Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 ja Mystinen tyhjäkäynti ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 ja Mystinen tyhjäkäynti ongelma

    Auto on siis B5 AEB koneella ja ongelma seuraavanlainen.
    Tyhjäkäynti toimii aivan normaalisti eikä souda eikä huopaa mutta kun ajat vaikkapa 30km/h ja painat kytkimen pohjaan niin kierrokset jääkin 1200-1400rpm eikä laske ennenkuin auton pysäyttää. kokeilin motarillakin 120km/h vaudissa ja anoin rullata vapaalla 500m ja pysähdyin levärille niin kierrokset tasottui heti auton pysähdyttyä normaaliksi. Korotettua joutokäyntiä kylmänä auto pitää mielestäni turhan pitkään vaika lämmöt nesteessä on jo 60-65c` niin vielä pitelee kierroksia jossain 1100rpm paikkeilla. En vaan tajuu miten vauhti on tekemisissä tyhjäkäyntisäätimen kanssa? Vikakoodit luettu eikä vikoja havaittu.

  • #2
    Vuotojen testaus ja kaasuläpän putsaus.

    Comment


    • #3
      Voisiko lambda vaikuttaa asiaan? jos putsaan kaasuläpän niin sitähän ei sen enempiä tarvitse sopeuttaa? jarrucleaner varmaan paras tähän?

      Ainut vuoto jonka löysin oli se perinteinen imusarjan alla oleva huohotin putki joka oli rikki mutta se on todettu jo vuosi sitten ja tämä oire alkoi vasta 2 viikkoa sitten.
      Viimeksi muokannut jta; 10.5.2012, 13:03. Perustelu: oikeasti kahden minuutin sisällä jos on lisää asiaa, niin voi vanhaa viestiään muokata

      Comment


      • #4
        Kaassuläpän sopeutus kannattaa tehdä. Kaikki vuodot umpeen.
        Luultavasti vika on se huohotinputki.

        Comment


        • #5
          No oikeesti! Yritin kyllä muokata entistä viestiä mutta kun ei antanut sitä jostain syystä tehdä!

          Comment


          • #6
            Amalin minkälainen homma tuo huohottimen korjaus on? pitääkö imusarjaa irroittaa kun tuntuis että ei oikein muita vaihtoehtoja ole?

            Comment


            • #7
              En tiedä, kun en ole ikinä tehnyt 1.8T:lle.

              Kaasuläpän sopeutus:
              http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/throttlebody.html
              Viimeksi muokannut amalin; 10.5.2012, 15:36.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja Teemu.h Näytä viesti
                Amalin minkälainen homma tuo huohottimen korjaus on? pitääkö imusarjaa irroittaa kun tuntuis että ei oikein muita vaihtoehtoja ole?
                Vaatii kuulemma gynekologin kädet, teetin pätevällä asentajalla, osat tästä:

                http://speed-autoteile.fi/index.php?...product_id=404

                Comment


                • #9
                  Ei se huohotinputken vaihto kummonen homma ole. Imusarjaa ei tarvitse irroittaa. Paisuntasäiliö muistaakseni oli ainut mikä oli tiellä.

                  Comment


                  • #10
                    Mika siis omistaa ne gynekologin kädet. :D Mutta vieläkään en ymmärrä että miksi se huohotin nyt vasta rupeaisi oireilemaan koska se on ollut rikki jo pitkään? mites onkos tuossa minkälainen tuo tyhjäkäynti säädin että voisiko sitä testailla tai puhdistaa? Kaasuläppä kotelon puhdistus menee sunnuntaille sekä sen sopeutus.olisiko mika innostunut vaihtamaan sen huohottimen jos hommaan osat?

                    Comment


                    • #11
                      Tyhjäkäyntisäädin = kaasuläppäkotelo 1.8T koneessa.
                      Ilmavuoto voi suurentua, lämpötilan vaihtelut sekä adaptaatioiden driftaus pikkuhiljaa voi aiheuttaa oireita. Jos on selvää vikaa ja pienikin epäilys, että se vaikuttaa asiaa, niin korjaukseen ennen uusia analyyseja. Jos sillä huohotusletkulla on suora yhteys imusarjaan, niin imu/Ahtovuotohan siitä syntyy. Ja auton rullatessa puskee ilmaa siitä.

                      Liian usein täälläkin foorumilla kuulee, että auto oireilee. Sivulauseessa sanotaan, että XXX asia on ollu rikki, mut ei se ei muka vaikuta. Sit kuitenkin se on ollut juurikin se vian syy.

                      Comment


                      • #12
                        Ok. Kiitoksia avusta! pitänee laitella tuo huohotin nyt kuntoon ku oli suunnitelmissa tehdä se lomalla. Mutta sen kotelon puhdistuksen ja sopeutuksenhan voi tehdä jo pyhänä vaikka tuo huohotin olisikin rikki.

                        Comment


                        • #13
                          pistähän teemu sit tänne vastaus et toimiko kyseinen toimenpide, kiinnostas tietää nimittäin itellä samaa vikaa omassa kulkineessa. =D tossa linkki jos kiinnostaa:http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=110477

                          Comment

                          Working...
                          X