Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B6:sen laiskuus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Katin vaihdolla voit jotain saavuttaa, kovasti uskoisin että siitä eteenpäin putkiston vastapaine ei vakiossa tai kevyesti viritetyssä merkittävästi ahdista.

    Comment


      #62
      Noita Boschin lambdoja saa ihan inhimilliseen hintaa ihan tarvikeliikkeistäkin yms.
      Yleismalli maksoi muutama vuosi sitten A8:iin about 50e kipale. Oikealla liittimellä varustettu alta satkun.

      Comment


        #63
        Mitkä venttiilit pitää tilata jos vaihdattaa tuon K04-ahtimen?Entäpä pitääkö aina ohjelmoida uudelleen?Ja onko paikkaa josta voi ostaa ahtimen,vaihtaa sen sekä venttiilit,ja tarvittaessa ohjelmoida?Missä porukka on laitattanut näitä ahtimia ja mihin yhteishintaan?Tuntuu että pitää ravata pitkin suomea kun ei yhdessä paikassa voi noita kaikkea kerralla tehdä.Monta kysymystä mutta tärkeitä jos joku viitsii vastata :)

        Comment


          #64
          Venttiilit? Tarkoitat varmaan polttoainesuuttimia.

          K04-ahtimen ja siihen liittyvien tiivisteiden yms. lisäksi tarvitset tosiaan isommat suuttimet ja "ohjelmoinnin". Kumpikin näistä on pakollinen, muuten et saa isommasta hyrrästä hyötyjä. Lisäksi toki paremmasta välijäähdytyksestä ja avarammasta katista ei ole haittaa, mutta eivät ole pakollisia. Kytkin ja/tai kaksoismassa ei tod.näk. tule lisääntynyttä vääntöä kestämään, joten ne voi lisätä vaihtolistalle.

          Halvimmalla varmaan saat jotkut S3:n tai BEX-koneen suuttimet käytettynä netin kautta tilaamalla.

          Jos raha polttelee taskuja, Suomessa on paljon pajoja joissa voidaan tehdä kaikki kerralla ja sinun puolestasi. Itse osat mahdollisimman edullisesti hankkimalla ja vähän vaivaa näkemällä saanee ahtimen+suuttimet+säädöt parilla tonnilla. Valmiin setin kaikkine rojuineen ja töineen (ja kytkin+vp päälle), hinta siinä 3-4keur.

          Comment


          • #65
            http://www.ehow.com/info_8536451_tur...ing-types.html

            Tuli mieleen tuosta "huonosta alaväännöstä", että jos turboa mennään vaihtamaan ja halutaan alavääntöäkin samalla, niin eikö fiksuinta olisi saman tien hankkia kuulalaakereilla varustettu turbo? Edellisessä autossani, nisukassa, oli Garretin T25 (kuulalaakeriturbo vakiona), eli vakioturbo, mutta se lähti kyllä ahtamaan paljon nopeammin kuin tämä audin vakioturbo KKK K03. Audissa pitää polkea ihan sikana, jos haluaa ahdot mukaan kiihdytykseen. Eikös nämä K03 ja K04 ole liukulaakeriturboja?

            Comment


              #66
              Tuli mieleen tuosta "huonosta alaväännöstä", että jos turboa mennään vaihtamaan ja halutaan alavääntöäkin samalla, niin eikö fiksuinta olisi saman tien hankkia kuulalaakereilla varustettu turbo? Edellisessä autossani, nisukassa, oli Garretin T25 (kuulalaakeriturbo vakiona), eli vakioturbo, mutta se lähti kyllä ahtamaan paljon nopeammin kuin tämä audin vakioturbo KKK K03. Audissa pitää polkea ihan sikana, jos haluaa ahdot mukaan kiihdytykseen. Eikös nämä K03 ja K04 ole liukulaakeriturboja?
              Eipä oikein voi noita kahta verrata mitenkään toisiinsa heräämisen kannalta. Ja itse asiassa liukulaakeri vs. kuulalaakeri ei sinänsä herää yhtään aikaisemmin. Kuulis ainoastaan reagoi kaasuun herkemmin, mutta ahtopaine nousee molemmissa samaan tahtiin, eli kuuliksella ei saa alavääntöä lisää, ainoastaan vaste kaasuun pienenee.

              Comment


                #67
                Onko kokemuksia Fin-Turbolta laitetuista K04-15 ahtimista?(970e)??Onko ongelmia ollut,erityisesti talvella?

                Comment


                • #68
                  3,5v ja 60tkm ollut paikallaan, ei mitään ongelmia.

                  Comment


                    #69
                    Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                    En tajua mikä ihmisillä on niin vaikeeta siinä lambdan vaihdossa korjaamoja myöten, no ehkä korjaamoillakaan ei ole mitään hajua säätötekniikasta.
                    Moneskohan kymmenes kerta on kun kuulen ihan saman tarinan.

                    Lue tuo minun edellinen postaus ajatuksella. Ilman todellista ammattitaitoa hetkellisistä lambda-arvoista ei voi päätellä moottorin ohjauksen optimaalista toimivuutta, ellei lambda ole täysin hengetön.
                    Ite oon ollu siinä uskossa että noi laajakaistalambdat kestäis pitempään mitä nuo kapeakaistat, mutta tuli nyt oikein kaivettua Boschin sivuja sen verran että tuli vastaan tieto jotta lambdan vaihtoväli tosiaan on 100-160tkm. Siispä tilasin lambdasensor.comista uuden lambdan ja asensin sen äsken. Äkkiseltään toi nyt parin viimesen tkm aikana tullut lievä miettiminen kaasuun vastaamisessa ja tyhjäkäynnin satunnainen nypyttäminen loistavat poissaolollaan, tota tuskin ulkopuolinen huomaisi. Nyt täytyy tsekkailla tuleeko kulutukseen mitään muutosta.

                    Vanhasta lambdasta tsekkasin liittimestä valmistuskuukauden joka oli 8/01 ja näin siivitti lambdan uusimispäätöksen tekemiseen. Itse anturin kyljessä luki viikkona 4401 joten ihan alkuperäinen se anturi oli ja varmaan tolla ois ajanu vielä pitkään jollei olis mitään erikoista alaväännön kaipuuta, kyllä sekin toimi ihan hyvin verrattuna tähän uuteen.

                    Comment


                      #70
                      Juu itse en ole vielä vaihellut lambdaa,kun muita oireita ei ole kuin tuo tehottomuus,erityisesti alakierroksilla,sekä tietysti kovahko bensankulutus..Moottorin käynti mm erittäin tasainen,tokihan tuon voisi vaihdella kun ei tietoa onko milloin vaihdettu ylipäätään tai ollenkaan.

                      Comment


                        #71
                        Mä katoin siitä lambdan liittimestä sitä sen ikää kun siinä on se valmistusmerkintä eli nuoli näyttämässä valmistuskuukautta ja valmistusvuosi. Ite anturiin laserilla merkattu valmistusviikko täsmäsi tuohon liittimen merkintään. Varmaan kannattais vaihtaa toi lambda ensin ennenkun rupeaa turboa etc päivittelemään.
                        Attached Files

                        Comment


                          #72
                          Tuo tehottomuus ja kova kulutus on potentiaalisia lamdaongelmia ja vaihtoa suositeltu jo monta monta viestiä sitten.

                          Vaihto onnistuu ihan tee se itse, ei tarvitse muuta erikoista, kuin sen lamdahylsyn tai muuten sopivan avaimen.

                          Comment


                            #73
                            Juu itse en ole vielä vaihellut lambdaa,kun muita oireita ei ole kuin tuo tehottomuus,erityisesti alakierroksilla,sekä tietysti kovahko bensankulutus..
                            Oireethan on ihan just sitä mitä huono lambda aiheuttaa.

                            Comment


                              #74
                              Itsellä kanssa herjaa satunnaisesti taaempaa lambdaa. Sain varaosatiskiltä numerot osille: 06C906265(vanha) ja 1k0998262(uusi) eli sama osa mutta päivitetty numero. Löytyi sitten useampaa tietoa noista johtojen määristä noissa antureissa.
                              Onko niin, että bex koneella olevissa olis 6-johtoa ensimmäisessä ja 4 -johtoa toisessa lambdassa? Kakkos lambdan liitos taitaa olla auton alla joten johdin määriä ei pääse tutkimaan helpolla vai onko toista liitosta esim konehuoneen puolella?

                              Comment


                                #75
                                Alkuperäinen kirjoittaja tapza_s Näytä viesti
                                Itsellä kanssa herjaa satunnaisesti taaempaa lambdaa. Sain varaosatiskiltä numerot osille: 06C906265(vanha) ja 1k0998262(uusi) eli sama osa mutta päivitetty numero. Löytyi sitten useampaa tietoa noista johtojen määristä noissa antureissa.
                                Onko niin, että bex koneella olevissa olis 6-johtoa ensimmäisessä ja 4 -johtoa toisessa lambdassa? Kakkos lambdan liitos taitaa olla auton alla joten johdin määriä ei pääse tutkimaan helpolla vai onko toista liitosta esim konehuoneen puolella?
                                Etummaisessa 5-johdinta (liittimessä kuusi pinniä) ja takimmaisessa neljä. Sivu B15:

                                http://www.bosch-lambdasonde.de/en/d..._catalogue.pdf

                                Comment


                                  #76
                                  Takimmaisen liitin on pitkulan mallinen ja etulamdan on kaksirivinen, eli isompi möykky. Molempien liittimet on tulipellissä paisuntasäiliön alla olevassa rimassa.

                                  Comment


                                    #77
                                    Laitan tähän tän kuvan niin on itsellekkin muistilappuna kun tarvii mittailla lambdoja.

                                    edit: niinkuin kuvasta näkyy, ei takalambdassa ole kun tuo yksi liitin liitinrivistössä.
                                    Attached Files
                                    Viimeksi muokannut andre_; 9.7.2012, 22:58.

                                    Comment


                                      #78
                                      Tuli tuossa tuo etulambda vaihdeltua, ei ole ollut vaikutusta oireisiin. Tiedäppä sitten olisiko turbossakin häikkää kun rullattu 300tkm, tuo Bsr:n ohjelma laitettu joskus Ruotsissa. Ei kyllä löytynyt etes tietoja ruotsin rekkarinumerolla aikoinaan kun kyselin, 1.05 ahtaa tällä hetkellä. Alakierroksilla ei paineet nouse lähellekään haettua arvoa, ottaa tuossa 3tonnin jälkeen sinnepäin ja sen jälkeen ja se ilmamassa 147 max, Massamittarinkin vaihdoin talvella joskus. Yrittivät kyllä etelässä toissakesänä poistaa tuota entistä Bsr:n ohjelmaa, mutta sitä eivät saaneet pois, olisin eri ohjelman laittanut tilalle. Voisiko tuossa ohjelmassa olla jotain hämminkiä? Eipä tässä hirveästi raski rueta kaikkea summassa vaihtelemaan, menee äkkiä puoli auton hintaa.
                                      Viimeksi muokannut 8866; 16.7.2012, 13:24. Perustelu: Opettele kirjoittamaan muutenkin, kuin yhteenputkeen. Helpottaa muiden lukemista.

                                      Comment


                                        #79
                                        Onko muuten normaalia että turbo vinkuu,alakierroksilla kaasua painaessa varsinkin kuulee selvästi mutta kovemmilla kierroksilla ei kuule?On ollut kyllä jo pitkään,tai siis oletan että ääni kuuluu turbolta..

                                        Comment


                                          #80
                                          Eipä ole normaalia.

                                          Comment


                                            #81
                                            Alkuperäinen kirjoittaja mattivirtanen Näytä viesti
                                            Alakierroksilla ei paineet nouse lähellekään haettua arvoa, ottaa tuossa 3tonnin jälkeen sinnepäin
                                            Ei varmaan kannata hirveästi tuijotella sitä pyydettyä ahtopainetta kun se tuppaa menemään heti ns. tappiin kun vähänkin painaa kaasua.
                                            Attached Files

                                            Comment


                                            • #82
                                              Kuulostaa tutulta ..
                                              -Turbo pitää ylimäärästä vihellystä , herää pikkusen myöhässä ja puhti puuttuu alhaisilla kierroksilla.

                                              itselläni oli samanlaista ongelmaa viime keväänä ja turbo meni vaihtoon.

                                              Siivet oli ehjät mutta välystä ilmeisesti liikaa.

                                              Kaipaisin kyllä vieläkin lisää vääntöä alakierroksille (ajanut jonkinverran firman sähköautolla ja kyllä on hienoa kun kaikki vääntö on käytössä samantein kun polkasee) vaikka ei se Nissan Leaf muuten tykki ole ;)
                                              .. kai se oma on vietävä softaukseen / lastutukseen jokupäivä

                                              Comment


                                                #83
                                                Niin,vinkuminen ei ole mitenkään erityisen voimakasta mutta kuulee selvästi kun ei ole soitin ym huutamassa.Onhan tuolla yli 300tkm ajettu jo tietysti.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Ootko tehnyt jo sen sen painetestin? 300tkm ajetuista letkuista voi vuotaa yksi jos toinenkin.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    No eilen tuli sitten käytettyä Audia turbopuolen tarkistuksessa ammattiliikkeessä,pakopesä oli ainakin halki jo parista kohtaa..Uusi turbo pakosarjoineen on nyt tilattu,hieman isommalla kompuran siivellä..Onkohan tuolla voinut bensankulutukseen olla miten vaikutusta?Yli 9l menee matka-ajossa kyllä vaikka 80-100km/h pitää vauhdin.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      kauheen yleistä noissa että pesä ja sarja halki niin on pieni turssi kovilla lämmöillä. Tallin hyllyllä ois jouten ehjiä pakosarjoja ja yks k04...

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X