Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Bex-moottorin vaihteisto-/peräöljyjen vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Bex-moottorin vaihteisto-/peräöljyjen vaihto

    Eli 200tkm tärähtää kohta mittariin, niin ajattelin hemmotella laatikkoa ja perää öljyjen vaihdoilla kun ei huoltohistorian mukaan niitä tietääkseni ole koskaan vaihdettu. Eli millainen toimenpide tuo on? Tarvitseeko erikoistyökaluja? Mitä öljyä suosittelette ja paljonko täyttömäärät?

    Noilla tiedoilla alan päästä jo pitkälle. :)

    #2
    Voimansiirron öljyistä löytyy esim tuolta--> http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...eisto%C3%B6ljy
    Vaihdelaatikkoon tarvitset tuollaisen avaimen: http://www.skruvat.fi/Oljytulppa-ava...AG-P78884.aspx Pitäisi löytyä varaosaliikkeistä. Perässä taitaa olla kuusiokolot. Kokoja en tähän hätään muista. Muista kokeilla ennen vanhojen öljyjen valuttamista että täyttöproput aukeaa. Itse taistelin perän täyttöpropun kanssa tovin kun kannasta oli nurkat nylppäytynyt.
    Joku ruutta olisi hyvä olla, jos ei sitten jollain pitkällä letkulla valuta ylhäältä päin öljyjä laatikkoon.

    Comment


    • #3
      Erikoistyökaluihin lisättäneen vielä hitsivehkeet ja isoja muttereita. Omastani ei ainakaan kumpikaan perän ropuista auennut sovinnolla. Tarkkaa täyttömäärää perälle en muista, mutta 2l riitti. Manuaaliaskille netti väittää 2.3l.

      Comment


        #4
        Mun autosta joku 210tkm ajettuna vaihdettiin laatikko- ja peräöljyt ja ammattimies oikeilla työkaluilla suoriutui hommasta mitään rikkomatta (joo oli sukulaismies ja olin mukana tekemässä). Perän täyttöproppu on siellä vähän korkeella niin uusien öljyjen lisääminen sitä kautta on hitusen vaikeaa joten kannattaa harkita avaako vaan tyhjennyspropun ja laittaa sitä kautta uudet öljyt sisään.

        Comment


        • #5
          Uudempiin b6:iin ei tarvitse erikoisempaa työkalua tuonne laatikkoon, vaan täyttöroppu on ihan normaalilla kuusiokannalla.

          Comment


          • #6
            Antin ehdottama tapa täyttää perä tyhjennyspropusta on kyllä tuhoon tuomittu yritys. Helpommalla pääsee kun viestää vaikka käsisaippuapullon suuttimen niin, että se mahtuu täyttöpropun reikään ja pumppailee sillä oljyt sisään. Hidasta, mutta toimii ja ei tarvitse sijoittaa imevään pumppuun.

            Comment


            • #7
              Taitaakin olla nurkissa sellainen sopiva Bilteman käsipumppu, jossa on riittävästi letkua jolla pystyy imemään purkista ölpät sisään kun kaveri pitää purkkia vieressä. Vielä vähän lämmittää öljyt, niin menee jouhevasti..

              Comment


                #8
                Tuohonkin hommaan on ihan sitä varten suunniteltuja pumppuja, eikä maksa paljon.

                Comment


                • #9
                  Katsoin näköjään kysyjän korimallin väärin. Mahtaako kutosessa ja vitosessa olla samat täyttömäärät vai puihinko ihan höpöjä?

                  Tämäkään ei varmaan olisi hukkainvestointi:
                  http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Ty...oiminen-20727/

                  Comment


                    #10
                    Pääsääntönä vois melkeen pitää et kolme litraa riittää laatikkoon, oli quattro tai ei ja takaperään riittää kaks litraa.

                    Comment


                    • #11
                      Tuommonen bilteman imupumppu on aivan paska.

                      Tämmöstä oon ite käyttäny. Toimii ja on nopea käyttää.
                      http://tee-se-itse.hongkong.fi/fi/au...-min/p/304507/

                      Comment


                        #12
                        Itse täytin waimon työsuhde-etu 250ml ruutalla paikat. Ehkä kesti hetken ehkä ei, mutta sopivalla letkulla oli hyvinkin sotkuton keikka.

                        Comment

                        Working...
                        X