Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Stop oil leaks (STP)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Stop oil leaks (STP)

    RiSa ja vaimon Jeep molemmat hieman "tiputtivat" moottoriöljyä allensa.
    Ostin aivan kokeilu mielessä pari pulloa tuota mömmöä ja kaadoin ohjeen mukaan koneeseen.
    Ja kas...molemmat härpyttimet ovat lopettaneet tiputtamisen?
    Alle kympin pullo.
    Onko muilla kokemusta aineesta ja onko kysymys vain väliaikaisesta tekohengityksestä?

    #2
    Uskotko muuten, että moottorin sisälläkin on tippuminen loppunut? Tarkoitan, että tuo ei voi voitelukanavien toimintaa ainakaan parantaa.

    Comment


    • #3
      Jos paperitiivisteet ovat vuotaneet niin voi tuollaiset aineet auttaakkin. Sisältävät varmaan ainetta mikä pehmentää kovettuneita tiivisteitä, samaa ainetta mitä on ns. vanhojen autojen öljyissä.

      Comment


      • #4
        Jarkko: Tokkopa ne myynnissä olisivat, jos valmistajan tuotteet aiheuttaisivat ongelmia sen sijaan,
        että niistä pääsisi eroon. ( kysehän on vain tihkuvasta öljystä, ei isosta vuodosta )

        Kun ei viitsisi koko konetta alkaan rassaan muutaman öljytipan vuoksi.

        Radiator seal aine ainakin on joskus aiemmin toiminut jäähdyttäjän paikkauksessa.
        Tietenkin vain silloin, kun on ollut pienestä tihkusta kyse. Näin ajattelin öljy"vuodon" osaltakin.

        Täytyy ajossa katsella mitä öljynpaineet sanovat:)

        Comment


          #5
          STP on merkinnyt iän kaiken = Saappaat Täynnä Paskaa. Tekeehän ne kaikenlaista. IMO: Motor uppia kaikki tyynni.

          Comment


          • #6
            STP on ollut kehissä jo lähes puolen vuosikymmentä, ei siitä ole oikeastaan mitään pahaakaan sanottu. Ainakin kilpureiden rakentajat käyttivät konetta kasatessaan STP-öljyseosta joka auttoi ensimmäisten minuuttien aikana voitelussa. Vaikea noita vaikutuksia on huomata perstuntumalla, motoruppien ym. mainokset ovat jo niin ärsyttäviä että ne tulee kierrettyä kaukaa.

            Hyvin tuntuvat aineet käyvän kaupaksi, tulee läheltä seurattua erästä tunnettua ihmeainetta markkinoivan naapurifirman touhuja. Uralin takaa tulee itärekalla tynnyreitä pihalle jotka ilmeisesti purkitetaan täällä hienoihin astioihin. Tuota mitälie venäläistä teflonsotkua myydään sitten kovaan hintaan sen ihmeparannukseen uskoen.

            Comment


            • #7
              Lyhyesti siis totean, että saan olla tyytyväinen, jos ei aiheuta lisäongelmia? Moinen mömmö:)

              Rahaa tulee laitettua muihinkin epäolennaisiin tarpeellisuuksiin, jota tämäkin taitaa edustaa.

              Kiitos kommenteista...taidan kysyä ensi kerralla ensin....?

              Comment


              • #8
                Hyvä business tuo on, eihän vanhat autot maailmasta lopu. Miksi sitä ei olisi jo valmiiksi jossakin öljylaaduissa jos kerran on niin ihmeellistä ominaisuuksiltaan. Uskon kuitenkin siihen että erikoistilanteissa voi olla jotain apua kuten mainitsemassani koneen kasauksessa. Nykyisin ei kuitenkaan enää itse moottoreita viimeistellä, pultataan vain kaupasta ostettuja koneen ulkopuolisia palikoita kiinni konehuoneeseen.

                Comment


                • #9
                  Ei nuo STP:n kamat mitään huijausta ole, hyvin toimivat eivätkä aiheuta vaurioita. Tuossa projektiautossani käytin muutamia vuosia sitten STP smoke stoppia tjsp. litkua kun venttiilinvarren kumit ilmeisesti hieman valskasivat ja tahtoi savuttaa. Käsittelyn jälkeen savutus loppui, eikä moottorissa mitään vaurioita tuosta ollut. Saattoihan tuo savutus hiljalleen palaillakin, mutta pari vuotta pysyi poissa. Ei hullumpi kympin korjaus, eivätkä kädetkään tarvinneet olla olkapäitä myöten rasvassa.

                  ps. Kun tuota moottoria laitan joskus kasaan päin niin laakeripinnat voidellaan STP new engine treatmentilla. On muuten liukasta tavaraa, teollisuuden asennuksissakin käytetty.

                  Comment


                  • #10
                    Tuota tiivisteitä pehmentävää ainetta ei taida olla missää normaalissa öljyssä enää nykyisin, koska uusissa moottoreissa ei ole enään sellaisia tiivisteitä mitkä sitä vaativat. En pidä minään ihmeaineena tuotetta mikä sisältää ison määrän tuota ainetta, ja sillä tavalla kovettunut vuotava paperi/korkkitiiviste pehmenee ja taas pitää aineet sisällä. Lähestulkoon kaikkien muiden vikojen 'korjaaminen' vastaavilla aineilla on lähes rikollista.

                    Comment


                      #11
                      Tuota tiivisteitä pehmentävää ainetta ei taida olla missää normaalissa öljyssä enää nykyisin
                      Käsittääkseni Valvolinen MaxLife:ssa on jotain tuollaisia aineita - mutta se tietysti onkin "erikoisöljy" vanhoille, vuotaville koneille :) (kuten profiilin ABK)

                      Comment


                      • #12
                        Kyllä tuo STP Smoke Stop ainakin vanhan WC-koneen savutusta ja öljynkulutusta vähensi merkittävästi. Ei minusta mitenkään turha aine paljon ajetuille koneille.

                        Kyllä nuo CRC:n ja STP:n litkut on ainakin kokeilemisen arvoisia, jos on tarvetta lisäaineille.

                        Comment


                          #13
                          Mitäs toi smoke stop oikeesti tekee? Jotkut noista vissiin vaan nostaa viskositeettia.

                          Comment


                          • #14
                            Todennäköisesti nostaa juuri viskositeettia. Täytyy tuon jotain muutakin tehdä, ei vajaa pullo vanhoihin öljyihin sekoitettuna muuten vaikuttaisi huomattavasti öljynkulutukseen ja savutukseen.

                            Omasta aion kyllä ottaa koneen auki ennen kuin alkaa savuttamaan. Jo ihan mielenkiinnosta ;)

                            Comment


                            • #15
                              Sisältääköhän se paloöljyä tms. joka turvottaa tiivisteitä.

                              Comment


                              • #16
                                Hieman OT. Vaikka ohjekirjani sanoo, että mitään lisäaineita ei saa laittaa mottiin niin kysyn: mitä mieltä olette teflonkäsittelystä? Siinä laitetaan teflonia öljynvaihdon yhteydessä purkillinen sekaan. Tietenkin mtöljyä menee vähemmän. Lötkössäni aikoinaan ei ollut ko käsittelystä huonoa sanottavaa.

                                Comment


                                  #17
                                  Vetäisin silloin aikoinaan kannun Greased Lightningia koneeseen, ainoa vaikutus KV-motissa oli että tyhjäkäynnin sai säätää takaisin 850 kierrokseen kun pomppasi 150 varvia ylemmäs.

                                  Vaikutus hävisi parin öljyvaihdon jälkeen.

                                  Siitä voi vetää johtopäätöksiä yhden otannan perusteella. Itse en ole juuri jaksanut enempiä ajatuksia sille uhrata kun maksoi 300 mk per törppö.

                                  Comment


                                    #18
                                    Lisäaineet

                                    = Saappaat Täynnä Paskaa
                                    :D, uskaltaako tämmösiä kokeillakaan?
                                    Tuossa pitkän tovin varaosaliikkeessä tutkailin noita CRC, KORREK, STP, FORTE sun muita lisäaine purnukoita. Ajattelin kokeilla NG koneen tiivistämiseksi tuota STP:tä, ruiskun putsausainettakin olisi syytä kokeilla ja venttiilisuoja-ainetta. Tuo STP näiden juttujen mukaan toiminut luotettavasti, ja tuo CCR (!) taitaa myös olla luottoaine, vai uskaltaako näitä scheissejä koneeseen tunkea? vw

                                    Comment


                                      #19
                                      Kokeile Ville vaihtaa öljy merkkiä, laita vaikka casrolin magnatecit sisään, siihen loppu mun coupen öljyn kulutus kun laiton mobilin tilalle.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Vanha Derbyni oli joskus vähän nuuka öljyistä 70% ohivuodoilla. Kokeilin noita STP ynnä muita litkuja, mutta parhaiten pysyi sisällä pelkkä 5W-50 täyssynteettinen.
                                        Siinä tuli kaikki putkesta, öljyä se ei vuotanut pisaraakaan.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Nää on näitä mielipidejuttuja, itse laittelin just noi magnatecit parina viime kertana profiilin auton moottorin sisään. Ei vuotanut, mut toinen ainakin yhtä ikävä ongelma ilmeni ->http://www.audiclub.fi/phpBB2/showthread.php?t=58399 Nyt kun sisällä totalin öljyt niin vastaavaa ongelmaa ei ole vielä esiintynyt(koputtaa päätä). Eikä pahemmin vuodakaan.

                                          Mobilista oon sitä mieltä et se sopii lähinnä alustamassan notkistajaks, ei minkään moottoriin sisälle. Ominaisuudet menee heti kun ölpit käy kerran lämpöisinä...

                                          Toki joku on varmaan taas eri mieltä, ja saa ollakkin.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja Kenda Näytä viesti
                                            ...Mobilista oon sitä mieltä et se sopii lähinnä alustamassan notkistajaks, ei minkään moottoriin sisälle. Ominaisuudet menee heti kun ölpit käy kerran lämpöisinä...
                                            Mobil on jännää tavaraa, kun jokaisella on siitä joku mielipide, puolesta tai vastaan.

                                            Comment


                                              #23
                                              Heh, 5W-50:stä vanhaan derbyyn. 1.3:lla varustettu?
                                              Ei ihme jos ei pysy, semmosta litkua kuumana.

                                              Pistäkää poijjaat oikeeta öljyä koneeseen niin ei tartte ihmetellä mihin katoaa. Jos on hieman kulahtanu kone niin hieman paksumpaa tököttiä, pysyy sisällä paremmin.

                                              Galantissa pysy parhaiten volkkarien jäteöljyt sisällä, samalla sai polttaa ne "laillisesti" taivaalle ;)

                                              Comment


                                                #24
                                                Nää on näitä mielipidejuttuja
                                                Mulla on koneessa Mobilin 0W-40, jossakin sanottiin ettei sen viskositeetti muutu kuumana, tiedä häntä :/. Kumminkin tuota mobilia on tullu perheen kaikissa autoissa käytettyä ja nyt alkaa näyttää siltä, että seuraavaksi vaihtuu öljymerkki. Omassa NG-koneessa tuntuu tuo mobili tihkuvan tiivisteiden välistä. Siis ei kuluta yhtään, vaan hikoilee. Täytyy kai uskoa, ettei toi mobil pysy edes kanisterissa, ja vaihtaa tuohon castroliin.
                                                Pääpointti mulla olikin siinä, että onko nuo luotettavia aineita, esim. tuo ruiskukoneen ruiskun putsausaine? Tuosta voisi jopa olla hyötyäkin.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Mulla oli Mobilin 5W-50 koneessa kun työnti motarilla vedet pihalle.

                                                  Ajoin loppumatkan, noin 10km öljynlämmöt yli 130°C, eikä laakereissa oikein edes huomannut mitään ihmeempää.

                                                  Pahalle toi mobili kyllä haisi kun jäähdyttelin konetta

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    mullakaan ei pahaa sanottavaa mobileista yleensä, nykynen Urssi syö kaikkea mitä sille antaa. Edellisessä autossa aina hyvillä öljyillä ajettu 3B motti ei syönyt mitään.

                                                    Eikö Mobil 5W-50 mainostanut aikoinaan että perinteistä turbon jäähdytystä ei tarvita ajon jälkeen? Ei nyt tietenkään kierroksilta sammutusta, mutta normaalia parkkeerausta silmällä pitäen

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      onko nuo luotettavia aineita, esim. tuo ruiskukoneen ruiskun putsausaine?
                                                      Kyllä minun ymmärtääkseni, olen kuullut joidenkin kehuneen hyvinkin radikaaleilla parannuksilla käyntiin - ilmeisesti siis silloin, kun on ollut järjestelmä puhdistusta vailla. Mitään haittavaikutuksia ei omiin korviini ole kantautunut.
                                                      Tuohon profiilin abk:hon käytettäessä ei tuntunut vaikutusta; ilmeisesti oli riittävän puhtoinen entuudestaan.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Petri.Koskinen Näytä viesti
                                                        Heh, 5W-50:stä vanhaan derbyyn. 1.3:lla varustettu?
                                                        Ei ihme jos ei pysy, semmosta litkua kuumana.

                                                        Pistäkää poijjaat oikeeta öljyä koneeseen niin ei tartte ihmetellä mihin katoaa. Jos on hieman kulahtanu kone niin hieman paksumpaa tököttiä, pysyy sisällä paremmin.
                                                        Papereissa 1.3, mutta kone taisi oikeasti olla 1.1.

                                                        Ostin mä siihen 10W-60 öljyäkin, mutta ei se siinä pysynyt. Tuo 5W-50 oli ehdottomasti parasta. Pysyi paremmin kun STP:llä jatketut mineraalit.

                                                        Myöhemmin tein Derbyyn koneremontin ja se ei vienyt enää sen jälkeen öljyä. Kone on muuten vieläkin käytössä, Daikussa.

                                                        OT: Derby ja Derbyyn tuleva kone. Pitäisi saada mahtumaan tuo takapenkin paikalle pitkittäin. ;)
                                                        Viimeksi muokannut audiq; 18.12.2007, 22:50.

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X