Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B6:sen laiskuus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Siinäpä olisi nyt vähän selvemmin,miksi muuten ahtopaine-arvoja on 2kappaletta ja erilaisia lukemia?

    Time RPM inj.t g/s Time RPM Nm Time RPM Load Ab.Pressure
    0,89 1720 8,5 25,94 0 1640 21,6 0,4 1640 27 1000 1000
    2,21 1880 11,56 36,17 1,29 1720 141,1 1 1800 84 1650 1140
    3,42 2200 14,28 50,69 2,61 2000 205,8 3 2080 109 1800 1370
    4,62 2520 19,04 72,5 3,82 2400 258,7 4 2281 130 2080 1670
    5,82 2960 22,78 96 5,02 2680 301,8 5 2680 163 2180 2040
    7,23 3520 25,16 117,81 6,24 3120 296 6 3360 176 2160 2130
    8,46 3960 24,14 123,33 7,65 3680 274,4 8 3840 167 2050 2070
    9,76 4400 23,46 130,06 8,86 4120 270,5 9 4280 157 1920 1960
    11,0 4840 23,46 138,39 10,1 4560 258,7 10 4680 154 1900 1900
    12,3 5240 23,12 146,47 11,4 4960 247 11 5120 148 1870 1860
    13,5 5600 23,12 154,03 12,7 5360 243 13 5480 144 1850 1790
    14,8 5880 20,74 150,58 13,9 5680 231,3 14 5800 138 1680 1750
    16,2 6200 18,36 142,72 15,2 6000 211,7 15 6080 124 1570 1620
    17,5 6440 17 140,64 16,7 6280 182,3 17 6360 117 1500 1510
    18,7 6560 13,94 118,36 17,9 6480 168,6 18 6560 109 1450 1480

    Comment


      #32
      Alkuperäinen kirjoittaja mattivirtanen Näytä viesti
      miksi muuten ahtopaine-arvoja on 2kappaletta ja erilaisia lukemia?
      Pyynti ja toteutunut paine.

      Comment


        #33
        Eli tuo jälkimmäinen on toteutunut paine?

        Comment


          #34
          Näyttäisi sitten alakierroksilla jäävän aika paljon tavoitteesta

          Comment


            #35
            Normaalia. Jos toistat saman suurimmalla vaihteella, tavoite toteutuu myös alakierroksilla.

            Comment


              #36
              Kiitos tiedosta,eilen vaihdettiin huoltomolla Bybass ja tarkasteltiin onko vuotoja ahtopuolella,ei löytynyt.Tuota N75 venaa en ole vaihdattanut,ei vissiin sitten ole tarvettakaan.

              Comment


                #37
                Alkuperäinen kirjoittaja mattivirtanen Näytä viesti
                Vikamuisti muisti huoltamolla tässä minun aikana luettu montakin kertaa, ei ole siellä tullut mitään esille. Bensankulutuksesta sen verran että syö matka-ajossakin n.9l/100km? Viime kesänä ajoin matkaa täydellä tankilla 580km jolloin näytti että pääsee enää 10km. MAF:fin vaihdatin myös tässä joku kk sitten, ei vaikutusta. Puolia on mennyt 5kpl vuoden sisään mutta taitaa olla tyyppivika tässä mallissa.?
                Jos sulla on 5-vaihteinen auto niin tota se kuluttaa jos satasen rajotuksilla ajelee. Kahdeksaakymppiä ajamalla pääsee sitte alle kahdeksaan litraan. Jos toi 580km on että menee se 57 litraa tankatessa niin silloinhan se on noin kympin litra joka on taas kulutus kun ajaa moottoritiellä. Jos haluaa taloudellisempaa niin pitää vaihtaa autoa :)

                Comment


                  #38
                  5-vaihteinen kyseessä kyllä..Lambda-arvo katsottiin eilen samalla,pysyi aikalailla 1,08 tyhjäkäynnillä eikä juuri muuttunut kaasuteltaessakaan

                  Comment


                  • #39
                    Tämä on sellanen "vika" jonka korjaaminen maksaa "korjaus määrästä" riippuen paljon tai helvatan paljon. Diagnoosi on : tehoihin tottuminen, siihen avun tuo auton vaihto tai vanhan virittäminen lisää ;-)

                    Comment


                      #40
                      Tuolla 5.vaihteella ahtopaine-arvot olivat samaa luokkaa kuin aiemmin esitin.Ahtaa kai sitten ihan suhteellisen normaalisti mutta siihen se jääkin,mitään ei vaan tapahdu,onko tosiaan näissä 1.8t ihan sama 3tonniin asti painaako kaasun pohjaan vai puolikaasulla,ei mitään eroa kiihtymisessä??Ei kyllä kaupungillakaan kiva ajaa jos yrittää 2lähteä kiireesti kiihdyttämään kun sanoo vain "böö" 3tonniin asti.Ykköstä ruettava ilmeisesti käyttämään enemmän.

                      Comment


                        #41
                        Tukkoisuus alarundeilla on ihan normaalia, mutta kyllä mulla on aina alkanut tapahtua jotain viimeistään 2,5krpm kohdalla, avaramman katin kanssa lähempänä 2krpm. Ennen ahtojen nousua voidaan puhua ihan aidosti nuhapumpusta, meno tuntuu tukkoisemmalta kuin pienemmällä vaparilla, ja tuo ero ennen-jälkeen ahtojen lähtökohtaisesti vain pahenee jos autoa piristää. Toki jos todella tukkoiselta tuntuu, voi kannattaa vilkaista onko katti esim. tukkeutumassa.

                        Kuten tuossa muutkin totesivat, mikään talousihme ei B6Tq ole. Itsellä on tankkaamalla mitattu 1,5 vuoden keskikulutus 10,2l/100km. Alhaisin kuukausitason kulutus on 9,4l/100km ja korkein 11,9l/100km. Ero tehtaan lupaukseen on pieni, ja siihen reiluun 9l/100km varmasti pääsisi jos ajelisi hissukseen "standardin mukaista ajoreittiä", pienemmillä renkailla, jne.

                        Comment


                          #42
                          Oukkelis.Voiko mistään arvoista vcds:llä päätellä että katti olisi tukossa/tukkeutumassa?Eilen tankkasin rajan takana taas tankin täyteen,olin ajanut 605km ja tankkiin sopi 54,7L,pelkkää matka-ajoa(30km kaupungissa),kulutus 9,04 eli 9 matka-kulutus,100-110km/h.

                          Comment


                            #43
                            Kävin tuossa juuri vielä testaamassa.Noin 3tonnin jälkeen alkaa ahtopaineet saada tuota tavoitettua arvoa kiinni,esim. 2tonnin kierroksilla ahtaa 0,25 kun tavoite olisi 0,8(3tonnin kierroksilla ahtaa 0,95 ja tavoite 1,15,max ahdot oli 1,04bar 3500rpm:ssä.Ilmamassa parhaimmillaan 148 g/s. Lambda-arvo taasen tyhjäkäynnillä 1,008 ja kaasutellessa 0,984-1,008.

                            Comment


                              #44
                              Lambda-arvoista vaikea sanoa mitään, Koska se heittelee jatkuvasti. Normijampan silmä ei lambdan hidastunutta käytöstä osaa katsoa.
                              Paljonkos autolla on ajettu?

                              Comment


                                #45
                                Näkyykö katin tukkeutuminen jossain testeissä vai katsomallako vain selviää? Autolla on rullattu 300tkm,itse moottorilla ei ole ajettu kun noin 80tkm.

                                Comment


                                • #46
                                  Aivan varma oman autoni oireilujen syistä ja seurauksista aikoinaan en ole kun samaan aikaan oli turbovikaakin - ja ei oikein muistakkaan enää varmasti.
                                  Mutta katin tukkeutumista autossani osasin alkaa epäilemään esim. siitä että ilmamäärät eivät olleet lähelläkään sitä mitä olis pitänyt olla suhteessa oletettuihin tehoihin vaikka ahtopainetta oli - ilmamäärä mittarin tietysti pitää olla kunnossa että tämä vertailu toimii, ja ylipäänsä jos ilmamäärämittari antaa vääriä arvoja niin se jo pelkästään voi aiheuttaa vaikka mitä.

                                  Myös "missfire herkkyys" yläkierroksilla johtui ilmeisesti katin tukkeutumisesta

                                  Comment


                                    #47
                                    Jeps,tuossa omassa taitaa tuo ilmamäärä pitää suunnilleen kutinsa kun parhaimmillaan käy siinä 150 g/s..

                                    Comment


                                      #48
                                      Jos autolla on rullattu 300tkm, niin onkohan motin vaihdon yhteydessä vaihdettu lambdat, epäilen, että ei.
                                      Jos ei toetoa, niin vaihda lambdat. Kulutusosia, joille oletettu elinikä on n.160tkm.

                                      Comment


                                        #49
                                        Joo onhan se lambdan vaihtokin kävässyt mielessä mutta ei huoltamon mukaan pitäisi olla vikaa,ja käy todella tasaisesti,ei minkäänlaista heittelyä kierroksissa sekä päästöt kunnossa.Onko muilla tuo lambda-arvo mitä luokkaa kyseisissä vehkeissä?Ps.Ei luultavasti ole vaihdettu koneen vaihdon yhteydessä

                                        Comment


                                          #50
                                          Ei sitä todennäköisesti lambda-arvoa ihmettelemällä huomaa, lähinnä nuo hidastuvat vanhetessaan.

                                          Comment


                                            #51
                                            Meinaatteko että se lambda pitäs vaihtaa ihan kilsojen perusteella? En usko että mulla on koskaan vaihdettu ja ennen seuraavaa tankkausta ois 270tkm. Toi 1.8t on vähän tollanen petollinen kun on muutenkin niin vähän alavääntöä ettei meinaa huomata jos on koneessa jotain vialla :) Paljon noi hidastuu, voiko vag-comilla päätellä jostain käppyröistä tota? On toi lambda joskus heittäny readiness-bittiä väärään asentoon mutta sekin on hävinny kun on polkenu koneen kuumaks.
                                            Viimeksi muokannut andre_; 13.6.2012, 23:38.

                                            Comment


                                              #52
                                              Kyllä se kulutusosa on. 100-160tkm. tais olla Boschin suoitukset lambdasta riippuen.

                                              Comment


                                                #53
                                                No sehän toi mun 270tkm menee vähän pitkäks tosta suosituksesta joten sen vaihtoa pitänee vakavasti harkita. Taidan muuttaa mun suunnittelman tosta "odotellaan kun hajoaa" ihan konkreettiseksi osan vaihtamiseksi, lienee kohdallaan ketjun aloittajankin tapauksessa.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  En tajua mikä ihmisillä on niin vaikeeta siinä lambdan vaihdossa korjaamoja myöten, no ehkä korjaamoillakaan ei ole mitään hajua säätötekniikasta.
                                                  Moneskohan kymmenes kerta on kun kuulen ihan saman tarinan.

                                                  Lue tuo minun edellinen postaus ajatuksella. Ilman todellista ammattitaitoa hetkellisistä lambda-arvoista ei voi päätellä moottorin ohjauksen optimaalista toimivuutta, ellei lambda ole täysin hengetön.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Voiko joku laittaa linkkiä mistä tähän lambdaa saisi sopuhintaan?Ja ilmeisestihän tämä on kahdella,onko syytä vaihtaa kumpikin?

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      www.speed-autoteile.fi
                                                      www.lambdasensor.com
                                                      Ykköslambda hoitaa seoksensäädön. Sen vaihto ensisijaisesti.
                                                      kakkoslambda valvoo katalysaattoria ja sen vaikutus säätöön taitaa olla minimaalinen ellei olematon.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Tuo että vääntääkö 2000 rpm kohdalla vai ei on kovin subjektiivista. Minulla oli kuitenkin väljyyttä hukkaportin läpän akselin reiässä, se aiheutti juuri tuollaista että ei lähtenyt vääntämään kuin vasta 2500 rpm jälkeen. Autosta tuli aivan eri ajaa pikkukierroksilla kun ahtimen vaihtoi.

                                                        Kädellä pääsee kokeilemaan tuota hukkaportin tankoa pakosarjan päältä. Jos siinä tuntuu yhtään kliksuntaa tai väljyyttä epäilisin juuri tuota hukkaportin läpän akselin väljyyttä.

                                                        Paljonko ahtimella on ajettu?

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Ahtimella on ajettu ilmeisesti tuo 300tkm jos ei ole edellisten omistajien toimesta vaihettu joskus..Olenkin tässä kysellyt tarjousta KO4:sta,950e..Huomenna kun on korjaamolla käynti,tarkastutan katin samalla,lambdastapa nuo sen enempää tunnu tajuavan kun itsekkään eli kai sekin tässä vaihdeltava..

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Ps.Tuossa olisi lamda-arvoja kiihdytyksessä 3.vaihteella 1800rpm-6800rpm jos joku vaikka noista jotain osaisi sanoa ;))


                                                            Lambda Factor Lambda Factor


                                                            1 1
                                                            0,953 0,906
                                                            0,899 0,906
                                                            0,899 0,899
                                                            0,891 0,899
                                                            0,906 0,891
                                                            0,836 0,836
                                                            0,821 0,821
                                                            0,797 0,797
                                                            0,774 0,758
                                                            0,774 0,743
                                                            0,766 0,75
                                                            0,789 0,766
                                                            0,797 0,774
                                                            0,774 0,758
                                                            0,797 0,782
                                                            0,766 0,875

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Joo taisi jäädä tuo turbon vaihto isompaan kun tulee kaikkinensa kolmatta tonnia maksamaan ohjelmointineen ja suuttimineen sekä mahdollisesti välijäähdyttimineen.Saiskos putkista vaihdolla miten tehoa lisää?Millaista putkistoa suosittelette,siinä tonnin haarukassa voi olla..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X