa on jokin vika ja se ulisee täydelläkin tankilla, mut ei vaan kuulu sieltä tankista sisälle kun on bensan peitossa koko roska. Ja aika kulutustavaraa sitten nuo pumput kun tuokin on n. vuosi sitten vaihdettu edellisen omistajan toimesta kun oli jäänyt tienpäälle.

                        Comment


                        • #13
                          Tää sama vika jatkuu edelleen, bensapumpun vaihdoin tankkiin tällä viikolla ja ulina katos, mutta käynnistyminen on yhtä paskaa kuin ennenkin sillä erotuksella, että nyt ei enää kylmänäkään lähde kunnolla. Painemittarin asentelin bensalinjaan konehuoneeseen ja paine häviää aika nopsaan kun moottorin sammuttaa. Onko näissä joku irrallinen takaiskuventtiili bensalinjassa vai onko pumpussa sisällä?

                          Seuraavaks kai vaihdettava b-paineensäädin, kun ei enää oikein muita paikkoja ole mistä se vois paineen hävittää.

                          Comment


                          • #14
                            B-paineensäätimeen saa tiivistesarjaa Audin osanumerolla 037198031. Sisältää 2 kpl o-renkaita ja kustantaa jotain alta kympin, eli sillä kannattanee aloittaa. Paineensäädin ainakin alkuperäisosana on kallis, Boschin osanumerolla 0280160575 löytyy edullisemmin.

                            Comment


                            • #15
                              Nyt on sen verran tullut selvyyttä tuohon käynnistys ongelmaan, että bensapumppu ei lähde yleensä pyörimään kun virrat kääntää päälle, joten eihän sinne järjestelmään tule painetta kun vasta sitten kun starttaa. Tänään totesin tuon irrottamalla pumpun releestä kuoren ja kun laitto virrat päälle, ei siellä tapahtunut mitään. Mutta sitten kun käänsi avainta startti asentoon niin rele veti kiinni.

                              Mikähän tuohon voisi olla syynä ettei se herää kun virrat kääntää päälle? Voiko vika olla ihan pelkässä releessä?

                              Apparin puolelle vaihdoin kannen päähän hall-anturin ja kampiakselin anturin vaihdoin myös, noilla ei ollu vaikutusta. Välillä pumppu lähtee päälle mutta yleensä ei.

                              Comment


                              • #16
                                Ei sen kuulu pyöriä jokaisella avaimenkäännöllä.

                                Comment


                                • #17
                                  Mutta eikö silloin kuulu jos linjassa on paine nollassa? Ainakin ennen on muissa autoissa pyöriny.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ei se tiedä linjan paineesta tuon taivaallista. Linjapaineen ei sovi olla koskaan nolla. Jos on, joku vuotaa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Sehän tässä on ongelma, että joku vuotaa. Tuo paineensäädin on vielä vaihtamatta, eli se voi vuotaa. Lähinnä ihmettelen sitä, että tuo pumppu ei enää lähde pyörimään kuin todella harvoin ennen starttia, kun se ennen pyörähti aina parin sekunnin verran kun virrat käänsi päälle. Ja jokakerta kun se pumppu pyörii ennen starttia niin kone lähtee käymään normaalisti, muuten saa sahata aina 5-10 sekuntia ja joskus sahauksen aikana hörähtelee mut ei lähde käymään.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kaverilla taisi olla hall-anturi kun ei oikein käynnistynyt mutta antoi kyllä siitä vikakoodin.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Porkkis voisi varmaan valottaa tuota pumpun toimintalogiikkaa? Kylmänä toisinaan surahtaa, mutta ei juuri muulloin.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X