Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B6:sen laiskuus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    B6:sen laiskuus?

    Hei. Ensinnäkin olen täysin amatööri näissä tekniikan asioissa :) Eli minulla on siis Audi A4 B6 1.8T quattro. Kun painaa kaasun pohjaan ei tapahdu juuri mitään, vaan vasta vähän ajan päästä, eli onko tämä sitä turbon viivettä? Mikä tämä bybass on ja pitäisiko minun laitattaa sellainen että saisi kiihtymään heti alusta ja millaista suosittelette? Tässä on Bsr:n ohjelmointi, tehoja pitäisi olla olla se 190hv/300 nm. Olen pannut myös merkille että ihan vaihde vapaalla kaasuttaessa tuntuu ensimmäiseen pariin tonniin asti aika laiskasti ottavan kierroksia, entinen Carina E:kin otti rivakammin kierroksia.
    Viimeksi muokannut 8866; 11.5.2012, 23:42. Perustelu: Pisteen ja pilkun jälkeen tulee välilyönti.

  • #2
    Vikamuistin luku helpottas diagnoosin tekoa. Toki viisaammat osaa varmasti antaa neuvoa noiden oireiden perusteella.

    Comment


    • #3
      Joo koodit lukuun. Omassa oli n75 anturin piuha irti niin oli kun vaparilla ajo. Piuha kiinni ja taas kulkee.

      Comment


        #4
        Vikamuisti muisti huoltamolla tässä minun aikana luettu montakin kertaa, ei ole siellä tullut mitään esille. Bensankulutuksesta sen verran että syö matka-ajossakin n.9l/100km? Viime kesänä ajoin matkaa täydellä tankilla 580km jolloin näytti että pääsee enää 10km. MAF:fin vaihdatin myös tässä joku kk sitten, ei vaikutusta. Puolia on mennyt 5kpl vuoden sisään mutta taitaa olla tyyppivika tässä mallissa.?
        Viimeksi muokannut 8866; 11.5.2012, 23:43. Perustelu: Pisteen ja pilkun jälkeen tulee välilyönti.

        Comment


        • #5
          Ei tuo 9 litraakaan nyt niin mahdoton ole, jos oot tykänny pitää raskaampaa kaasujalkaa. Kuitenkin ~8l tuntumaan pitäisi olla melko realistisempi lukema matkakulutuksessa ja siitä allekkin. Kuitenkin muistaa ottaa huomioon, että neliveto vaatii osansa kulutuksessa. Tietysti perus; tulpat, suodatin ja rengaspaineet aina ensimmäisenä huomioon kun alkaa kulutuksia ihmettelemään.

          Audi-huollossa puolien vaihtokampanja. Vaihtavat veloituksetta virheettömät puolat.

          Comment


          • #6
            OT: Kauanko tuo kampania on voimassa, jos kävisi kesälomilla vaihtamassa. (Arkisin ei kerkiä)

            Comment


            • #7
              Ei tuossa taida mitään voimassaoloaikaa olla. Eikun vaan vie sillon kun kerkee, niin ovat velvollisia vaihtamaan.
              Itse kävin viime kesänä Lahden Laakkosella ohikulkumatkalla kysymässä erästä silloista tyhjäkäyntiongelmaa. Samantien vaihtoivat alipainevenan vikaan liittyen ja tsekkasivat että onko virheettömät puolat jo vaihdettu. Oli jo edellisen omistajan toimesta vaihdettu, joten homma oli OK.

              Comment


              • #8
                Siis onks tää puolien vaihto kamppanja kaikkiin audeihi vai vaan 1.8t? tai johonkin tiettyyn vm.?

                Comment


                  #9
                  Mitäs jos soittaisit sinne merkkiliikkeeseen, kertovat kyllä mitä kampanjoita autoosi on käynnissä.

                  Comment


                  • #10
                    Ainakin berttakutosiin 1,8 turpoihin vaihtavat. Tiedä sitten muista?

                    Comment


                      #11
                      Olisko kellään ehdotuksia tähän itse topicciin? ;DD Jusutus:Tulpat ja rengaspaineet kunnossa,vaihdoin joku kk sitten myös vakio ilmanputsarin entisen "vaparin" tilalle...

                      Comment


                        #12
                        Ei ole kokemusta yhdestäkään turbo autosta, siis onko normaalia 1.8t käyttäytymistä, että esimerkiksi kun lähdetään 2.vaihteella kiihdyttämään kaasu pohjassa, on tosi tunnoton(lähinnä "bööööö") noin 3tonniin asti jolloin hieman nykäisee ja lähtee kiihtymään?
                        Viimeksi muokannut 8866; 11.5.2012, 23:44. Perustelu: Pisteen ja pilkun jälkeen tulee välilyönti.

                        Comment


                          #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja Jusutus Näytä viesti
                          Ainakin berttakutosiin 1,8 turpoihin vaihtavat. Tiedä sitten muista?
                          Ei, kun ne tarkastaa auton valmistenumerolla kuuluuko auto kyseiseen kampanjaan ja sitten tarkistavat millä osanumerolla olevia sytytyspuolia kuuluu vaihdettavaksi kyseiseen kampanjaan. Jos näitä löytyy kyseisestä autosta niin sitten ne vaihdetaan uusiin. Eli soittoa merkkiliikkeeseen.

                          Itse topickkiin:

                          Mulla oli bypass rikki omasta autosta. Oli kutakuinkin tässä topicissa kuvailtujen oireiden mukaiset oireet.

                          Tässä ohje sen vaihtamiseen. Tilalle sitten orkkisosaa eikä ohjeen mukaista tüning-osaa.

                          Comment


                            #14
                            Vuoto, eli painetestiä tekemään. Toisena kohteena Lamda, eli jos on alkuperäinen, niin voipi olla jo tiensä päässä (tämä tuohon kulutusongelmaan).

                            Comment


                              #15
                              Okei, bybassin voisi vaihdattaa tietty huoltomolla, itse kun ei pääse oikein auton alle. Eikö lambda anna mitään vikakoodeja tai heittoja pakokaasutesteissä? Meinaatko Jari että turbon puolella vuoto? Ainakin viime kesänä oli ahtopaineet kunnossa(jotain 1.2 taisi olla enimmillään, kun huoltomies kävi ajamassa piuha kiinni), itse mittaria ei ole itsellä.
                              Viimeksi muokannut 8866; 11.5.2012, 23:45. Perustelu: Pisteen ja pilkun jälkeen tulee välilyönti.

                              Comment


                                #16
                                Meinaatko Jari että turbon puolella vuoto
                                Kummalla puolella vaan. Ahtopainemittarista ei mitään pientä vuotoa näe (esim. huohotuslinjasto-ongelmaa). Tuo Bypassiehdotus on samaa sarjaa.

                                Jos lamda totallisen kaput ja antaa todella vääriä lukemia ja sen perusteella moottorinohjaus antaa totaallisesti väärin soppaa, niin näkyy pakokaasutesteissä sekä virheinä. Mutta vähän huono/outo käynti, isot kulutuslukemat voi olla myös lamdaperäistä (monihan on hankkinut tarvike/sopimattoman lamdan ja sitten saanut mitä erikoisempia oireita autoonsa).

                                Comment


                                  #17
                                  Okei, käynti on kyllä todella tasainen, ei heittele tippaakaan..
                                  Viimeksi muokannut 8866; 11.5.2012, 23:45. Perustelu: Pisteen ja pilkun jälkeen tulee välilyönti.

                                  Comment


                                    #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja Jusutus Näytä viesti
                                    Ainakin berttakutosiin 1,8 turpoihin vaihtavat. Tiedä sitten muista?
                                    Kyllä BiTboon mulla vaihdettiin myös.

                                    Comment


                                      #19
                                      Nostetaas,eli onko tuo normaalia 1.8t käyttäytymistä että noin 3tonniin asti lähinnä kiihtyy hitaammin kuin 1.6L Carina?Sen jälkeen lähtee vetämään jollain lailla,mutta ei kyllä heppoihin nähden oikein..

                                      Comment


                                        #20
                                        Eikös tuohon tullut jo vastaus ja useita mahdollisia vikakohteitakin - koitetaan vielä rautalankaa:
                                        1) Ei ole normaalia, että lastuviritetty B6 1.8Tq on hitaampi kuin "1.6 Carina"
                                        2) Jos ei halua ensimmäisenä avata konepeltiä, luetaan vikakoodit ja lisäksi otetaan lokia ihan vähintäänkin ilmamassasta ja ahtopaineesta, siten että kiihdytys kaasu pohjassa kolmosella alle 2krpm vähintään 6krpm asti.
                                        3) Mahdollisia vikakohteita muun muassa yksi tai useampi seuraavista: Ahtovuoto (= vuoto ahtoputkistossa ja/tai huohotinputkissa), bypass, N75, MAF, tukossa oleva katti, ahdin/hukkis, lambda, jne.

                                        Kukaan ei voi noilla tiedoilla ja autoa näkemättä tämän pidemmälle diagnosoida. Jos ei itsellä ole VCDS:ää ja/tai ei pysy jakoavain kädessä sen verran että saa edes bypassin vaihdettua, on paras viedä auto osaavalle korjaajalle.

                                        Näitä "1.8T tehot uupuu" keskuteluja on foorumi pullollaan, jossa on myös nämä kaikki samat asiat listattu.

                                        Comment


                                        • #21
                                          No niin tässähän tuli hyvää tietoa, mukava muistilista joka käydä läpi. Ja tuo puolanvaihto kampanja tieto oli erittäin tervetullut. Pitipä heti käydä kysymässä ja varaamassa aika, kiitos!
                                          Jos vielä mietityttää onko tehottomuus kuvitelmaa, käy jossain autoliikkeessä koeajamassa vastaava kikotin tai kaverilla?

                                          Comment


                                            #22
                                            Ei satu kellään kaverilla vain olemaan vastaavaa vehjettä,ja huoltomolla ei saaneet katsottua niitä ahtopaineita tai ilmamäärää ajon aikana kun ei ole vag-comia kuulemma,jollain boschin ohjelmalla olivat yrittäneet..Mitään vikakoodeja ei ainakaan anna,paitsi puola taas vaihteeksi pamahti perjantaina,kesti melkein kk tällä kertaa..

                                            Comment


                                            • #23
                                              Eihän siitä varma voi olla, kun ei oo ite ajanu, mutta ainakaa toi mun kippo ei tosiaan kummosesti väännä kiekkojen ollessa alle kolmen tonnin. Tulos on lähes sama painaako kaasua puoleen väliin, vai pohjaan, mutta yli kolmen tonnin kierroksilla pelaa kyllä tehoihinsa nähden normaalisti. Ja vähä OT: tohon kuuluisaan puola ongelmaan itellä ainaki autto ne "takuuvaihto" -ohjelman mukaiset "paremmat" puolat, joiden vaihdon jälkeen nakkasin moottorin suojamuovin varaston perälle etteivät oo niin kuumia. Vuoden verran on körötelty noilla eväillä positiivisin tuloksin. :)
                                              Viimeksi muokannut 8866; 23.5.2012, 22:35. Perustelu: Pilkut, pisteet, isot kirjaimet.

                                              Comment


                                                #24
                                                Sen verran sain tuossa rekisteröimättömällä vag-comilla mitattua että ilmamassa käy parhaimmillaan 151g/s eli ilmeisesti se on ok?Paljon tuon lamda-arvon pitäisi olla,se kun pyörii jossain 2.3 ja -1.6 välissä miten sattuu..

                                                Comment


                                                  #25
                                                  ilmamassa on ok.

                                                  Sen verran on jo autollaskin ikää että ei varmaan ole pahitteeksi vaihtaa bypassia TT:n vastaavaan ja N75 samalla. Eivät ole kovin kalliita osia.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Jep bybassi olisi jo matkahuollossa..Harmi kun ei tuolla rekisteröimättömällä vcds-litellä saa juuri mitään arvoja mitattua,ja tässä windows 7 ei rupea mikään vanhempi vag toimimaan..

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      ,99.47,1960,54.1,5.78,19.44,99.87,2000,399.8,64.7, ASR OFF,99.07,1880,68.4,1000.0,1050.0
                                                      ,100.78,2040,45.1,4.76,17.72,101.28,2120,399.8,52. 9, ASR OFF,100.27,2000,45.1,1000.0,1040.0
                                                      ,102.08,2160,57.1,8.84,30.25,102.48,2240,399.8,176 .4, ASR OFF,101.68,2120,39.8,1000.0,1030.0
                                                      ,103.29,2440,118.8,15.30,61.00,103.69,2600,399.8,2 90.1, ASR OFF,102.89,2360,103.8,1940.0,1320.0
                                                      ,104.49,2920,162.4,22.44,93.17,104.89,3080,399.8,3 01.8, ASR OFF,104.09,2720,153.4,2150.0,1920.0
                                                      ,105.80,3440,173.7,24.82,115.28,106.22,3640,399.8, 280.3, ASR OFF,105.31,3240,169.9,2140.0,2040.0
                                                      ,107.00,3960,163.2,24.82,123.11,107.42,4120,399.8, 280.3, ASR OFF,106.62,3800,165.4,2040.0,2060.0
                                                      ,108.23,4440,154.1,23.46,129.83,108.73,4600,399.8, 274.4, ASR OFF,107.82,4280,156.4,1890.0,1940.0
                                                      ,109.53,4880,147.4,23.46,138.58,109.93,5000,399.8, 260.7, ASR OFF,109.13,4720,149.6,1850.0,1830.0
                                                      ,110.83,5280,143.6,23.12,143.86,111.24,5440,399.8, 250.9, ASR OFF,110.35,5120,145.9,1840.0,1800.0
                                                      ,112.04,5640,139.1,22.44,148.17,112.46,5760,399.8, 229.3, ASR OFF,111.64,5560,140.6,1770.0,1770.0
                                                      ,113.35,5960,126.3,19.72,143.64,113.86,6080,399.8, 201.9, ASR OFF,112.95,5880,129.3,1610.0,1660.0
                                                      ,114.66,6240,115.0,17.34,137.89,115.06,6320,399.8, 188.2, ASR OFF,114.27,6160,118.8,1520.0,1570.0
                                                      ,115.98,6400,108.3,14.28,102.58,116.38,5760,399.8, 0.0, ASR OFF,115.46,6360,113.5,1480.0,1470.0

                                                      ,,RPM,Load,Inj. On Time,Mass Flow,,RPM,Torque,Torque, ,,RPM,Load,Absolute Pres.,Absolute Pres.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Siinäpä olisi logia 3.vaihteella kiihdyttämään lähdettäessä rajottimeen asti,viisaammat ottaa kantaa ovatko arvot kutakuinkin kohdillaan???

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Iskeppä exceliin tuo oikein niin on luettavassa muodossa.

                                                          http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=52781

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Kyllä tuo datojen valossa ihan kondiksessa on, huipputehot näyttäisivät olevan siinä 180-190hp, eli mitä pitääkin. Liitteenä vielä vertailu K04-kokoonpanoon 5000rpm asti ja näyttää ilmamassakäyrä (punainen) aika loogiselta tuohon verrattuna. Noilla eväillä auto lähtenee paikaltaan luokkaa 8s 0-100km/h, kun Carina siinä 11-12s.
                                                            Attached Files

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X