Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.7bit EGT arvo hyppää hurjaksi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2.7bit EGT arvo hyppää hurjaksi

    Morjens kaikille! Tarttis vähän vianselvitysapua. Koitin searchilla mutta en löytänyt oikein omaan tapaukseeni sopivaa.

    Ongelmat alkoivat rajuna vedon pätkimisenä 3000 kierroksen tienoilla täyskaasu kiihdytyksessä. Sain VCDS:n lainaan ja lähdin tutkimaan mikä voisi ongelman aiheuttaa. Tietenkään silloin tuota pätkimistä ei tullut niin rajuna kuin aiemmin.

    Vikakoodeissa oli seuraavaa:
    Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
    Scan: 01 02 03 06 08 15 16 17 18 22 34 35 36 37 45 55 56 57 65 67
    75 76 77

    Mileage: 199310km/123845miles
    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 01: Engine Labels: 078-907-551-AZA.lbl
    Part No: 4B0 907 551 D
    Component: 2.7l V6/5VT 0002
    Coding: 05712
    Shop #: WSC 00000
    VCID: 254A2DBFBFFA271

    2 Faults Found:
    17864 - Exhaust Gas Temp Regulation for Bank 1
    P1456 - 35-00 - Limit Reached
    17868 - Exhaust Gas Temp Regulation for Bank 2
    P1460 - 35-00 - Limit Reached
    Readiness: 0000 0000

    Nollasin vikakoodit ja testailun aikana ei tullut mitään koodeja.

    Tutkin lamda arvoja ekana. Ajossa molemmat heittelevät tyhjäkäynnillä laidasta laitaan ja kiihdytyksessä n. 0,7 - 0,8. Nämä ilmeisesti ok?

    N75 duty cycle näyttäisi olevan ihan ok. Kiihdytyksessä oikein loogisen näköinen käyrä.

    Mutta EGT (blokki 112) näyttää oudolta. Muissa viesteissä puhutaan asteista mutta mulla näyttää prosentteja. Ja kiihdytyksessä bank 1 näyttää yli 190% arvoja. Missäköhän on vika? Tai mitä logitan seuraavaksi?

    Group A: '112
    Exhaust Gas Enrichment Factor Exhaust Gas Enrichment Factor
    TIME Temperature Bank 1 Bank 1 Temperature Bank 2 Bank 2
    STAMP /min % % %

    12.97 2040 71.4 38.0 -1.6
    13.28 2080 84.2 61.6 -1.6
    13.58 2120 94.0 62.0 -1.6
    13.88 2160 102.3 62.4 -1.6
    14.18 2200 109.0 62.7 -1.6
    14.49 2280 116.5 63.1 -1.6
    14.79 2320 123.3 63.9 -1.6
    15.11 2400 130.8 64.3 -1.6
    15.39 2440 139.1 64.7 -1.6
    15.69 2520 148.1 65.1 -1.6
    15.99 2600 156.4 65.9 -1.6
    16.29 2640 167.7 66.3 -1.6
    16.59 2720 175.9 66.7 -1.6
    16.90 2800 185.7 67.1 -1.6
    17.21 2920 191.7 67.8 -1.6
    17.51 3000 191.7 68.2 -1.6
    17.81 3080 190.2 68.6 -1.6
    18.10 3160 191.7 69.4 -1.6
    18.41 3240 191.7 69.8 -1.6
    18.72 3320 191.7 70.6 -1.6
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Drogfild; 9.5.2012, 20:35. Perustelu: unohtui vikakoodit.

    #2
    Kyllä EGT-arvot pitäis olla asteina. Jos en väärin muista niin normaalisti 945 (minimi) ja sitten jos välillä pomppii maksimiin, 1035, niin on EGT entinen.

    En ole kyllä törmännyt koskaan, että olis prosentteja. Onkos käytössä kiinan kaapeli vai rosstechin?

    Comment


    • #3
      Rossin aito kaapeli ja uusin tänään ladattu VCDS. Katsonko jotenkin väärin vai jossain joku asetus?

      Comment


        #4
        Joku varmaan osannee kertoa tarkemmin, oma läppäri kun on autossa, niin vasta huomenna voin tarkistaa asian.

        Comment


          #5
          Tuo on ECUn softan ominaisuus, ei vika. Luepas tämä threadi. Olen tehnyt tuosta vikatiketin Ross-techille, mutta sieltä ei tullut apua.

          Joku kuka osaa roplata ecun sisältöä voisi varmaan korjata nuo kentät näyttämään oikein.

          Comment


          • #6
            Kiitos Okkim se oli hyvää luettavaa. Olisi ihan hyvä lisä tuonne C5 faq osioon.

            Onko tietoa voinko EGT arvoja, niiden kuntoa tai pakolämpöjä ihmetellä jostain muusta groupista? Tai muita vinkkejä millä etsiä vianaiheuttajaa?

            Comment


              #7
              Eipä niitä valitettavasti muualta taida löytyä. Oikeastaan vaan vikakoodeista sitä voi tarkistella, tai ehkä lambdojen logeista joista voisi nähdä rikastusta.

              Comment


              • #8
                Tuliki tossa tuumattua,että pitäiskö puolat tutkia?Koska vikakoodit ei oo uusineet ja pätkiminen taas on.

                Comment


                • #9
                  No niin, tiukemmalla vedätyksellä vikakoodit uusi, eli ihan samat koodit tuli kuin aiemmin.

                  Eli 2 Faults Found:
                  17864 - Exhaust Gas Temp Regulation for Bank 1
                  P1456 - 35-00 - Limit Reached
                  17868 - Exhaust Gas Temp Regulation for Bank 2
                  P1460 - 35-00 - Limit Reached

                  Ohessa logia lambdoista tyhjäkäynnillä ja korotetulla tyhjäkäynnillä sekä ajossa. Sekä logia ahdoista (pyydetty ja mitattu) sekä N75 käyttäytymisestä. Lisäksi pari kuvakaappausta VCDS käppyröistä (tyhjäkäynti lambda sekä ahdot ja N75), jos niistä jotain selvää saa.

                  "Ajossa"-logissa marker kentässä on merkattuna kohta jolloin pätki.
                  "Ahdot"-logissa marker kenttään merkkasin vaihteet. Eli täyskiihdytys 3 vaihteella 2000rpm tienoilta ja sitten pieni jatko vielä 4 vaihteella.


                  Voisiko joku vahvistaa seuraavat päätelmäni:
                  - lambdat näyttää kohtuu järkeviä lukemia ja seilaa laidasta toiseen niinkuin pitääkin
                  - ahdot on melko kovat vaki turboille (2390 mbar -> n. 1.3 bar ahtoa?)

                  Onnistuisiko joku löytämään näistä muuta infoa mikä auttaisi mua löytämään syypään kiihdytyksen pätkimiseen ahdoilla?
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Lambdat näyttäisi toimivan.

                    Yleinen syy EGT:n nousulle on polttoaineen syötön loppuminen. Mitäs pumpun speksit sanoo tuotosta ja mitä injektorien duty cycle tuossa vaiheessa kertoo ? Vaihtoehtona on että jossain MAFin jälkeen on imuvuoto joka lähtee aukeamaan kun koneen asento kiihdytyksessä muuttuu. Tällöin MAF laskelma antaa liian laihaa seosta.

                    Tuo 1.4bar on kyllä vakiomoottorille aika paljon jos puristuksia ei ole laskettu ja ennakkoa pienennetty.

                    Comment


                      #11
                      EGt anturien maximi lukema tulee myös viallisen anturin takia => heittää lukeman tappiin => rikastaa överisti => kaasupohjassa ahdoilla kone rykii ja kunnolla.

                      Näköjään pyytääkin noita ahtoja eli joku lastu siinä on.

                      Comment


                      • #12
                        Kone on tietääkseni täysin vakio lukuunottamatta Digituning lastua. Joten rajoilla mennään pahasti. Auton myyjän mukaan 300hv/400nm lastu, joten ei kai ihan noin kovia ahtoja pitäisi silti olla?

                        Pumput vakiot, ilmeisesti. Osaako joku täydentää missä vaiheessa noista tuotto loppuu kesken?

                        Injectoreiden duty cycleä en onnistunut määrittelytiedostosta löytämään. Ainoa injectoreihin kunnolla littyvä arvo on
                        110,3,Injection Timing,,Specification (Idle): 2.0...4.0 ms

                        Kiitos vinkeistä. Lähden imuvuotoja etsimään....

                        Comment


                          #13
                          Ahtopyynti piikkaa 3000-4000 välissä pyynissä ja tippuu kyllä kierroksilla lähelle 1 bar eli ihan normi lastutoimintaa kesäkeleillä. Kaikki ne noista hyrristä kyllä tuolla softalla yrittää irti saadakin ;)

                          Hankkisin uudet EGT anturit tai ainakin logittaisin 031 täydellä kaasulla, jotta näkisi alkaako rikastamaan ennen rykiä => onko egt.

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viesti
                            EGt anturien maximi lukema tulee myös viallisen anturin takia => heittää lukeman tappiin => rikastaa överisti => kaasupohjassa ahdoilla kone rykii ja kunnolla.

                            Näköjään pyytääkin noita ahtoja eli joku lastu siinä on.
                            Mikä on todennäköisyys että molemmat EGT anturit hajoaa samalla hetkellä? Puolitoista kuukautta sitten ei vikakoodeja moottorista löytynyt. Mutta tekniikassa kaikki on mahdollista.

                            Oston jälkeen auto toimi n. kuukauden ajan oikein hyvin ja mitään rykimisiä tms ei ollut. Mutta voihan se olla että rykiminen on imuvuodosta tai EGT antureista ja ahdot on aina ollut vaan noin hullut.

                            Comment


                              #15
                              Todennäköisyys EGT anturien hajoamiseen alkaa heti, kun uudet on asennettu :) eli ovat melko herkkiä hajoamaan, varsinkin jos konehuone käy kuumana. Mulla on itsellä nyt molemmat hajalla, vajaan vuoden vanhat.

                              Ja ei noissa ahdoissa mitään yllättävää ole, ne on ihan pyyntinä softassa eli olleet aina.

                              Comment


                              • #16
                                Ohessa excel käppyrä kanavalta 031 täydenkaasun kiihdytys kolmos vaiheella. Eli näyttäisi rikastavan eikö totta?

                                Mistäs uudet EGT:t? Tepolta?
                                Attached Files

                                Comment


                                  #17
                                  Kyllä se tuossa loppukohdassa käyrää menee rikkaalle.

                                  Aika varmasti ainakin toinen EGT siellä temppuilee. Noita saa korjaussarjana halvemmalla kuin ostamalla kaksi erillisenä. Audilta niille saa kahden vuoden takuun, saattaisi olla tarpeen ;)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Herätellääs vanha threadi eloon kun ongelma jatkuu.

                                    Kesän aikana ei ehtinyt ongelmalle mitään tekemään, mutta nyt sitten pikkupakkasilla on kiva vaihdella piirilevyjä ulkosalla. Puolitoista tuntia meni tinaillessa, mutta nyt on kumpaankin puoleen vaihdettu Puolan poikien egt piirilevyt. Ja vikakoodit hävisivät.

                                    No, se on tietty ihan kiva ettei ole enää vikakoodia, mutta olis vienyt ongelman samalla kertaa.. Eli rötäämisongelma 3-4000 tienoilla täyskaasulla on edelleen olemassa.

                                    Ohessa logia 031 kanavalta ja excelillä väännetty käppyrä (täyskaasu kolmosvaihteella alkoi n. kohdassa 14).
                                    Ehdotuksia millä saisi ongelman aiheuttajaa rajattua? Ilmavuoto tai rikkinäinen puola? Olisko Lappeenrannan lähitienoilla klubiveljeä jolla himppu aikaa ja mahdollisuus tehdä painetesti bit koneelle?
                                    Attached Files
                                    Viimeksi muokannut Drogfild; 28.10.2012, 15:46. Perustelu: parempi logi vaihdettu

                                    Comment


                                      #19
                                      En nyt logissa nähnyt mitään ihmeellistä, ehkä taajuus liian hidas mutta seokset pysyy tasaisina. Jos rötää tuossa ahtojen nousu vaiheessa niin tulpat tai puolat on ollut itsellä useasti sökönä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tulpat ja puolat oli munkin epäily, mutta eikö antais vikakoodia kumminkin?

                                        Comment


                                          #21
                                          Ei tule vikakoodia noista.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tulpat vaihdettu keväällä. Ei tietty välttämättä rajaa kuitenkaan mahdollisuutta pois.

                                            Kun ecu ei kerro misfirejä, niin mitä vaihtoehtoja on löytää se viallinen puola? Vaihtaa yksitellen uuteen kunnes viallinen löytyy?

                                            Comment


                                              #23
                                              Jos ja kun näytteenottotaajuus ei riitä perus vag-com:ssa niin helpoimmalla pääset, kun vaihdat yhden lohkon kerrallaan eli 3 kpl. Muuten aika työläs homma.

                                              Ainakin noin itse vaihdoin, kun kerran kokeilin yksitellen löytää.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Osaisko joku näistä logeista selventää jotain. Ongelmana siis tuo yli kilon paineilla rötääminen. Puolat on koitettu yksitellen eikä mitään vaikutusta ja tulpat on vaihdettu "RS2" mallisiin. 112 kanava näyttää vaan prosentteja että siitä ei juuri iloa ole. Oon niin käsi tuon exelin kanssa että en onnistunut saamaan arvoja tämän kummempaan muotoon. Koittakaa kestää kiitos ja anteeksi :)

                                                ,Group A:,'003,,,,Group B:,'002,,,,Group C:,'001
                                                ,,Engine Speed,Mass Air Flow,Throttle Valve Angle,Ignition,,Engine Speed,Engine Load,Injection Timing,Mass Air Flow,,Engine Speed,Coolant,Lambda Control,Lambda Control
                                                ,TIME,(G28),(G70),,Timing Angle,TIME,(G28),,,(G70),TIME,(G28),Temperature (G62),Bank 1,Bank 2
                                                Marker,STAMP, /min, g/s,%, °BTDC,STAMP, /min,%, ms, g/s,STAMP, /min,°C,%,%
                                                ,0.00,1720,11.14,5.5,27.8,0.40,1720,22.6,2.72,11.4 7,0.82,1720,82.0,4.7,0.8
                                                ,1.22,1720,14.25,7.1,26.3,1.61,1760,29.3,3.40,15.6 4,2.02,1800,82.0,3.1,2.3
                                                ,2.42,1800,20.97,9.4,24.0,2.82,1840,32.3,3.40,16.3 9,3.21,1840,83.0,6.3,3.9
                                                ,3.63,1840,10.97,5.5,21.0,4.13,1840,19.5,2.38,10.1 9,4.53,1840,83.0,7.0,5.5
                                                ,5.04,1840,10.19,5.5,30.8,5.53,1800,18.8,2.38,10.3 9,5.93,1800,83.0,8.6,4.7
                                                ,6.33,1800,8.69,4.3,6.0,6.75,1480,12.8,1.70,5.92,7 .15,1160,83.0,9.4,7.0
                                                ,7.55,1000,5.64,2.7,0.8,7.95,920,18.0,2.38,5.19,8. 45,800,83.0,7.0,5.5
                                                ,8.86,760,3.97,2.0,9.8,9.36,760,18.8,2.38,4.64,9.8 5,760,83.0,7.0,5.5
                                                ,10.27,760,4.22,2.0,9.8,10.77,760,18.8,2.38,4.44,1 1.17,800,83.0,9.4,5.5
                                                ,11.56,760,4.39,2.0,7.5,11.96,760,18.8,2.38,4.42,1 2.38,760,84.0,9.4,7.0
                                                ,12.78,800,4.42,2.0,6.0,13.28,760,18.0,2.38,4.17,1 3.68,760,84.0,8.6,5.5
                                                ,14.08,760,4.31,2.0,10.5,14.49,800,18.0,2.38,4.36, 14.89,800,84.0,10.9,6.3
                                                ,15.29,760,4.25,2.0,8.3,15.79,760,18.8,2.38,4.36,1 6.19,760,84.0,7.8,6.3
                                                ,16.60,800,4.72,2.4,1.5,17.10,800,20.3,2.72,4.83,1 7.50,760,84.0,6.3,3.9
                                                ,17.90,760,4.89,2.4,3.0,18.30,760,21.1,2.72,4.92,1 8.72,800,84.0,7.8,4.7
                                                ,19.12,760,5.00,2.4,2.3,19.52,760,21.1,2.72,4.89,1 9.92,800,84.0,6.3,2.3
                                                ,20.32,760,5.00,2.4,0.8,20.83,760,21.1,2.72,5.00,2 1.23,760,84.0,6.3,3.1
                                                ,21.63,760,4.89,2.4,0.8,22.12,800,21.1,2.72,4.97,2 2.52,760,84.0,5.5,3.9
                                                ,22.94,760,5.06,2.4,2.3,23.44,760,21.1,2.72,4.89,2 3.83,800,84.0,7.0,3.1
                                                ,24.23,800,4.86,2.4,0.0,24.63,800,21.1,2.72,4.97,2 5.05,760,84.0,6.3,4.7
                                                ,25.58,760,5.00,2.4,1.5,26.04,800,21.1,2.72,5.08,2 6.46,800,85.0,5.5,4.7
                                                ,26.95,800,5.11,2.4,0.8,27.35,800,21.1,2.72,5.08,2 7.87,760,85.0,3.9,2.3
                                                ,28.27,760,5.11,2.4,1.5,28.70,800,21.1,2.72,5.14,2 9.16,760,85.0,4.7,2.3
                                                ,29.58,760,5.11,2.4,2.3,30.07,760,21.8,2.72,5.08,3 0.60,760,85.0,3.9,5.5
                                                ,30.99,800,5.17,2.4,0.8,31.48,760,21.8,2.72,5.08,3 1.88,760,85.0,7.0,4.7
                                                ,32.28,800,8.36,4.7,7.5,32.71,760,42.9,5.10,9.47,3 3.19,720,85.0,2.3,0.8
                                                ,33.59,880,14.06,10.2,9.0,34.09,1120,38.3,3.74,11. 58,34.51,1320,85.0,4.7,3.1
                                                ,35.00,1600,20.86,10.2,23.3,35.40,1880,47.4,5.10,2 5.44,35.80,2120,85.0,0.8,-0.8
                                                ,36.20,2200,6.44,3.5,3.0,36.62,1760,12.0,1.70,6.19 ,37.02,1520,85.0,6.3,6.3
                                                ,37.42,1200,19.92,9.8,22.5,37.91,1400,54.9,6.46,23 .67,38.31,1520,85.0,0.8,0.8
                                                ,38.73,1680,28.72,14.5,22.5,39.22,1840,57.1,6.12,3 0.81,39.62,2000,85.0,1.6,0.8
                                                ,40.14,2160,36.47,16.1,25.5,40.65,2320,58.6,6.12,4 0.50,41.03,2080,85.0,3.9,3.1
                                                ,41.54,1640,11.94,6.3,29.3,41.94,1520,30.8,4.08,16 .28,42.34,1600,85.0,7.8,1.6
                                                ,42.84,1680,47.25,71.4,20.3,43.24,1800,104.5,11.56 ,59.28,43.66,1960,85.0,0.8,-0.8
                                                ,44.06,2080,83.03,84.7,17.3,44.46,2280,149.6,15.30 ,106.11,44.86,2480,85.0,0.8,-0.8
                                                ,45.26,2640,160.75,100.0,6.0,45.66,2840,191.7,19.0 4,155.44,46.06,3080,85.0,0.0,0.0
                                                ,46.47,3200,187.11,100.0,0.8,46.97,3400,188.7,18.7 0,183.67,47.37,3520,85.0,0.0,0.0
                                                ,47.78,3720,196.22,100.0,5.3,48.18,3920,174.4,18.3 6,193.08,48.58,4040,85.0,0.0,0.8
                                                ,49.00,4200,203.33,100.0,6.0,49.40,4360,168.4,19.0 4,214.92,49.94,4640,85.0,0.0,0.0
                                                ,50.36,4720,122.39,22.7,6.8,50.79,4200,9.8,1.36,5. 17,51.21,3680,85.0,0.0,0.0
                                                ,51.70,3560,11.25,5.5,40.5,52.10,3560,10.5,1.36,11 .17,52.50,3520,86.0,0.0,-0.8
                                                ,52.90,3480,10.39,5.1,14.3,53.32,3440,9.8,0.00,9.8 9,53.80,3360,86.0,0.0,0.0
                                                ,54.21,3320,10.44,5.1,13.5,54.61,3280,10.5,0.00,10 .14,55.01,3280,86.0,0.0,0.0
                                                ,55.53,3200,10.36,5.1,13.5,55.91,3160,10.5,0.00,10 .11,56.31,3160,86.0,0.0,0.0
                                                ,56.72,3120,9.97,5.1,13.5,57.12,3080,10.5,0.00,9.7 5,57.52,3040,86.0,0.0,0.0
                                                ,57.92,3000,10.03,5.1,13.5,58.32,3000,10.5,0.00,10 .00,58.72,2960,86.0,0.0,0.0
                                                ,59.14,2920,9.94,5.1,13.5,59.64,2880,11.3,0.00,9.6 4,60.15,2840,86.0,0.0,0.0
                                                ,60.55,2800,9.31,4.7,13.5,60.95,2800,11.3,0.00,9.5 6,61.35,2760,86.0,0.0,0.0
                                                ,61.75,2720,9.11,4.7,13.5,62.15,2680,11.3,0.00,8.8 9,62.55,2680,85.0,0.0,0.0
                                                ,62.95,2640,8.64,4.7,13.5,63.36,2600,11.3,0.00,9.3 3,63.76,2560,85.0,0.0,0.0
                                                ,64.16,2560,8.89,4.7,15.0,64.58,2520,13.5,2.04,11. 11,65.06,2520,85.0,2.3,2.3
                                                ,65.47,2520,19.67,9.4,30.8,65.99,2480,30.8,3.40,22 .86,66.47,2480,84.0,5.5,3.9
                                                ,66.88,2480,22.64,10.6,28.5,67.28,2520,35.3,4.08,2 6.28,67.68,2520,84.0,4.7,1.6
                                                ,68.08,2520,24.92,11.4,28.5,68.48,2520,33.8,3.74,2 4.78,68.99,2520,84.0,3.1,5.5
                                                ,69.39,2520,24.61,11.0,27.8,69.79,2520,33.1,3.74,2 4.47,70.21,2560,84.0,6.3,6.3
                                                ,70.59,2640,95.39,100.0,21.0,71.01,2720,148.9,15.3 0,133.31,71.51,2880,83.0,0.0,0.0
                                                ,71.91,3000,146.81,100.0,6.0,72.31,3120,185.0,18.3 6,168.67,72.71,3240,83.0,0.0,0.0
                                                ,73.12,3360,177.19,39.6,7.5,73.52,3480,181.2,18.36 ,183.94,73.92,3600,83.0,0.0,0.0
                                                ,74.32,3720,195.36,100.0,6.8,74.74,3840,177.4,19.0 4,198.22,75.23,4000,83.0,0.0,0.0
                                                ,75.63,3800,0.00,3.1,6.0,76.03,3240,8.3,1.36,4.92, 76.53,2640,83.0,0.0,0.0
                                                ,76.93,2080,5.81,3.1,8.3,77.33,1520,10.5,0.00,4.61 ,77.73,1160,83.0,0.0,0.0
                                                ,78.24,1000,6.03,2.7,0.8,78.64,880,17.3,2.04,4.06, 79.04,840,83.0,-1.6,0.8

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Särki niin pahasti silmää, että tuossa on Exceli.
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kiitokset ristolle! sain itse ne tuohon muotoon mutta käppyrän tekeminen olikin sitten eri juttu ja vaikka kuinka yritin kopioida nuita tänne niin aina ne meni persiilleen. vieläkun joku osaisi tulkita näitä ja kertoa jos kaikki ei ole ok?

                                                    Ilmeisesti vain acf jäsenet pystyy liittää näitä tiedostoja foorumille?

                                                    Vielä semmonen kysymys että mitä tapahtuu jos ottaa egt bokseista liittimet irti?

                                                    Tässä nyt olis jonkun näköstä käppyrää. kävin vielä ottaa uudet logit ahtopaineista kun ne unohtu tuosta edellisestä.

                                                    Lamdat: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=117040
                                                    Ahto: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=117041

                                                    Ja autossa tosiaan on joku lastu mutta ei hajuakaan että minkä firman
                                                    Viimeksi muokannut J1sj1s; 31.10.2012, 19:26.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Osaisko joku auttaa tyhmää että rikastaako mulla nuitten logien perusteella vai mikä sielä mättää?

                                                      Tuo kaasuläppä tekee ihme piikkiä vaikka poljin on ollu pohjassa vedon ajan. voisko se olla syypää tuohon?
                                                      Viimeksi muokannut J1sj1s; 1.11.2012, 14:08.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Nyt tuli kokeiltua sytkänvahvistimetkin ja edelleen samaa vikaa. alkaa toivo loppua pikkuhiljaa.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Sellaisen huomion sain aikaseksi toissapäivänä että rötäys loppuu korkeammilla kierroksilla ja sillointällöin se alkaa jo noin 0.5bar paineilla. oliko se nyt n249 joka ohitettiin. tarkastettiin pässit ja ne oli kunnossa. bensanpainemittarinkin asensin ja paikallaan kaasutellessa 3.6-4.2bar on bensanpaineet. mahtaa ne riittää?
                                                          ajonaikana ei saa paineita katottua ku mittari on pellin alla, täytyy myöhemmin ostaa sähkönen bensanpainemittari että saa kabiinista katottua.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viesti
                                                            Jos ja kun näytteenottotaajuus ei riitä perus vag-com:ssa niin helpoimmalla pääset, kun vaihdat yhden lohkon kerrallaan eli 3 kpl. Muuten aika työläs homma.

                                                            Ainakin noin itse vaihdoin, kun kerran kokeilin yksitellen löytää.

                                                            Mun vika löytyi. Vika oli viallinen puola. Eli alunperin kaksi vikaa, egt piirilevy ja puola. Vika oireili hyvinki samalla tavalla.

                                                            Kiitokset kaikille! :-)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X