Katin vaihdolla voit jotain saavuttaa, kovasti uskoisin että siitä eteenpäin putkiston vastapaine ei vakiossa tai kevyesti viritetyssä merkittävästi ahdista.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B6:sen laiskuus?
Collapse
X
-
Vieras
-
mattivirtanen
Mitkä venttiilit pitää tilata jos vaihdattaa tuon K04-ahtimen?Entäpä pitääkö aina ohjelmoida uudelleen?Ja onko paikkaa josta voi ostaa ahtimen,vaihtaa sen sekä venttiilit,ja tarvittaessa ohjelmoida?Missä porukka on laitattanut näitä ahtimia ja mihin yhteishintaan?Tuntuu että pitää ravata pitkin suomea kun ei yhdessä paikassa voi noita kaikkea kerralla tehdä.Monta kysymystä mutta tärkeitä jos joku viitsii vastata :)
Comment
-
Vieras
Venttiilit? Tarkoitat varmaan polttoainesuuttimia.
K04-ahtimen ja siihen liittyvien tiivisteiden yms. lisäksi tarvitset tosiaan isommat suuttimet ja "ohjelmoinnin". Kumpikin näistä on pakollinen, muuten et saa isommasta hyrrästä hyötyjä. Lisäksi toki paremmasta välijäähdytyksestä ja avarammasta katista ei ole haittaa, mutta eivät ole pakollisia. Kytkin ja/tai kaksoismassa ei tod.näk. tule lisääntynyttä vääntöä kestämään, joten ne voi lisätä vaihtolistalle.
Halvimmalla varmaan saat jotkut S3:n tai BEX-koneen suuttimet käytettynä netin kautta tilaamalla.
Jos raha polttelee taskuja, Suomessa on paljon pajoja joissa voidaan tehdä kaikki kerralla ja sinun puolestasi. Itse osat mahdollisimman edullisesti hankkimalla ja vähän vaivaa näkemällä saanee ahtimen+suuttimet+säädöt parilla tonnilla. Valmiin setin kaikkine rojuineen ja töineen (ja kytkin+vp päälle), hinta siinä 3-4keur.
Comment
-
http://www.ehow.com/info_8536451_tur...ing-types.html
Tuli mieleen tuosta "huonosta alaväännöstä", että jos turboa mennään vaihtamaan ja halutaan alavääntöäkin samalla, niin eikö fiksuinta olisi saman tien hankkia kuulalaakereilla varustettu turbo? Edellisessä autossani, nisukassa, oli Garretin T25 (kuulalaakeriturbo vakiona), eli vakioturbo, mutta se lähti kyllä ahtamaan paljon nopeammin kuin tämä audin vakioturbo KKK K03. Audissa pitää polkea ihan sikana, jos haluaa ahdot mukaan kiihdytykseen. Eikös nämä K03 ja K04 ole liukulaakeriturboja?
Comment
-
Tuli mieleen tuosta "huonosta alaväännöstä", että jos turboa mennään vaihtamaan ja halutaan alavääntöäkin samalla, niin eikö fiksuinta olisi saman tien hankkia kuulalaakereilla varustettu turbo? Edellisessä autossani, nisukassa, oli Garretin T25 (kuulalaakeriturbo vakiona), eli vakioturbo, mutta se lähti kyllä ahtamaan paljon nopeammin kuin tämä audin vakioturbo KKK K03. Audissa pitää polkea ihan sikana, jos haluaa ahdot mukaan kiihdytykseen. Eikös nämä K03 ja K04 ole liukulaakeriturboja?
Comment
-
mattivirtanen
Onko kokemuksia Fin-Turbolta laitetuista K04-15 ahtimista?(970e)??Onko ongelmia ollut,erityisesti talvella?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viestiEn tajua mikä ihmisillä on niin vaikeeta siinä lambdan vaihdossa korjaamoja myöten, no ehkä korjaamoillakaan ei ole mitään hajua säätötekniikasta.
Moneskohan kymmenes kerta on kun kuulen ihan saman tarinan.
Lue tuo minun edellinen postaus ajatuksella. Ilman todellista ammattitaitoa hetkellisistä lambda-arvoista ei voi päätellä moottorin ohjauksen optimaalista toimivuutta, ellei lambda ole täysin hengetön.
Vanhasta lambdasta tsekkasin liittimestä valmistuskuukauden joka oli 8/01 ja näin siivitti lambdan uusimispäätöksen tekemiseen. Itse anturin kyljessä luki viikkona 4401 joten ihan alkuperäinen se anturi oli ja varmaan tolla ois ajanu vielä pitkään jollei olis mitään erikoista alaväännön kaipuuta, kyllä sekin toimi ihan hyvin verrattuna tähän uuteen.
Comment
-
mattivirtanen
Juu itse en ole vielä vaihellut lambdaa,kun muita oireita ei ole kuin tuo tehottomuus,erityisesti alakierroksilla,sekä tietysti kovahko bensankulutus..Moottorin käynti mm erittäin tasainen,tokihan tuon voisi vaihdella kun ei tietoa onko milloin vaihdettu ylipäätään tai ollenkaan.
Comment
-
Mä katoin siitä lambdan liittimestä sitä sen ikää kun siinä on se valmistusmerkintä eli nuoli näyttämässä valmistuskuukautta ja valmistusvuosi. Ite anturiin laserilla merkattu valmistusviikko täsmäsi tuohon liittimen merkintään. Varmaan kannattais vaihtaa toi lambda ensin ennenkun rupeaa turboa etc päivittelemään.
Comment
-
Itsellä kanssa herjaa satunnaisesti taaempaa lambdaa. Sain varaosatiskiltä numerot osille: 06C906265(vanha) ja 1k0998262(uusi) eli sama osa mutta päivitetty numero. Löytyi sitten useampaa tietoa noista johtojen määristä noissa antureissa.
Onko niin, että bex koneella olevissa olis 6-johtoa ensimmäisessä ja 4 -johtoa toisessa lambdassa? Kakkos lambdan liitos taitaa olla auton alla joten johdin määriä ei pääse tutkimaan helpolla vai onko toista liitosta esim konehuoneen puolella?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tapza_s Näytä viestiItsellä kanssa herjaa satunnaisesti taaempaa lambdaa. Sain varaosatiskiltä numerot osille: 06C906265(vanha) ja 1k0998262(uusi) eli sama osa mutta päivitetty numero. Löytyi sitten useampaa tietoa noista johtojen määristä noissa antureissa.
Onko niin, että bex koneella olevissa olis 6-johtoa ensimmäisessä ja 4 -johtoa toisessa lambdassa? Kakkos lambdan liitos taitaa olla auton alla joten johdin määriä ei pääse tutkimaan helpolla vai onko toista liitosta esim konehuoneen puolella?
http://www.bosch-lambdasonde.de/en/d..._catalogue.pdf
Comment
-
Laitan tähän tän kuvan niin on itsellekkin muistilappuna kun tarvii mittailla lambdoja.
edit: niinkuin kuvasta näkyy, ei takalambdassa ole kun tuo yksi liitin liitinrivistössä.Attached FilesViimeksi muokannut andre_; 9.7.2012, 22:58.
Comment
-
mattivirtanen
Tuli tuossa tuo etulambda vaihdeltua, ei ole ollut vaikutusta oireisiin. Tiedäppä sitten olisiko turbossakin häikkää kun rullattu 300tkm, tuo Bsr:n ohjelma laitettu joskus Ruotsissa. Ei kyllä löytynyt etes tietoja ruotsin rekkarinumerolla aikoinaan kun kyselin, 1.05 ahtaa tällä hetkellä. Alakierroksilla ei paineet nouse lähellekään haettua arvoa, ottaa tuossa 3tonnin jälkeen sinnepäin ja sen jälkeen ja se ilmamassa 147 max, Massamittarinkin vaihdoin talvella joskus. Yrittivät kyllä etelässä toissakesänä poistaa tuota entistä Bsr:n ohjelmaa, mutta sitä eivät saaneet pois, olisin eri ohjelman laittanut tilalle. Voisiko tuossa ohjelmassa olla jotain hämminkiä? Eipä tässä hirveästi raski rueta kaikkea summassa vaihtelemaan, menee äkkiä puoli auton hintaa.Viimeksi muokannut 8866; 16.7.2012, 13:24. Perustelu: Opettele kirjoittamaan muutenkin, kuin yhteenputkeen. Helpottaa muiden lukemista.
Comment
-
mattivirtanen
Onko muuten normaalia että turbo vinkuu,alakierroksilla kaasua painaessa varsinkin kuulee selvästi mutta kovemmilla kierroksilla ei kuule?On ollut kyllä jo pitkään,tai siis oletan että ääni kuuluu turbolta..
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mattivirtanen Näytä viestiAlakierroksilla ei paineet nouse lähellekään haettua arvoa, ottaa tuossa 3tonnin jälkeen sinnepäin
Comment
-
Kuulostaa tutulta ..
-Turbo pitää ylimäärästä vihellystä , herää pikkusen myöhässä ja puhti puuttuu alhaisilla kierroksilla.
itselläni oli samanlaista ongelmaa viime keväänä ja turbo meni vaihtoon.
Siivet oli ehjät mutta välystä ilmeisesti liikaa.
Kaipaisin kyllä vieläkin lisää vääntöä alakierroksille (ajanut jonkinverran firman sähköautolla ja kyllä on hienoa kun kaikki vääntö on käytössä samantein kun polkasee) vaikka ei se Nissan Leaf muuten tykki ole ;)
.. kai se oma on vietävä softaukseen / lastutukseen jokupäivä
Comment
-
mattivirtanen
Niin,vinkuminen ei ole mitenkään erityisen voimakasta mutta kuulee selvästi kun ei ole soitin ym huutamassa.Onhan tuolla yli 300tkm ajettu jo tietysti.
Comment
-
Comment
-
mattivirtanen
No eilen tuli sitten käytettyä Audia turbopuolen tarkistuksessa ammattiliikkeessä,pakopesä oli ainakin halki jo parista kohtaa..Uusi turbo pakosarjoineen on nyt tilattu,hieman isommalla kompuran siivellä..Onkohan tuolla voinut bensankulutukseen olla miten vaikutusta?Yli 9l menee matka-ajossa kyllä vaikka 80-100km/h pitää vauhdin.
Comment
Comment